Ik las dat waterschoenen worden aangeraden bij het Gardameer. Nu heb ik alleen geen idee waar ik die kan kopen in grotere maten. Het liefst willen ze niet van die surfschoentjes.. en ik zelf ook niet. Havainas of ipanema met bandjes, gaat dat ook in het water?
Voordeel van surfschoenen is dat er geen steentjes in kan komen. Al moet ik zeggen dat 2 jaar geleden het water zo troebel was dat we er niet in gingen zelfs niet met schoenen. Hopelijk dit jaar beter!
Is zoiets iets? https://www.decathlon.nl/p/schoentjes-voor-aquagym-aquabike-aquafitness-aquadots/_/R-p-4021?mc=8359628&gclid=CjwKCAjwmNzoBRBOEiwAr2V27avv7QH_sAyDfEoglvdQ06Hvsnp4me-yyP43Cm1pUBeFftZCfe9jEBoCBw4QAvD_BwE In natuurwater dragen wij altijd waterschoenen, omdat je de bodem vaak niet kan zien en er vaak scherpe stenen (en als je pech hebt glas) liggen.
Gewone slippers verlies je zo in het water. En je kan er ook niet op lopen. Surfschoenen zijn juist ideaal. Wij kopen ze ieder jaar weer!
Op grote campings verkopen ze ook surfschoenen en waterschoenen, in Italie hebben ze heel veel Decathlons.... Je kunt nu surfschoenen kopen, maar mijn kinderen bijvoorbeeld vinden het water in het meer veel te troebel en veel te vies om in te zwemmen, dat doen ze veel liever in het zwembad op de camping. Pootjebaden doen ze wel maar dat kan best op je slippers. Het hangt er erg vanaf waar je zit, sommige plekken is een fijn kiezelstrandje, andere plekken is meer gras en modder of grote basaltblokken.
Ik heb ze pas bij Scapino voor ons gehaald, we zijn ook in Italië nu. Je hebt ze echt wel nodig vind ik. Wij hebben wel van die dichte schoentjes, veel handiger en steviger vind ik.
Ik zou echt voor sufschoenen gaan. Er liggen veel scherpe keien in het meer en op veel plekken moet je echt een stukje "klimmen" om in het water te komen. Mijn kinderen vonden het overigens vies en wilden er niet in Zeker niet toen ze zwanen zagen zwemmen en er een dode vis voorbij dreef We hebben wel een waterfiets met glijbaantje eraan gehuurd, dat vonden ze wel leuk en ook dan zijn die schoentjes handig.
Dirk van der Broek had laatst ook surfschoenen en zag ze vandaag bij het Kruidvat. En Decathlon inderdaad.
Heb ze online besteld, gewoon waterschoenen.. dat is ook echt wel nodig want er liggen overal keien.. Bij ons vorig jaar was het meer mooi helder (augustus)
Toch maar even langs de decathlon dan deze week! Zit hier net, dus altijd wel leuk. Bedankt voor de reactkes.
Ow vorig jaar was het net ranzig snot tussen je tenen, te goor voor woorden XD Ik heb er weinig in gezwommen, ik kreeg er al jeuk van als ik er naar stond te kijken. Wij zaten in Lasize, mss dat het ergens anders beter is hoor.
Wij zijn 2 weken geleden terug gekomen uit gardameer (preschiera del garda). Waterschoenen heb je zeker nodig maar water ook erg vies, dode vissen,zwanen en eenden. Maar wel hebben wij een waterfiets gehuurd voor op het meer heerlijk
Onze kinderen kennen is het ook 1 keer leuk en daarna weer lekker naar het zwembad. We zijn ook geen zee/strand mensen. Al zijn we 2 jaar geleden bij meer van Genève geweest en dat was wel een succes.