Partners met drugsverslavingen?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Diabolique21, 10 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diabolique21

Diabolique21 Fanatiek lid

21 mrt 2012
    1.052
    0
    0
    Antwerpen
    Dames,

Heeft er iemand van jullie partners een drugsverslaving (weed/hasj/coke/speed/,...) momenteel of overwonnen?
    Zo ja, hoe gingen/gaan jullie hiermee om?

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Geen ervaring mee. Lijkt me wel heftig

3. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Mijn partner rookt iedere dag een jointje. Al zolang als ik hem ken, 14 jaar. Dus deed dat natuurlijk daarvoor ook al. Hij is ook niet van plan om er mee te stoppen. Zolang hij het zelf kan betalen, niet doet waar de kinderen bij zijn en zijn normale leven er niet onder lijdt, vind ik het prima.

4. Diabolique21

21 mrt 2012
    1.052
    0
    0
    Antwerpen
    Wel mijn vriend smoort al jointjes sinds zijn 15j. Hij is er nu bijna 35j.
    vroeger heeft ie veel speed en coke gebruikt en dan bedoel ik op dagelijkse basis... hij leefde erop. Daar is ie mee gestopt ondertussen. Maar smoorde nog wel elke dag 1-2 jointjes. Maar dat heeft afgelopen donderdag zen tol geeïst... hij heeft op zen werk een psychose daardoor gekregen. geloof me je man hysterisch huilend in een hoekje zien kruipen omdat ie bang is van de spoken die praten tegen hem, is angstaanjagend. :(

5. A2CA

A2CA Niet meer actief

Mijn vriend is niet verslaafd maar rookt zo nu en dan een jointje, dit is meestal 1 keer in de zoveel tijd als hij niet kan slapen dan pakt die een paar teugjes en valt die in slaap. Geen problemen mee zolang dochter er niks van mee krijgt en het geen regelmatig gebruik word.

6. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Bij ons heeft de relatie geen stand gehouden. Na jaren proberen met stoppen met drugs en alcohol en steeds opnieuw weer terugvallen en ruzie, ben ik bij hem weggegaan (jaren geleden).
    Voor mij was dit de beste keuze. Nu is hij wel van de drugs af, maar is eerst nog heel diep gezonken.

In de tijd dat ik met hem samen was heb ik veel gehad aan.

LSOVD :: Home

7. elly010

elly010 Actief lid

1 dec 2011
    306
    1
    16
    nu nog werken. maar vooral huismoeder huisvrouw
    alanya turkije
    mijn ex de vader van de oudste was verslaafd aan coke en alcohol.. als die gebruikt had ging die alle sloten en deuren controleren en liep soms zelfs met een mes rond in huis.. dus toen de kleine geboren was ben ik ermee opgehouden. hij sloeg me ook trouwens.. dus vanaf toen alles alleen gedaan. en nu gelukkig getrouwd en moeder van een 2de geweldige zoon.

8. gelukkig niet!!
    maar wel van dichtbij in de familie mee gemaakt.

Inmiddels leeft degene niet meer hij heeft zelfmoord gepleegd,
    maar mensekinderen wat een ellende, en dan druk ik me nog zacht uit.
    hij is 40 jaar geworden maar de drugs ellende is al begonnen toen hij 11 jaar oud was, de rest van de ellende bespaar ik jullie...

Zijn moeder heeft hem zijn hele leven proberen te helpen, zij heeft zoveel met hem meegemaakt voor haar heb ik diep respect!!

Maar het was niet genoeg hij zag uit eindelijk nog maar 1 uitweg.
    op een mooie vrijdag middag besloot hij dat het genoeg was geweest

9. A2CA

A2CA Niet meer actief

Oh ninien wat erg! Drugs is zoiezo nooit goed te praten maar kan me voorstellen als je zoiets hebt meegemaakt je nog een ergere afkeer er van hebt.

Geldt trouwen ook voor de dames met ex partner.

10. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Heftig hoor, heb zelf wel regelmatig drugs gebruikt maar ben gelukkig nooit verslaafd geweest. Lijkt me ontzettend moeilijk.

11. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43
    #11 Mirjam04, 10 jan 2013
    Laatst bewerkt: 10 jan 2013
    Jep ik! Mijn man is verslaafd geweest aan coke. Hij is er nu gelukkig vanaf, maar als we in de kroeg zijn en hij heeft een biertje op moet ik hem echt in de gate houden. Dan gaat hij zo voor de bijl als ik niet toe zou geven.
    Ik heb echt een hele moeilijke tijd gehad. Ben zooooo vaak bedonderd... Zo vaak heeft ie tegen me gelogen. En dat doet zon pijn!!! totdat ik het ging herkennen. Al had hij maar minimaal gebruikt kon ik het zien aan hem. Zijn ene oog gaat dan loenzen en hij is dan ineens super geintresseerd in iedereen.
    Op een avond had hij me weer bedonderd, en gewoon glas hard ontkennen! Ik was hem kwijt bij een feestje en toen ik hem buiten zocht hing er een meid om zn nek. Ben toen zo tekeer gegaan, iedereen kon mee genieten. Heb toen eerst een deur thuis uit de post geslagen van kwaadheid, daarna naar mijn moeder vertrokken.
    Hierna gingen zijn ogen open. En tot nu toe niet meer gedaan.
    Nu moet ik wel zeggen dat hij ook niet meer van de verkeerde vrienden heeft. Hij heeft nu een maatje die anti is en dat scheelt in zijn geval enorm. Hij is heel erg beonvloed baar.

Maar het is een verschrikkelijk wereldje waar ik nooit dacht in te belanden. Als we nu in de kroeg zijn kan mijn man zo 10 man aanwijzen die het regelmatig gebruiken.
    Bah.... Wordt iedere keer naar als het woord Coke in me opkomt

12. Onje

Onje Niet meer actief

Die van mij was alcohol en cocaine verslaafd.
    Een hele zware periode is dat geweest.
    Maar ik ben ontzettend blij dat ik heb volgehouden, ik ben altijd in hem blijven geloven. Nu geen verslaving meer, een prachtig kind en een 2e op komst.

13. Mirjam04

Mirjam04 Bekend lid

2 aug 2011
    660
    113
    43

Ik ben ook heel blij dat ik heb volgehouden. Want we zijn er heel sterk uitgekomen.

14. Diabolique21

21 mrt 2012
    1.052
    0
    0
    Antwerpen
    Wat een verhalen seg... Laat ik jullie alvast 1 ding zeggen/ jullie zijn ontzettend sterke dames!

Ik kan beamen hoe moeilijk het is om met zo iemand samen te leven, constant in onzekerheid te zitten, constant met stress te zitten, de psychoses te zien die zich ontwikkelen door de dope,...

Ik was vroeger van mening: je moet alles eens geprobeerd hebben en toen ik uitging werd er wel al eens iets gebruikt. Maar ik moet zeggen: nu ik van ontzettend dichtbij (partner) zie wat het kapot maakt zowel psychisch, fysisch als relationeel, ben ik echt ontzettend ANTI geworden.
    Het ergste van al vind ik dat hij vorige week donderdag die psyschose gekregen heeft en deze woensdag zen zogezegde "vriend" al zei dat hij mee hasj moest kopen. Als k die ooit tegenkom die peer ik vanvoor op zen gezicht denk k... I
    En je kan de tv niet opzetten of het gaat erover eh... kan k soms zooooooooo ontzettend kwaad van worden.

15. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Als eerste is het handig om dat soort "vrienden" uit jullie leven te bannen. Zijn verslaving en mensen die gebruiken gaan niet samen. Die vrienden triggeren alleen zijn verslaving. En als dat gebeurd dan is het zo ontzettend moeilijk om nee te zeggen. Hij kan 'smorgens wakker worden met zin in drugs en probeerd de hele dag dat weg te krijgen door sport, muziek of andere dingen wat hem helpt. Komt er zo'n vriend die het aanbied. Probeer dan maar eens niet te gebruiken.

16. Diabolique21

21 mrt 2012
    1.052
    0
    0
    Antwerpen
    Als het aan mij had gelegen hadden die vrienden al LANG buiten gelegen... Maar ja ik kan hem moeilijk tegen houden als hij naar buiten naar die DOPIES wil. Gisteren heeft ie pas voor het eerst ingezien hoe ze ineen zitten.

17. dreamcatcher

dreamcatcher Niet meer actief

Ik heb het niet meegemaakt zelf maar toen ik een jaar of 17 was wel een beste maatje gehad die verslaafd was aan coke en toen dat te duur werd aan pep. En het brengt enorm veel chaos en ellende met zich mee! Hij is inmiddels wel afgekickt maar heeft het er enorm moeilijk mee gehad en veel gezondheidsproblemen door gekregen.

