15 weken zwanger van 3e kindje en zo onzeker

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door LydiaRichie, 18 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LydiaRichie

5 feb 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben nu 15 weken zwanger van ons 3e kindje. Ik ben in het begin heel erg misselijk geweest en dit gaat de laatste 1,5 week een stuk beter. Merk wel dat mijn maag nog wat onrustig is en ik regelmatig kleine beetjes moet blijven eten. Daarnaast voel ik natuurlijk nog niets en ben ik zo bang dat er toch iets niet goed zit terwijl daar volgens mij geen aanleiding voor is (ik vloei niet).
    Hoe kan ik toch wat rustiger worden en me niet zo druk maken?
    Ik wil zo heel erg graag de baby gaan voelen, want dan is de bevestiging dat het goed is toch wat makkelijker.
    Ik voel heel af en toe wat gerommel, maar twijfel dan heel erg of dat de baby kan zijn en voel dan gerust weer dagen niets meer. Dat maakt me dan weer extra onzeker.

Hoe groot is de kans dat er toch iets mis is ondanks dat ik geen bloed verlies?
    Ik heb mijn angsten al gedeeld met de assistente van de gyn, maar die zei dat ik contact met de huisarts op moest nemen ipv met hun, want als ze iedereen langs moeten laten komen die onzeker zijn dan zit hun hele dag vol met onzekere vrouwen zei ze en ik had meer aan een psycholoog/huisarts om mee te praten. Dat heeft mij juist nog onzekerder gemaakt. Het enige wat ik vroeg was of ik voor een extra controle langs mocht komen, aangezien ik met 10 weken een afspraak had en nu pas met 17 weken en ik vind dat best lang.

Ik zou met een 3e zwangerschap toch wat zekerder moeten zijn of dit heel normaal?

Alvast bedankt voor de reactie.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Ik schrik een beetje van het antwoord van de arts assistent.
    Wat is de reden dat je bij de gynaecoloog loopt? ik zou sterk overwegen om bij een verloskundige te gaan lopen!
    Ik zie in de praktijk vaak dat de onzekerheid per zwangerschap groeit, je staat er nu heel anders in dan bij de eerste. Je beseft veel meer hoeveel geluk je hebt met al twee kindjes. Een kleine moeite lijkt mij om even tussendoor te komen om naar het hartje te luisteren.
    Blijf vertrouwen op je lichaam! Als jij graag even bevestiging wil dan mag je daar gerust op staan.

Imke

3. LydiaRichie

5 feb 2012
    46
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mijn 2 vorige zwangerschappen heb ik beide keren pre-eclampsie gehad. De oudste is met 33 wk 5 dgn geboren en de jongste met 37 wk 6 dgn. Doordat ik heel onzeker werd 1,5 week geleden merkte ik ook dat ik door de stress een hogere bloeddruk kreeg.
    Volgens de assistente van de gyn kon dit niet (ik heb zelf een meter thuis en ik meet iedere week en deze was duidelijk een stuk hoger dan de week daarvoor), maar dit waren allemaal geen redenen om mij langs te laten komen en mijn onzekerheid moest ik duidelijk ergens anders zoeken en dat was door te praten met een huisarts/psycholoog en hielp niet door langs te komen, want ook al was het die dag goed, kon het de volgende dag alsnog fout zijn.
    Ik ben daar heel erg van geschrokken en heb het er maar bij gelaten, maar bij mijn controle volgende week ga ik dit wel melden bij mijn gyn dat ik dit absoluut geen stijl vond en door haar reactie alleen maar nog onzekerder werd.

Je herkent de onzekerheid bij een 3e zwangerschap dus wel?
    En hoe groot is de kans dat het ondanks geen bloedverlies toch fout kan zijn met 15 weken? Ik ben nog steeds licht misselijk, maar is gelukkig wel minder dan 2 a 3 weken geleden, maar ik denk dat dat ook wel normaal is, toch?

Alvast bedankt voor je reactie.

Deel Deze Pagina