33 weken zwanger en werken

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sophie28, Jul 15, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sophie28

Sophie28 Actief lid

Jan 24, 2012
    179
    2
    18
    NULL
    NULL
    Hi meiden,

Ik ben bijna 33 weken zwanger en het gaat eigenlijk heel goed.

Ben nu alleen sinds een weekzo enorm moe, ik moet nu nog 2 weken werken. En dan maar 3,5 dag per week valt alles mee maar ik ben benieuwd hoe dat zal gaan.

Vanmiddag was ik vrij en heb in bed gelegen en op de bank gehangen ik heb echt nul energie.

Komt jullie dit bekend voor? Gister bij de vk geweest en bloeddruk is goed en ijzer vorige keer ook....

Liefs Sophie

2. Peachy

Peachy Bekend lid

Nov 26, 2013
    654
    0
    0
    Heeeel herkenbaar! Nu 34 weken zwanger en gelukkig sinds vandaag verlof. Niet dat ik echt niet meer kon hoor, maar door het slechte slapen sloeg de vermoeidheid wel toe... Dan is 5 dagen 8 uur werken toch best veel stiekem.

3. MI87

MI87 VIP lid

Dec 21, 2012
    5,119
    1
    0
    De laatste twee weken dat ik nog moest werken was echt volhouden! Was het zat en mijn lijf kon het niet meer. Kreeg beetje buikpijn en ook geen energie. En dan nog de hitte...

Denk ook dat het besef dat je nog maar x weken moet ervoor zorgt dat je het ineens zat bent.

Ik werk trouwens in de huishouding en heb tot 36 weken gewerkt. Laatste twee weken doorgekomen dankzij hele lieve en makkelijke cliënten haha

4. Sophie28

Sophie28 Actief lid

Jan 24, 2012
    179
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik denk ook dat dat zo is, dat ik weet dat dit de laatste loodjes zijn! Ik ben ook meer aanwezig dan enorm productief. In het weekend slaap ik ook beter dan door de week. Ik kan soms wel huilen van ver,oeidheid, doe het niet want ben enorm blij met de zwangerschap, maar phoeeee zooooo moe. Haha!

5. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Hier ook steeds vermoeider.
    Je hebt trouwens recht op extra rust en pauze tijdens je werk. Hoeveel precies weet ik niet. Maar dit kun je ook gebruiken om bijv iets eerder naar huis te gaan om even te gaan slapen.
    Ik merk dat een uurtje slapen in de middag wonderen doet!

6. saartje1982

saartje1982 Fanatiek lid

Mar 2, 2012
    1,324
    0
    0
    Lees net dat je wettelijk recht hebt op maximaal 1/8 werktijd EXTRA pauzes. En ook een afgesloten ruimte waar je eventueel kunt rusten :)

7. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ja herkenbaar! Ik slaap echt slecht n daarom overdag nu moe. Gelukkig ben ik nu al thuis (tijdelijk werkloos, niet leuk maar valt nu even mee ;) en kan ik overdag slapen. En een beetje mijn eigen tempo aanpassen. Maar zeker niet gek dus!

8. Maagd

Maagd Fanatiek lid

Jan 8, 2014
    3,683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Ja herkenbaar. Ik slaap nog redelijk maar wordt snachts wel vaker wakker, het is warm en daar wordt je al suf van + slechter slapen. Je lijf wordt nu in korte tijd steeds zwaarder. En misschien geef je lichaam op deze manier wel aan dat het rust nodig heeft. Alles deze factoren bij elkaar maken het dat je vermoeider bent.
    Als je ijzer etc gecontroleerd is en dat is ok, dan zal het wel met bovenstaande te maken hebben. Gewoon rusten wanneer dat jou past. Je dag en nacht ritme gaat straks toch veranderen.

Share This Page