Ik had een tijdje terug hier ook een topic geplaatst over vliegvakantie met een dreumes. Nu kwam mijn partner met het idee om een caravan te kopen. Maar nu zit ik is te kijken en er zijn zoveel soorten, merken etc etc. Het liefst willen wij een caravan met een vast bed voor ons. En de kleine slaapt eigenlijk nog in een campingbedje, maar het valt me op dat daar weinig ruimte voor is. Nu zei mijn partner dat we dan een caravan moesten nemen met een stapelbed, dan kon hij voor het stapelbed een hek maken zodat ze er niet uit zou vallen. Maar zijn er ook caravans met stapelbedden waar nog een soort schuifdeur voor zit. Dat ze dan minder last heeft van de herrie als wij naar binnen of naar buiten lopen? Misschien heeft iemand nog tips voor de aanschaf van een caravan met een kleine.
Hoi wij hebben een hobby 500 kmfe. Google maar eens. Die is nogal groot hoor. Maar voor ons de ideale caravan.
wij hebben ook een hobby 500 kmfe! Helemaal mijn droomcaravan! Hij heeft een schuif/plooideur voor het stapelbed dus je kan die ruimte wel afsluiten van de 'leefruimte/keuken' maar geluidsdicht is dat wel niet. Nu moet ik zeggen dat onze dochter vorig jaar helemaal geen last had van ons. Eenmaal in slaap konden we gerust binnen gaan en werd ze niet meer wakker. Om in slaap te geraken terwijl wij binnen zaten was het wel wat lastiger maar vaak zitten wij in de voortent als zij in haar bed ligt rond 20u dus dat is niet echt een probleem. En onze dochter kijkt er nu al weer helemaal naar uit om met de caravan op vakantie te gaan. Voor ons echt topmomenten. Een dreumes en kamperen vind ik echt de ideale combinatie
Wij sliepen vroeger als kind in de voortent. Zelf willen we graag een vouwwagen voor ons en de kinderen. Ook wij hebben er nog 2 in een ledikantje. Maar de middelste kan er wel uit tzt. Gaan gewoon het camping bedje in de tent zetten dan.
Wij hebben in de caravan voor het stapelbed een veiligheidsnet geinstalleerd. Kun je gewoon aanschaffen bij Obelink/Vrijbuiter.. Scheelt je man waarschijnlijk een hoop geklus
Dit is de plooideur. Bij Ikea hebben we een uitvalhekje gekocht voor het onderste bed. Daar slaapt onze jongste. Dat hekje past precies tussen het trapje en de kast. Het hekje zelf nog wel iets verhoogd. Maar prima te doen hoor. Onze oudste van 6 slaapt boven. Het ideale vind ik ook dat er nog een middenzit in de caravan zit. Zodat, mocht het echt slecht weer zijn, je ook nog fatsoenlijk kunt zitten/eten zonder dat je je hele/halve caravan hoeft te verbouwen.