Gamen....

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door cs1986, 28 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.680
    3.465
    113
    Hier 2 jongens van 8 en 5 en een Nintendo Switch. Ze gamen graag, soms een tijdje vaker, dan weer een periode zo goed als niet. Zolang ik zie dat het zichzelf reguleert en ze dus zelf ook gewoon stoppen met gamen en andere dingen gaan doen vind ik het prima. Mijn ervaring is dat ze het zelf gewoon zat worden na een tijdje en
    wat anders gaan doen. Als je heel krampachtig vast houdt aan een half uurtje denk ik juist dat ze nooit echt uitgespeeld zijn en constant blijven verlangen naar meer meer meer. Hier zijn ze ontzettend dol op Mario Maker, waarmee je zelf Mario levels kunt maken. Hartstikke creatief vind ik het en veel leerzamer dan een beetje voor Netflix hangen.

    Overigens herken ik de obsessieve Marioliefde wel hoor, dat heeft mijn 5-jarige ook. Hij bouwt levels met de LEGO en Duplo, speelt dat hij zelf Luigi is als hij in de speeltuin klimt en klautert, praat de hele dag door over Mario dit en Luigi dat en neuriet de hele dag Mariomuziekjes. Ik zie het gewoon als een interesse. Hij vindt de figuurtjes eigenlijk leuker dan het daadwerkelijke spelletje.
     
    mama079, Zonnestralen, chantal1985 en 2 anderen vinden dit leuk.
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.606
    25.660
    113
    Vrouw
    Hier ook twee gamers.
    Ik ben redelijk dorpel met de tijden. Ook een beetje wat voor mij uitkomt.
    Oudste heeft een kookwekker die hij zelf aan zet (PlayStation op zijn kamer). Zijn vriendjes weten inmiddels ook al dat het belletje betekent dat hij alleen nog het potje mag afmaken waar ze mee bezig zijn.

    Jongste is gek op Mario (wii-u op zolder). Of kijkt mee met oudste. In zijn gewone spel speelt hij Mario party na. Of met zijn grote broer fortnite.

    Is heel normaal. Ze zien iets wat ze vet vinden en spelen het na of praten erover.
    Wij speelden vroeger A-teampje op het schoolplein :roflmao::roflmao:

    Half uur per dag is een prima tijd voor die leeftijd
     
  3. Roos12

    Roos12 Fanatiek lid

    4 jan 2015
    1.716
    800
    113
    Ik sluit mij aan volledig aan bij wat @suus1983 zegt.
    Mijn oudste heeft een switch, ze doet ook veel minecraft op de tablet, maar leest daarnaast nog steeds heel graag.
     
  4. Roozjuh

    Roozjuh VIP lid

    1 okt 2007
    18.378
    1.286
    113
    Flevoland
    Gamen is opzich niet erg, ze kunnen er lichtelijk in doorslaan maar daar ben je ouder voor om daar een stop op te zetten. Half uur lijkt lang, maar dan ben je eigenlijk pas net begonnen met een spel. Uurtje is prima tijd. Al moet je dat als ouder natuurlijk helemaal zelf bepalen. Ik heb hier een ventje dat erg gevoelig is voor verslaving aan schermen, mobiel, tablet, switch, tv, maakt niet uit. Hier regel dat hij na school tot half 4 op een scherm mag(2u klaar op school) en daarna lekker buiten spelen of lezen oid. Gaan we moeilijk doen? Dan kort ik je tijd de volgende keer in. Die minuten zijn ze heilig en zullen ze er alles aan doen om minuten te winnen(door te helpen in huis of huiswerk maken zonder gezeur) en vooral proberen te voorkomen om geen minuten te verliezen
     
  5. Line

    Line Fanatiek lid

    7 jan 2007
    2.694
    265
    83
    Een half uur per dag, door de week, vind ik heel redelijk voor een zesjarig kind. Mijn zoontje mag ook een half uur tot maximaal veertig minuten per dag op de Xbox. In het weekend mag het langer.

    Als hij gaat schreeuwen, schoppen etc. als het tijd is om af te sluiten dan mag hij de volgende dag niet.

    Ik vind het op deze leeftijd nog zo belangrijk om te tekenen, voetballen, fietsen, racebanen te bouwen. Dus daar stel ik graag grenzen aan. Als hij wat ouder is zal ik daar vast flexibeler mee omgaan, maar onder de tien jaar echt nog niet.
     

Deel Deze Pagina