Game of Thrones - Seizoen 6 (met spoilers)

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SushiLover123, 25 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Jaa ik heb hem gezien. Maar helaas niet de trailer van volgend week. Vond het verhaal van blackfish een beetje vreemd. Waarom is hij in hemelsnaam terug gekomen. Alleen maar om Jamie een taak te kunnen geven of zo.
    Super dat Arya terug naar huis gaat.
    Ik heb echt dubbel gelegen om grijze worm. Zo droog.

En Tyrion is gewoon super. The most famous dwarf on the world 😆

Ik heb bijna medelijden met Cersei. Tommen vind ik nog wel erger dan jofrey.

2. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Jaaaa ik heb hem gezien!
    Mijn man wist te vertellen volgende week duurt 60 min en de slotaflevering duurt 70 min! Heeeeerlijk. . Maar dan weer een jaar wachten pff

3. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Yes, aflevering van vandaag is 57 minuten. Hopelijk heb ik er vandaag snel de tijd voor ;)

4. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Mijn man heeft vannacht gekeken en ik mocht uitslapen vandaag.. 10x raden wat ik heb gedaan:D hij is zooo goed!!! Dit was de duurste aflevering tot nu toe alleen dat zie ik er niet aan af. Vond de afl bij de wall vele malen indrukwekkender.

Iemand dacht hier dat Sansa zwanger zou zijn. Ik denk het niet vooral hoe ze op het einde reageerd. Was het alvast maar weer maandag..zucht..

5. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City
    Ik vond het echt vet! :O Vooral het einde was very satisfying :D Denk alleen wel dat Jon die honden wel laat doden nadat ze klaar zijn met Ramsey. Of dat Sansa dat laat doen ofzo, denk niet dat die honden echt betrouwbaar zijn. :p

Alleen jammer van Rikkon maar erg verassend was het niet eigenlijk. :(

6. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Wauw wat een aflevering!
    De afgelopen afleveringen waren een beetje traag, maar deze is weer vol actie!
    Wat een slagveld!

Ik ga vanavond nog een keer kijken hahaha

7. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Zeer goede aflevering :) Denk alleen dat we na volgende week weer heel lang blijven gissen. Er lopen nog teveel verhaallijnen.

8. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Wow wat een aflevering. Ik vond het zo jammer van wunwun en rickon. Rickon had ik ook wel verwacht maar zoo gehoopt dat hij zou blijven leven. Ik hoop dat Arya en Bran heel snel naar winterfell komen.

9. McDsee

McDsee Niet meer actief

Kan iemand mij een massage geven, want ik heb een uur lang mijn schouders tot aan mijn oren gehad.. Man man wat een spanning, geweldig!

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Figuranten, paarden, héél veel CGI bij de draken en schepen... Ik haal het er wel uit hoor ;)

Oh ik denk het nu zeker wel en Ramsey wist het. Hij zei iets van dat er iets van hem in haar zat.

Geweldige aflevering! Maar ik heb echt een paar keer keihard STOOOOOOOOOOOOOM!!! geroepen. Jon was echt niet slim bezig. Sansa had helemaal gelijk. Hij had naar haar moeten luisteren.
    1) Wachten op meer man (maag goed, hij wist niet dat Littlefinger er aan kwam)
    2) Hij had niet naar Rickon moeten rennen. Sansa wist dat hij toch dood zou gaan.
    3) Hij had niet vooruit moeten rennen nadat Rickon neergeschoten werd. Dit heeft echt zoveel man onnodig het leven gekost....
    Tenenkrommend, zulke beslissingen. En toen ze omsingeld werden (goede tactiek, trouwens. Vast niet door Ramsey verzonnen), dat het zo lang duurde voor iemand iets deed...

Ramsey was verder ook stom bezig. Zijn eigen mensen als kanonflodder gebruiken. Duidelijk geen tactisch inzicht. En dat ie Winterfell invluchtte en beweerde dat ze Winterfell konden houden... Hahaha wat moest ik lachen toen die reus op de poort begon te beuken. En zijn gezicht daarbij. :D

Maar ja... zoveel doden, die allemaal niet mee kunnen vechten tegen de White Walkers...

Yara is echt vet! Precies zoals ik voorspelde: Zij eist niks van Daenerys. Ze komt vragen. Ze zei precies de juiste dingen én... gewoon omdat dat haar aanpak is. Niet omdat ze het spel meespeelt en Daenerys wil bespelen. Ik vraag me alleen af hoe ze het met de Ironborn gaat doen. Niet meer plunderen? Dat is nogal was. Zoals ze zei: "It's our way of life." Lastig om te verkopen... Helemaal als je een concurrent hebt qua leider.

