Ik ben een beetje ten einde raad en hoop dat iemand hier voor mij de gouden tip heeft. Mijn vriend rookt. Op zich moet hij dat zelf weten alleen rookt hij dus ook helaas in huis. Zelf ben ik 7 jaar geleden gestopt en had er in het begin niet zo'n moeite mee maar het wordt voormij een steeds groter probleem. Toen onze zoon is geopereerd aan keelamandelen heeft hij een paar weken onder de afzuiafzuigkap gerookt maar helaas was dat maar van korte duur. Ik heb al vanalles geprobeerd, van het weekend een electrische sigaret gekocht maar die vindt hij niet lekker. Ik hoop dat iemand een goede tip heeft hoe we dit op kunnen lossen.
De oplossing is dat hij gewoon respect voor jou en je zoon moet hebben en maar uit het raam gaat roken op balkon/tuin.
Nou inderdaad zeg, ik zou in mijn geval er toe in staat zijn om mn kind op te pakken en elders te gaan slapen tot hij eens een keer aan zn kind denkt.
Gewoon naar buiten met die hap! Hier staan we ook in weer en wind buiten (behalve nu dan gezien het feit dat ik zwanger ben)
Ik vind de reacties nogal ver gaan. Je zou ook kunnen zeggen toon respect naar je vriend toe en accepteer gewoon dat hij rookt.
Vind het heel raar dat er tegenwoordig nog gerookt wordt bij kinderen in huis... wist eigenlijk niet eens dat dat nog gedaan wordt.. Wij zijn ook nog niet zo lang gestopt, maar toen wij nog rookte was dat altijd buiten.
Ik vind het ook niet erg dat hij rookt, dat moet ieder voor zich weten al zou het natuurlijk beterzijn als hij zou stoppen. Ik voel me ook echt af en toe een zuur naar hem toe en wil er geen ruzie over maar zou willen dat hij zou begrijpen hoe vies het voor iemand is die niet rookt. En dan zeggen ze ex rokers zijn de ergste.
Hier heb ik het op een suffe manier gedaan Ik vond een huis in een plaatsje verderop superleuk, en hij in zn thuisdorp.. stiekem vond ik er geen ruk aan.. Dus ik heb gezegd; Oke, dan het huis in L, maar op voorwaarde dat er niemand meer binnen rookt, dus ook jij niet, en je moeder niet En sowieso heeft de mijne een hekel aan sauzen enzo, dus zei ik; als jij binnen rookt, mag jij minimaal 1 keer in de 2 jaar de hele bende verven, want ik wil geen gele muren Hij rookt overigens als het regent of erg koud is onder de afzuigkap, maar dat vind ik niet zo erg. In het vorige huis stonk het gewoon wanneer je de woonkamer weer inkwam na je nachtrust.. Ik ben absoluut niet vies van rokers, maar je huis gaat er gewoon echt van ruiken.. En eigenlijk is het toch een kleine moeite, roken onder de afzuigkap of buiten..?
Respect voor mensen die binnen roken met een kind erbij? Nee hoor dat gaat er bij mij niet in. Ik vind dat iedereen zelf moet weten of hij/zij wil roken maar anderen moeten er geen last van hebben.
Lijkt mij ook een kleine moeite maar dat is het schijnbaar toch niet. En geel is ook een kleur zou hij dan zeggen.
Tja jullie zijn volwassen mensen, dus ik neem aan dat jullie hier in goed overleg toch wel uit kunnen komen? Hebben jullie hier wel eens een goed gesprek over gehad? ( dus niet half om half opmerkingen over en weer)
Vriendlief en ik hebben altijd buiten gerookt, ook voordat ik zwanger was. Ten eerste scheelt het een hoop sigaretten, want je gaat niet de hele dag buiten staan, en als je binnen rookt rook je altijd meer. en ten tweede is het voor jezelf veel gezonder (voor zover roken gezond kan zijn). En nu ik zwanger ben staat vriendlief gezellig alleen buiten.
Helaas is een goed gesprek over dit onderwerp niet echt mogelijk, dan krijgen we verwijten over en weer :. ( Maar dat is misschien ook wel mijn eigen schuld omdat ik dan best chagrijnig over kan komen omdat het mij zo hoog zit.
Je man is niet echt netjes naar jullie toe zeg !! Je denkt toch aan je kind in dit geval. Dat je zelf rookt ok, maar dat je je kind ook blootstelt aan die zooi.... Ik zou gewoon niet anders verwachten dan dat hij buiten rookt...
Probeer eens een open gesprek te voeren en let er dan een beetje op dat je niet chagerijnig of oordelend overkomt. Zeg gewoon hoe jij er in staat en hoe jij het graag zou zien. En vraag dan naar zijn idee... Je woont er toch als gezin en jullie zullen toch rekening met elkaar moeten houden. Komt vast wel goed!
Ik heb ook gezegd je hoeft het niet voor mij te doen maar op z'n minst voor onze zoon. Al ging hij maar onder de afzuigkap staan, liever natuurlijk buiten maar dan was ik al een beetje blij.
Grinnik, heb ik erg vroeg aangepakt, hij kwam vrij vlot bij mij wonen, ik rookte altijd op balkon. Gemeld dat er op balkon wordt gerookt en niet binnen. Tevens gemeld dat er in welk toekomstige huis van ons samen dan ook NIET binnen gerookt wordt. Als hem dat niet beviel kon hij gelijk weer vertrekken. Hij heeft het geslikt en altijd buiten gerookt! Nu zijn we beide gestopt toen we aan kinderen wilde beginnen. Mocht hij ooit weer gaan roken, niet in huis en zeker niet in de buurt van kinderen.