Vakantie Normandië tips

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamafiets, 29 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.538
    31.013
    113
    Vrouw
    Volgende week vertrekken wij met de tent en twee kinderen (jongens van 5 en 10) naar Normandië. Ik heb er superveel zin in. En al een aantal uitjes bedacht die ik zeker wil doen.
    - sowieso naar het strand voor zwemmen of wandelen (ligt aan het weer)
    - dday museum (zijn er meerdere) en monument op strand
    - bayeux (stadje en museum met tapijt van bayeux)
    - Mont Saint Michel.

Maar nu heeft oudste zoon zijn enkel verstuikt en moet nog zeker 2 weken rust nemen. Dus ik wil zeker in het begin niet teveel met hem doen waarvoor je veel moet lopen.
    Voor alleen op de camping hangen zijn we niet geschikt. De kinderen vinden musea of monumenten (kerken, kastelen etc) allebei geweldig. Maar vaak is dat dan toch veel lopen.
    Iemand tips voor wat kleinere musea of bezienswaardigheid wat wel leuk is, maar goed te doen voor mijn mankepootje. Hij kijkt zelf heel erg uit naar alles wat met de 2e wereldoorlog te maken heeft.

En welk strand mogen we beslist niet missen?

En weet er iemand een leuk boek voor jongens van 10 of ouder over de oorlog wat in dit gebied speelt? (Liefst lekker spannende jongens roman, maar mag ook serieuze geschiedenis zijn. Dan kunnen we die locaties opzoeken)

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Als je in Trouville naar het strand gaat, kun je als je op tijd bent gratis parkeren en het is er lekker rustig. Het ligt gewoon tegen het strand aan van Deauville, wat druk is, betaald parkeren enz.
    Bij le Mont Saint Michel kun je ook aardig dicht bij de vertrekplaats van de bussen parkeren als je op tijd bent (ik haat drukte en ben daarom bij zulke dingen vroeg of juist laat, maar zelden tijdens piektijd). Lopen is ook leuk, maar niet handig als je enkel wat rust nodig heeft.
    Wij waren in Normandië tijdens een hittegolf en hebben dus vooral in het water gelegen ter verkoeling.

Mamafiets vindt dit leuk.
  3. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Caen heeft een heel mooi wo2 museum, het is volgens mij wel vrij groot vabln wat ik me kan herinneren. Je kunt anders ook kijken of je daar een rolstoel kunt lenen?

De Amerikaanse begraafplaats bij colleville sur mer is indrukwekkend en heel mooi, weet alleen echt niet hoe zoiets valt op die leeftijd zeg maar..

4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.472
    3.925
    113
    Vrouw
    Qua museum zou ik het museum in Sainte-Mère-Église aanraden. Hier kun je rondlopen met een iPad waarop je (Nederlandse) uitleg krijgt over de verschillende gebeurtenissen op d-day.

5. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

• Arromanches 360 cinema is zeer indrukwekkend en 'mooi', maar misschien iets te levensecht voor jongens van 5 en 10. Maar Arromanches op zich en zeker le port artificiel is ook de moeite.
    • La pointe du hoc vonden onze kinderen mooi (toen 9 en 14). Wel veel wandelen.
    • Mont-Saint-Michel was de hel voor ons. Vééééél te veel mensen in een kleine stad met nauwe straatjes. Wij zijn er snel weer weggegaan.
    • Sainte-Mère-Eglise (waar de parachutist aan de kerktoren bleef hangen)
    • Le mémorial de Caen
    • Longues-sur-mer: Site de la batterie Allemande (een deel van de Duitse verdedigingslinie), wel ook weer veel stappen
    • Wij vonden het ook leuk om gewoon zo dicht mogelijk tegen het strand te cruisen en een plek op het strand te zoeken om te picknicken. Het idee, dat duizenden jonge mannen daar dagen zaten uit te kijken naar zee, of daar het leven lieten, vonden mijn kinderen ook indrukwekkend.
    • Barfleur
    • Kasteel van Falaise (Willem de Veroveraar)
    Vervelend dat de oudste net nu moet rusten. Normandië is natuurlijk veel stappen. In een museum kan je nog vaak een rolstoel lenen, maar op de stranden is dit moeilijk natuurlijk. Misschien helpt een goed steunverband. Of kan je loopkrukken meenemen (heet dat zo in Nederland? ik bedoel dit [​IMG] :D)
    Gewoon om z'n voet wat te ontlasten.

6. momfromjuly

20 jun 2019
    74
    40
    18
    Vrouw
    Ik weet de naam niet meer maar je hebt er een strand waar alleen maar van die grote Sint Jacobs schelpen zijn. Indrukwekkend en leuk!

Edit: als ik het goed heb heet het port en bessin

7. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Ik lees even mee, wij gaan ook naar Normandië binnenkort!

8. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Voor ons is het alweer bijna 5 jaar geleden daar we in Normandië waren.
    Aanraders & tips
    La Cite de la mer
    zoo de champrepus
    Airborne museum
    Amerikaanse en Duitse begraafplaats
    Point du hoc

Le mont saint Michel zijn we ook geweest, heel druk, heel veel trappen. Wel mooi maar het is echt een hele klim.

9. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.538
    31.013
    113
    Vrouw
    Twee jaar terug bij Westerbork was oudste diep onder de indruk. En ook Margraten begraafplaats zijn we wel eens geweest. Het is mooi om te zien hoe hij enerzijds het 'vet cool' vind als er vliegtuigen of tanks te zien zijn, en er anderzijds ook echt wel van doordrongen is hoe verschrikkelijk de oorlog geweest is.

10. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.538
    31.013
    113
    Vrouw
    Thanks allemaal. Ik zie leuke tips!
    Rolstoel ziet hij zelf denk ik niet zitten. Geen rust in de kont.

Mont Saint Michel moeten we mischien gewoon maar van afstand bewonderen.
    Eerste week maar rustig aan en lekker naar het zwembad op de camping. Dat is voor zijn voet het beste waarschijnlijk.

Huisarts gaf als tip om wandelschoenen te dragen. Hij heeft stevige bergschoenen. Die geven goed steun aan de enkel.

Deel Deze Pagina