garantie producten

Discussie in 'De lounge' gestart door Patty82, 25 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Hoi Dames,

Even jullie advies bij het volgende. Wij hebben in oktober 2012 een Icandy Peach twin gekocht.

Nu heb ik echter een paar klachten zoals kapotte ritssluiting en een wagen die niet goed klikt in het systeem (valt onder de garantie). De babyzaak (franchise) waar wij de wagen hebben gekocht is inmiddels failliet en ik heb contact opgenomen met het moederbedrijf.

Omdat zij geen contact krijgen met de leverancier zelf maar een mail gestuurd. Die verwezen me eerst terug naar de babyzaak. Vervolgens vertellen ze dat wij de wagen bij hen kunnen afleveren in Etten-leur (wonen zelf in Den Haag) en dat hij dan naar de technische dienst gaat. Ze weet niet hoe lang dit duurt en wanneer ik mijn wagen terug krijg. Over 6 weken ben ik uitgerekend en ik heb de wagen nodig voor mijn dochter van 1. Ik kan dus niet zomaar 2 weken zonder wagen. Verder gaat ze ook niet in op de klacht en ik weet dus ook niet of de technische dienst het probleem kan oplossen.

Kan ik hierin nog een vervangende wagen eisen die ik kan gebruiken gedurende de periode dat mijn wagen bij de technische dienst is. Wat als ik straks eerder beval en geen wagen heb? Wat zijn hierin mijn rechten?

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.820
    4.057
    113
    Je moet ze volgens mij eerst inderdaad in de gelegenheid stellen om te repareren voordat je eventueel recht hebt op een nieuwe. Je moet ze ook in die gelegenheid stellen en je kunt niet zomaar een vervangende eisen. Als jij eerder bevalt en geen wagen hebt dan is dat heel rot gezegd volgens mij echt je eigen probleem. Dit is je wettelijk garantie. Een bedrijf kan hiervan ten gunste van jou afwijken, maar dat zou dan in de garantiepapieren moeten staan. Misschien kun je die (als je die hebt vanuit de leverancier bij in de doos bijvoorbeeld) er eens op na kunnen kijken.

Deel Deze Pagina