Goedemorgen, Ik heb een vraag over de garantiedagloonregeling. In 2014 ben ik na ontslag ( 17 jaar in dienstverband) zonder tussenkomst ww gelijk weer aan het werk gekomen. Hier werd na een jaar mijn contract niet verlengd. Ik heb december en januari ww ontvangen, en per 1 februari weer werk. Een 7 maanden contract ivm proeftijd. Of er na 7 maanden nog werk is, is onzeker. Wel weet ik dat ik na 7 maanden niet meer terug kan vallen in de bestaande ww, dit is alleen binnen 6 maanden. Kan ik dan terugvallen op de garantiedagloon regeling? Aangezien mijn dagloon hoger lag dan dat het zal zijn als ik bij mijn huidige 7 maanden contract. Ik hoor graag van jullie. Groet Setje
Beste Setje, Ik begrijp dat je nu een contract voor 7 maanden hebt. Mocht je na dit contract opnieuw werkloos worden dan wordt er een nieuw WW recht beoordeeld. Je wilt weten of je dan in aanmerking komt voor de garantiedagloonregeling. Als het dagloon van een nieuwe WW lager is dan het oude dagloon van je vorige WW-uitkering, dan kunnen wij dit dagloon gaan gebruiken voor de nieuwe WW-uitkering. Om voor de garantiedagloonregeling in aanmerking te komen moet je voldoen aan de volgende voorwaarden: - Je hebt minimaal een jaar gewerkt in je oude baan (voordat je de eerste WW-uitkering kreeg). - Je hebt uit deze baan recht gehad op een WW-uitkering. - Je bent vanuit de WW in een nieuwe baan gaan werken waardoor de WW is gestopt. - Je wordt ontslagen en hebt recht op een nieuwe uitkering. - De nieuwe uitkering start binnen 12 maanden na het begin van de vorige WW-uitkering. Op het moment dat je een nieuwe aanvraag doet, zal de behandelaar van de aanvraag beoordelen of je in aanmerking komt voor de garantiedagloonregeling. Actuele informatie vind je hier. Ik wens je veel succes met je nieuwe baan! Met vriendelijke groet, Folkert UWV Webcare Team