Moeten ze wel willen Anyone else not surprised? Wel door Arya. Dat was cool. Viespeuk. En Sam scene ook leuk. Maar wat nou dat iedereen trouw zweert aan Jon? Ik dacht dat Sansa zou gaan rulen? Job wil helemaal niet lord of Winterfell zijn toch? En waarom zijn Jon en Sansa zo blij met het feit dat de winter gekomen is? Lijkt meer eerder zorgwekkend... Ik ben ook benieuwd naar wat Jaime gaat doen. Ik denk dat hij door dit inziet dat Cersei maar om 1 ding geeft: macht. En dat hij niks meer met haar te maken wil hebben. En dat ie uiteindelijk weer bij Brianna beland.
Ik denk niet dat trouwen de richting is die Jon en Daenerys opgaan. Eerder een samenwerking tussen alle huizen, zoals ze al zeiden met de Iron born's: 'we zullen de wereld beter achterlaten dan onze vaders, die hem slechter achterlieten' (vrije vertaling uit herinnering). Een 'democratische aristocratie'. . Geen dictatuur op grond van geboorte meer
Het is wel de rede waarom Daario achterblijft. T was niet echt de aflevering voor de 2 Nederlanders...
When the sun rises in the west and sets in the east," she said sadly. "When the seas go dry and mountains blow in the wind like leaves. When my womb quickens again, and I bear a living child. Then you will return, my sun-and-stars, and not before." Net zo onmogelijk dus als de doden die herrijzen of een jongen die het verleden kan zien. Geen idee of Deanerys en Jon gaan trouwen, bondgenoten worden ze denk ik wel.
Iemand anders net zo verslaafd als ik en net begonnen met een re-run van de eerdere seizoenen? Voor mij nu ook soms best verhelderend en voorspellend voor komende seizoenen!
Hebben we gedaan vlak voor seizoen 6 begon. Waarschijnlijk gaan we dat weer doen als seizoen 7 gaat beginnen. Voor nu nog even After the Thrones kijken en dan gaat het HBO pakket er weer uit.
Staat niks nieuws in... Maareuh... Waar is Gendry eigenlijk? En waar is Nymeria? De Dire Wolf van Arya? Spoiler voor S7 trouwens, er is een 'nieuw' personage gelekt via Twitter: Ohhhh.... iets anders, trouwens... Als Ned boven in de toren komt bij Lyanna, vraagt ze hem om haar geheim te bewaren, want "his father will kill him", maar Rhaegar is zojuist lekgeprikt door Robert. Had Ned niet even kunnen zeggen: Don't worry, he's dead?
Gendry komt ook niet meer in de latere boeken voor. Nymeria wel, maar haar verhaal hier neerschrijven is een spoiler, dus zie hieronder. Arya is terug in Westeros, dus misschien vinden ze elkaar weer. Spoiler: In de boeken heeft Arya ook Warg capaciteiten en loopt ze regelmatig in haar wolf de roedel te leiden die Nymeria gevormd heeft. Nymeria is ook degene die het lijk van Lady Stoneheart uit de rivier getrokken heeft. Wat betreft Lyanna, ik dacht dat ze juist vroeg hem tegen Robert te beschermen en dat kan ik helemaal begrijpen als je bedenkt dat hij Daenerys al vanaf dat ze in de wieg ligt probeerde te vermoorden.
Gendry en Nymeria vroeg ik me ook al af Misschien heb ik het verkeerd verstaan, maar ik dacht te horen dat ze Robert Baratheon bedoelde, met 'he will kill him'? Robert had nooit geaccepteerd dat er een kind zou leven van zijn verloofde en een andere man. Vandaar ook de leugen dat Ned Jon bij een ander had verwekt. Dat was voor de veiligheid van Jon.
Gisteren laatste 2 afleveringen gezien. Men wat vond ik aflevering 9 spannend, kon er bijna niet meer tegen Wel weer een mooie onthulling bij aflevering 10. Zin in volgend jaar tijd gaat toch al snel dus nieuwe seizoen is er zo weer.
Ik dacht dat Lyanna het over haar eigen vader had. Vond ik al raar, aangezien die ook al dood was. Robert klinkt logisch idd! Genry verwacht ik nog wel een keertje te zien.. Zou leuk zijn als de wolf van Arya nog eens opduikt aangezien de rest allemaal dood is, op Ghost na dan.