Woei! Die ontmoeting tussen Jon en Dany, daar heb ik lang op gewacht. Mooie aflevering. Ook de laatste scène met Jaime en Onella. Gewoon een goede aflevering!
Echt weer een super aflevering!!! Echt jammer als het weer afgelopen is. Een uur is veel te kort. Ben er helemaal van onder de indruk, wat een top serie!
Spoiler: Spoiler Hmmm... Beetje dom van Jaime om zo weg te wandelen. Als ik Olenna was, stak ik nog even stiekem een vinger in mn keel. Meestal als we iemand niet daadwerkelijk zien sterven, leeft ie nog. Zou het, zou het?
Spoiler Ben voor team Jon, maar af en toe... Héérlijk als de Lannisters een overwinning hebben, die muziek is zó mooi!
Waarom zou ze dat doen..? Haar thuis is haar ontnomen, overal Lannister soldaten, ze heeft niks meer, geen bezit, geen kleinkinderen, ze is oud en heeft nu niks meer om voor te leven of aan te bieden en ze heeft zojuist de meest vriendelijke manier van doodgaan aangeboden gekregen. Ze moet wel heel bang zijn voor doodgaan wil ze zo'n domme beslissing maken. En wat denk je dat er daarna dan gebeurt.. Zo is Olenna echt niet, ze is badass. In haar laatste seconden openbaart ze nog even dat zij achter de moord op Joffrey zat, puur om Cercei nog een laatste trap te geven. Het is voor Olenna de beste afsluiter na zo'n tragisch verloop.
Ik weet wel dat je gelijk hebt. Maar ik vond haar één van de tofste karakters. Dus ik hoopte stiekem dat er nog een plottwist aan zat. Maar dat is natuurlijk hopen tegen beter weten in: alle losse eindjes worden nu afgeknipt. Ondanks dat ze veel filmwetten breken in deze serie, volgt het toch wel een bepaald stramien
Dat vind ik nou het mooie aan GoT. Net als je denkt dat het gedaan is met de Lanisterrs vechten ze weer terug. Het kan weer alle kanten op, de vraag is of het de laatste stuiptrekking is of dat we weer een plottwist gaan krijgen. Maar ik heb ook het idee dat het allemaal wel in een stroomversnelling komt nu. Ben benieuwd. Wat ik het mooie vind, is dat je naast de hoofdverhalen veel zijverhalen hebt, bijvoorbeeld Litte Finger en Sansa (wat wil hij nu?), Theon, Bran met zijn visioenen, enzovoorts. Zal het allemaal aan het einde bij elkaar komen?
Spoiler Olenna... Ze was één van mijn favoriete personages. Ik zal haar missen. Maar helemaal onverwacht komt dit niet. De Queen of Thorns bleef haar bijnaam trouw tot het laatste moment. Jaime weet volgens mij ook niet meer goed waar hij staat. De Lannisters komen keihard terug en hebben het goud van de Tyrells om de bank mee terug te betalen. Ik denk echter dat ze op de terugweg naar King's Landing de draken van Denaerys tegen gaan komen. Hopelijk kan Arya de komende aflevering eindelijk haar broer en zus weer in de armen sluiten. Ik ben benieuwd waar de verhaallijn van Sam naartoe gaat. Ook hij behoort tot mijn favorieten.
Ik... euh... wauw... echt dit vind ik zeker wel een top 3 waardige aflevering! We hebben met een lekkere bak "popcorn" gekeken toen die net online was gekomen. Ben nu nog nieuwsgieriger naar volgende week!!
Ik ben vooral benieuwd wat "popcorn" tussen aanhalingstekens is En die kinderen van mij moeten gaan slapuuuuuuuuuhn! Dan kan ik ook kijken. Echt zo niet handig dat ze dit midden in de zomervakantie uitzenden
Waaah ik vond deze aflevering echt geweldig <3. Ik zat echt een uur op het puntje van mijn stoel met een hoop borderline emoties, hahaha