hoi allemaal, Heb er al een aantal weken last van. Ik voel me namelijk soms niet lekker als ik gewoon zit. dus ik doen dan niks. Ik voel me dan net of ik de griep krijg zeg maar. Heb een zwaar en licht hoofd tegelijk, mijn hart gaat tekeer, voel me misselijk. Soms heb ik het ook als ik sta of loop, niks inspannends doe. En dan heb ik echt het gevoel dat ik flauw ga vallen. Voel me dan zo vreselijk beroerd! Het enige wat helpt is om op mijn linker zij te gaan liggen. Niet plat op mijn rug of rechts want dat maakt het alleen maar erger! Heb zoiets totaal niet gehad tijdens mijn vorige zwangerschap. Weet iemand wat dit is? Waardoor het komt?
hoi heel vervelend maar zou zo ook niet weten wat het is! misschien dat er in die positie;s je maag wat in verdrukking komt? waardoor je wat misselijk bent? misschien even je bloeddruk laten meten bij de verloskundige? succes
Ja dat is het 'vena cava-syndroom'. Daarbij wordt een ader door je baarmoeder dichtgedrukt waardoor er te weinig zuurstofrijk bloed naar je hersenen gaat. Daar kun je misselijk en duizelig van worden en echt een flauwval-gevoel van krijgen. Het helpt inderdaad om op je zij te gaan liggen. Ik ken het van al mijn zwangerschappen maar deze keer heb ik het het ergste tot nu toe, idd ook soms als ik gewoon zit, maar dan ietsje achterover. Ik weet ook niet waarom het bij mij deze keer erger is dan bij vorige zwangerschappen. Misschien omdat dit kindje tot nu toe in een stuit ligt? Heb jij dat toevallig ook? Heel irritant in ieder geval, maar als je met je houding rekening houdt gaat het dus gewoon goed!
Lees net dat je het ook hebt als je loopt of staat. Misschien dat het dan in jouw geval toch iets met je bloeddruk te maken heeft. Van een te lage bloeddruk kun je je ook heel beroerd voelen. Vraag het even na bij je vk!
Bedankt voor het antwoorde dames! Heb het aan de verlos gevraagd en die weet het ook niet. Mijn bloeddruk is helemaal goed. Niet te hoog en niet te laag. Nu heb ik wel meer last van vage klachten tijdens deze zwangerschap hoor. Zo heb ik soms ook dat ik het plotseling vreselijk benauwd krijg en krijg dan ook krampen in mijn buik! Het is echt een vreselijk naar gevoel! En ook dit heb ik zowel in rust als dat ik loop of gewoons sta. Tegen deze benauwdheidsaanvallen werkt overigens niks. Zoals het gaan liggen op mijn linkerzij. Nou, gewoon maar hopen dat het niks bijzonders is en dat het na de zwangerschap over is iig bedankt!
Mamzie, ik herken dit! Ik heb het sinds een paar weken en is op z'n ergst als ik zit en of op mijn rug lig. Ik word er dan helemaal naar van, weet niet meer hoe te zitten, wil echt hangen. Mijn hartslag gaat dan ook flink omhoog, voel me echt niet goed. Niet alsof ik grieperig word, maar nee, echt een naar gevoel. En ja, dus ook als ik eet, want dit doe ik zittend Met lopen en staan heb ik eigenlijk het minste 'last' Afgelopen maandag aangegeven bij de vk en zei gaf ook aan dat dit het knellen van een bloedvat is. Wat Mamasu al aangeeft. Ik heb lange tijd lekker op mijn rug kunnen liggen,maar dat lukt nu ook niet echt meer. Ja, even, en dan krijg ik hetzelfde als ik zit. Niet leuk, want ik word graag wakker op mijn rug, om dan lekker met mijn handen op mijn buik samen wakker te worden! Groetjes, Mexicang
ik heb het ook hoor een ding proberen niet op de rug te slapen maar je heb het net als mij ook als je gewoon zit het kan ook zijn omdat je meer bloed aanmaakt en je hart dubbel zo hard moet werken. ik voel me ook licht in me hoofd en mijn bloeddruk is ook gewoon goed. het zal echt wel met de zwangerschap te maken hebben. gr jojo29