Ontdek ik vandaag bij mijn zoontje hoofdluis, direct behandeld met luizenshampoo en mezelf ook. Ik controleer hem en er zijn er nog die leven, ook doe ik net de ontdekking bij mezelf dat ik er ook van heb. Ik schaam me dood. Iemand advies?
Idd luizenshampoo gebruiken en ook de jassen aan de kapstok wassen denk ik en dan even niet weer ophangen, tot je denkt dat het over is. En anders in plastic tassen aan de kapstok hangen.
Goed blijven kammen met een netenkam. Eventueel je haar nog wassen met cremespoeling, daar wordt je haar glad van en dan kunnen ze minder goed blijven zitten. Welke luizenshampoo heb je gebruikt, de ouderwetse Loxazol of Prioderm. Of zo'n nieuwere met Dimeticon er in. Voor die ouderwetse kunnen luizen resistent worden/zijn. Voor die nieuwere kunnen ze niet resistent worden. En volgens mij moet je zo'n behandeling ook nog een keer weer herhalen, maar dat is per product volgens mij verschillend. Succes ermee, krijg nu al jeuk
Goed blijven kammen. Dat is echt belangrijk. Luizen die niet dood gaan blijven eitjes leggen en zo houd je dat hele gezeik. Ook andere gezinsleden kammen!
hoi meid ten eerste wilde ik even zeggen dat je je niet hoeft te schamen luizen komen alleen op schoon haar ik heb een netenkam en daar kam ik dan mn kindjes mee en mijn zoon mij bv pak n witte handdoek daar vallen ze dan op en dan herhaling van die luizenshampoo je kan ook bij drogist je eigen goed laten informeren succes
Mijn zoon heeft ze vorig najaar gehad en ik dus ook. Eerst met prioderm shampoo gewassen(werd aangeraden door de apotheek) na een week zaten we nog flink onder ondanks flink kammen, alles wassen. Toen prioderm met dimeticon gehaald. Na die behandeling waren ze dood. Heb het goedje de hele nacht in ons haar laten zitten(het verstikt de luizen) Daarna nog goed blijven kammen en na een week herhalen. Sindsdien zijn we luisvrij. Oh ja is niets om voor te schamen hoor!
Kammen, kammen, kammen met een netenkam. Voor de meeste luizenshampoo`s zijn de hoofdluizen resistent. Kammen is de beste remedi. Al het beddengoed op minimaal 60 graden wassen. Knuffels, jassen, enz. die niet op 60 graden gewassen kunnen worden op een plek leggen waar geen mensen en dieren in de buurt komen (zo gaan ze dood, anders kunnen ze zich blijven voeden).
Als mijn zoontje luizen heeft (of er zijn er op school) doe ik zijn haar af met de tondeuse (dus coupe militaire) onze buren doen dat ook. Mss een tip
Prioderm gebruiken en 2 weken lang dagelijks kammen met een netenkam. Ook na de behandeling gelijk kammen. Voor het kammen cremespoeling of prioderm foam in je haar doen ( niet uit wassen, pas na het kammen). Dit zorgt ervoor dat de neten beter los komen. Kammen doe je pluk voor pluk en je begint bij het oor en zo naar het andere oor. Alles wassen schijnt niet meer te hoeven, maar ik zou dat wel doen. De behandeling met prioderm na 9 dagen opnieuw doen.