Kenteken verkopen mag dat?

Discussie in 'De lounge' gestart door anica, 22 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    We hebben een oldtimer maar deze gaat voor de rodeo nu kwam mijn zwanger met het idee om het kenteken te verkopen, volgens hem zijn die erg gewild van oldtimers.
    Maar mag dat wel? Je kenteken komt toch overeen met de chassisnummer?
    Volgens hem word het veel gebruikt door mensen die oldtimers inkopen vanuit het buitenland, als je die bij de rdw laat keuren moet je ook een kenteken kopen, zo'n mooie gele plaat op je oldtimer staat nou niet echt mooi;) maar ja, mag het wel je kenteken verkopen? Ik heb al op de site van de rdw gezocht maar kon niets vinden.

2. linde90

linde90 Niet meer actief

nee lijkt mij niet.
    Kenteken staat op naam en behoort bij de auto te blijven volgens mij.
    En wat als er iets mee gebeurt, ongeval of diefstal?

3. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Hallo,
    mijn vriend is keurmeester en we hebben zelf diverse oldtimers,ook koopt hij regelmatig een auto in Amerika.
    Ik zal het hem vanavond eens vragen,hij koopt in het buitenland altijd een auto met kenteken omdat het soms lang kan duren en ook prijzig is om aan een nieuw kenteken te komen...
    Persoonlijk zou ik het kenteken bij de auto houden,of wat gebeurd er met de Kever?

4. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Het kenteken word dan natuurlijk op naam gezet maar de auto (geen kever maar BMW;)) word voor de rodeo gebruik, normaal lever je de kenteken platen met de met papier in bij de rdw en die worden gewoon vernietigt/vernietigd, de auto word na de rodeo ook vernietigt/vernietigd.
    Maar we rijden nooit met oldtimer, meestal Volvo's.
    Als we nu iets aan het kenteken kunnen verdienen is dat natuurlijk leuk mee genomen.

@pinter dankje! Dan weet ik zeker dat ik het goede antwoord heb hihi

5. MamaG

MamaG Fanatiek lid

24 mei 2008
    1.298
    0
    36
    Omg Nijmegen
    Dat mag niet. Zou wat zijn als iedereen zomaar het kenteken kan verkopen.

6. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Het verkopen van het kenteken is legaal,alleen het gebruiken daarvan valt onder omkatten (dit betekend;het bijbehorend chassis nummer van jou kenteken ingebracht wordt in een vreemd chassis).
    Dit wordt meestal gedaan bij duitse import,schade of diefstal auto's.
    Dat het kenteken een oldtimer betrefd veranderd er niks aan,maar maakt het wel waardevoller.
    Als de auto ouder is dan 15 jaar kan je het kenteken kosteloos opsturen naar het RDW,en kijk op internet naar 'sloop onder eigen beheer'.
    Mocht je het kenteken toch gaan verkopen is het wel verstandig om te weten waar het naartoe gaat.

Mocht je meer willen weten stuur dan even een pb.

Groetjes Petra en Joris

7. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Dankje! Kort gezegt het mag dus niet! Je vervalst als het ware de identiteit van een auto.
    Ik ga het kenteken dus niet verkopen, heb helemaal geen zin in al dat gezeur met chassisnummer overzetten enz enz
    Over het vernietigen van het kenteken, we rijden met een groep, er gaan soms wel 30a40 auto's per jaar door heen (ze rijden soms 5 wedstrijden per jaar per man) omdat het zo'n rompslomp is elke keer de kentekens opsturen ga ik naar de RDW er zit er hier 1 en lever daar alles in, dan ben ik meteen overal vanaf.

8. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    Mijn man doet ook wel eens mee aan rodeo's met een groep en die maken altijd een afspraak met een sloperij uit de buurt..
    je verkoopt het kenteken met wrak (zoals de auto na de rodeo is ;)) aan de sloperij en de sloperij haalt dan ook al die auto's van het rodeo terrein af en je krijgt gewoon netjes een vrijwaring met daarop dat de auto vernietigt is! en het levert je nog eens 50 euro per auto op ook!
    als ik jullie was zou ik gewoon eens naar een sloperij in de buurt gaan en vragen of ze dit willen, scheelt je weer romslomp met RDW en met het afvoeren van de auto's.

9. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wij vangen gemiddeld per auto 150/200 euro hihi ze gaan bij ons naar het oud ijzer.
    Misschien ook een idee voor je man? Wij hebben altijd 2 containers staan en daar gaan de auto's in, maar we hebben ze dan ook bij een boerderij staan dus als zo'n container een maand staat is het geen probleem.
    Afvoeren is dus geen probleem ze gaan op de oplegger achter te trekker en zo gaan ze ook weer terug.
    Scheeld naruurlijk dat we ook een heftruck hebben en de ruimte.

Wij kopen na afloop ook nog wel eens auto's die niet meer voor een volgende rodeo gebruikt worden.

Zo als je leest zijn we redelijk professioneel we hebben een aantal rijders en dat aantal houden ze ook vast, pas als er iemand uit het team gaat komt er een nieuwe rijder maar die moet zich wel bewijzen.

Rijd je man zondag nog?

10. sjors75

sjors75 Niet meer actief

zondag de rodeo in Denekamp?

11. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    weetje hoe je er geld aan kan verdienen?

Je vrak slopen, opladen op een kar en naar de oudijzer handel brengen!
    Ons leverde een volle kas van zo'n 400kg ongeveer 100 euro op... tis hebben of niet ;)

12. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Klopt ja,wij hebben hier ook veel ijzer afval omdat mijn vriend graag aan auto's sleuteld.
    Als we een kar vol hebben rijden we ook naar de ijzer handel en je staat soms versteld hoeveel je zo verdiend!

13. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    4 remschijven wegbrengen levert 5 euro op... t zijn maar 5 euro maar als je zo'n hobby hebt..... naja meer hoef ik neit te zeggen :)

14. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Nee zondag is heino!

15. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Anica dank je, zondag is namelijk een redelijk grote rodeo in Denekamp, was wel leuk geweest als er zpmeiden waren :)

16. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Idd jammer zaterdag is er ook een cross en zondag rodeo 140 auto's doen er mee! Waar rijden jullie dan? Wij Boerhaar, Lemele, Luttenberg en Heino, volgend jaar rijden ze ook de cross/banger in Oudleusen.

17. sjors75

sjors75 Niet meer actief

Ik rij niet, een stel vrienden rijden mee. Is een rodeo met 450 autos. Vind het erg leuk om te gaan kijken.

18. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Wow!!! Gaaf! Zal kijken of ik volgend jaar kan.
    Ik rij ook niet maar de mannen, ik en mijn schoonzus hebben wel aardig verstand van auto's en niet bang om vies te worden dus als we oppas hebben gaan we altijd als monteur mee:D

19. sjors75

sjors75 Niet meer actief

www.autorodeo.nl
    is de website van deze autorodeo. Is erg gaaf om te zien hoor

20. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Zo die is idd heel groot en ook wel commercieel, zijn wij niet zo van.
    Hebben jullie geen last van vriendje politiek op de baan dan?

Wel eens in nieuwleusen wezen kijken? Die is zo gaaf!!! Bijna alleen maar Volvo's en die gaat hard heel hard! Dat was ook de eerste waar we dochter lief mee naar toe hebben genomen, ze was meteen besmet en vond het prachtig!

Deel Deze Pagina