Ik hoop voor jou dat je vriend op tijd inziet dat die drugs hem alleenmaar ellende brengen. Dat moet toch haast wel na een psychose op je werk. Dan schaam je je toch kapot!

18. Diabolique21

21 mrt 2012
    1.052
    0
    0
    Antwerpen
    Ja schaamt zich momenteel ook te pletter... niet allee tegenover zen collega's, tegenover mij en zijn familie ook. Nu krijgt ie Haldol voorgeschreven dat ie 3x daags moet nemen tegen de psychotische verschijnselen. ik geef hem dat 3x daags anders gaat ie zoals hij toch steeds doet: medicijnmisbruik doen... Nu heb k r ten minste een beetje controle over.
    Laatste dagen heeft ie al zoveel aan het huilen geweest dat op die momenten je hart een beetje breekt.
    Hij zegt dan wel dat hij het nooit meer wil en dergelijke... Maar ik denk dan bij mezelf: hoe lang dit keer?

19. ik ben 21 jaar met mijn man samen.
    De bewuste persoon was familie van hem

19 jaar heb ik gezien hoeveel ellende drugs en drank kan veroorzaken.

Uiteindelijk kende dat verhaal geen happy einde.

Ze moeten wel heel sterk in je schoenen staan om er bovenop komen. en uit die wereld

En ook heel sterk om met zo,n persoon om te gaan.

Ik persoonlijk zou met zo iemand breken hoeveel ik ook om hem zou geven. Maar dat is puur door wat ik gezien heb wat het allemaal aan kan richten.

20. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Mijn vriend heeft vanaf zijn 17de coke gesnoven. Hij is nu 36.
    Moet er wel bij vertellen dat hij elke dag kei hard heeft gewerkt doordeweeks niet gebruikte alleen als die naar de kroeg ging.
    Nu heeft die een periode ook veel gedronken...

Toen ik hem leerde kennen en een relatie met hem kreeg dronk die behoorlijk en als die in de kroeg zat snoof die dus ook.
    In begin ging het een beetje langs me heen. Tot ik ging samen wonen. Mijn god wat een bloed zweet en tranen.
    Ik kan er een boek over schijven.
    Dat snuiven vond ik nog het minst want deed die ondertussen amper tot nooit meer. Maar dat drinken. Elke dag , elke keer weer.
    Bedriegen liegen etc. Als hij wel gesnoven had kon die heel onredelijk zijn en schaam me dood maar heb wat klappen gehad. Ook vreemdgaan etc. En altijd als die niet nuchter was.
    Nou lang verhaal kort maken.
    Toen die mij weer de hoeken van de kamer had laten zien ( had die niet gesnoven hij is altijd eerlijk geweest en ik zag het ook aan hem ) ben ik weggaan. Hij is daar zo van geschrokken. Mede omdat dit probleem al jaren speelde.
    Uiteindelijk is die afgekickt van de drank. Hij drinkt niet meer en ook niet meer snuiven.
    Is een lang proces geweest met vallen en opstaan maar is hem gelukt ben zo trots op hem.

Ik hou zo veel van hem maar was op een geven op. Moet ook zeggen als hij zijn dochter had dronk die nooit en ook geen coke. Heel afentoe een biertje op verjaardag meer niet.
    Wij zijn er heel sterk uit gekomen en iedereen is verbaast. Want ik heb het voor elkaar gekregen.
    Nou zie ik het anders want als je er zelf niet achter staat lukt het niet.

Vroeger heb ik ook veel geprobeerd. En veel gedronken. En ben na dit alles anti. Drugs ?! Nooit meer in me leven. Alcohol ?! Walgelijk afentoe een wijntje daar houdt het bij op .
    Heb hierdoor wel een andere kijk op gekregen.

Sommige mensen zijn van mening ik ga bij iemand weg als die me slaat of alcohol drugs verslaafd is.
    Het is niet dat die me dagelijks of wekelijks sloeg hoor. Maar een paar keer. Maar 1 is natuurlijk te veel snap ik.
    Ik ben blij dat ik doorgevochten heb voor hem. Hij is echt me maatje , me soul mate geworden. Aan 1 woord hebben we genoeg 1 blik.

Dus hier verhaal met goed uiteinde !!

Deel Deze Pagina