Hallo, ik las over de Luca spiegel die je in de auto kunt gebruiken om je kindje op de achterbank in de gaten te houden. Ik vind hem vrij prijzig ( 24,95), dus ik vroeg me af wat jullie ervaringen zijn, of je hem het geld waar vindt en of er wellicht alternatieven zijn. Alvast bedankt voor jullie reacties!
Bij de Halfords hebben ze een stuk goedkopere modellen (niet zo flashy maar goed het gaat om de veiligheid).
Wij hebben hem ook! En ik ben ontzettend blij met het ding! De jongste zit achter mij tijdens het rijden (als mijn man rijdt) en zonder die spiegel kan ik hem niet zien. Dat vond ik helemaal niets. Nu kan ik makkelijk bekijken of ie slaapt, etc. En hij vindt de spiegel ook leuk. Trouwens, toen we hem net hadden zat er een beschermlaag over de spiegel heen. Ik zag dat in eerste instantie niet en dacht 'wat een flut spiegel, je ziet bijna niets!' Dus dan weet je dat alvast Die kan er dus af
Ja serieus En het heeft een week geduurd. Ik mopperde tegen mijn man dat ik ten eerste die stomme sticker er niet af kreeg ('wie plakt er nou een sticker op een spiegel?!') en dat ik er ten tweede niets in kon zien. Mijn man: 'Maar je kunt die beschermlaag er toch af halen?' Oh ja
Wij hebben ook die van het andere merk (die van Luca hadden ze niet in de winkel en ik had geen zin om erop te wachten bij een internetbestelling) Wij hebben de spiegels zo afgesteld dat de chauffeur niet kan kijken, maar de bijrijder wel. Voor korte stukjes is dat niet echt nodig. (hoewel ik dan ook vaak wel even kijk, omat het gewoon leuk is!) maar voor langere stukken lijkt het me wel erg fijn om af en toe even te kunnen kijken. Houd er wel rekening mee dat het met de kap van de mc omhoog + eventueel speeltje aan de mc nog niet goed te zien is. Ik haak nu voordat we in de aut stappen het middelste speeltje even achter het handvat van de mc.
Wij hebben een Luca kikker en een lieveheersbeest, en zijn daar erg blij mee. S vindt het nu erg leuk om zichzelf te zien (spiegel hangt nu aan hoofdsteun van voorstoel, zodat hij vanuit zijn PrioriFix zichzelf kan zien, grote hilariteit met gekke bekken trekken, haha!), en voor de baby zo vind ik het fijn dat ik 'm in de gaten kan houden.
Ik vind het een hit!! Wij hebben er een gekocht toen onze zoon 2 maanden oud was: ideaal! Wij hebben de auto spiegel van Taftoys: iets goedkoper, maar heel leuk. Zeker toen de kleine man zo klein was en met zijn kleine snuffertje in de achteruitstand stond, heerlijk oogcontact. Inmiddels is de kleine man 19 maanden en hangt de spiegel aan de bijrijdersstoel en kan hij er alleen in kijken, maar hij heeft nog steeds lol. Ik ben er zo enthousiast over dat ik hem als kraamkadootje aan vriendinnen geef. Hier hebben jij en je kindje echt heel lang plezier van. Dus ik zeg: als het even kan, doen!
Ik vindt het echt super. Helemaal als je alleen in de auto zit. Als je kindje dan moet hoesten of zo ie je wat er is in een oog opslag. En door dat ie groot is moet je niet zoeken of turen je hebt je klejne in een blik en daar door is het niet storend of zo qua je gewonen spiegel werk zeg maar Die dingen van de haforts zijn klein en vallen er af. En bij ons met een stasion auto niet te doen