Nog een hoogtepunt van deze aflevering was het gesprek met de Masters. Oh maar we hebben het niet over onze overgave! :D :D :D En dat spelletje van: één moet er dood. :D Briljant!
    Wel raar dat er geen staakt het vuren was tijdens zo'n overleg.

11. Robijn89

Robijn89 VIP lid

1 feb 2015
    8.130
    5.050
    113
    Vrouw
    Super goede aflevering! Heb hem 2x gekeken haha.

Ik denk niet dat Sansa zwanger is. Ramsey bedoelde volgens mij gewoon dat hij haar zoveel aan had gedaan dat zij hem toch niet zou vergeten.. Ik zou ook niet zo goed weten wat een zwangerschap toe zou voegen aan deze verhaallijn.

Jammer van Rickon.. maar het was te verwachten.. Sansa zei het zelf al. Jon had idd naar haar moeten luisteren.

Vind het stiekem ook een beetje jammer van die reus.. Die vond ik een leuke toevoeging.

12. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City
    Dit dacht ik dus ook, ik denk idd dat het meer het leed is dat hij haar heeft aangedaan, het litteken dat achter zal blijven en dat ze dat altijd bij zich zal dragen.

En idd, van die reus vond ik ook jammer.

13. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En toch denk ik dat ze zwanger is. Qua verhaallijn is dit gewoon nog een marteling van Ramsey, ook al is hij dood. Sansa moet worstelen met haar gevoel... In onze wereld is het al een punt van discussie: Zwanger zijn van je verkrachter. Laat je het weghalen of hou je het? En als je het kind houdt, kun je er dan wel van houden, of doet alles aan het kind je herinneren aan de verschrikkingen, die je hebt moeten doorstaan? In het laatste geval: Wat doe je dan met het kind?
    Ik geloof pas dat ze niet zwanger is, als ik haar in een normale jurk zie ZONDER dikke buik er onder.

14. Elena22

Elena22 VIP lid

10 feb 2010
    8.115
    1.801
    113
    Kraamverzorgende
    Wow! Nu alleen weer ontzettend lang wachten :(

15. Kerstster

Kerstster Actief lid

1 nov 2015
    261
    31
    28
    Vrouw
    Silvermoon City
    Ik vond het wel een leuke afl.
    Volgende seizoen word battle of the queens; Daenerys vs Cercei :D

Ben benieuwd hoe Jaime gaat reageren op Cercei wanneer hij hoort wat zij gedaan heeft en dat Tommen zelfmoord gepleegd heeft, door haar eigenlijk.

Ik begrijp 1 ding alleen niet, kan iemand mij dat uitleggen?
    Varys ging weg paar afl terug, hij moest iets doen, geen idee wat maar hij was dus in Dorne, waarom was hij in Dorne? en op laatste moment was hij bij Daenerys op de boot? Heb ik wat gemist? :p

16. Gul83

Gul83 Bekend lid

22 apr 2010
    564
    27
    28
    Volgens mij heeft hij nu de dornen en tyrells bondgenoot gemaakt van deanerys.

Was een super goede aflevering. Ik vind het ook gaaf dat de vrouwen nu overal de leiders zijn en helemaal blij net Freys dood.

17. McDsee

McDsee Niet meer actief

Bij het laatste shot zag je het logo van Dorne op een aantal schepen. Het logo van de Tyrells zag ik zo snel niet, maar ze gaan dus met een flinke groep girlpower achter Queen Cersie aan :-D

Daenerys zoekt een man, Jon, King of the North lijkt me een juiste zet, binnenkort Basterd af. Tante en neef?!

18. Trirani

Trirani Fanatiek lid

6 aug 2013
    1.294
    1.130
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Net klaar! AAAAAAARRRRRGGGHHHH... bijna een jaar wachten.

De theorie klopt dat Jon zoon van Lyanna is. Niet van Robert, en ik weet dat Jon in het eerste à tweede seizoen zei dat Jon eigenlijk 'of the north' was, naar zeggen van Ned Stark, oom (niet vader dus).

Wie zijn mogelijke vaders?

19. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.229
    525
    113
    Jon is de zus van deanerys... let maar op enn die staat dan boven deanerys.. ik vind alles best als cersie maar een flink pak..... krijgt.

Ben benieuwd hoe het ook verder gaat met de hound die zal ook nog wel iets gaan krijgen/doen

20. McDsee

McDsee Niet meer actief

Rhaegar Thargaryen! Broer van Daenerys. Hij hielt haar gevangen. Dan zijn ze niet broer en zus maar tante en neef. Die kunnen gewoon met elkaar trouwen, heel normaal binnen de Thargaryen lijn.

Deel Deze Pagina