Onlangs heb ik in maastricht bij een hele bekende frietzaak een patatje gegeten. Hij staat echt bekend om zijn frieten. Nu viel me op dat de mayo vrij dun was. Ik zag toevallig wel dat hij de mayo aanvulde uit een grote emmer met Remia frietsaus erop. Alleen weet ik nu dus niet zeker of hij het misschien toch zelf maakt. Kent iemand deze frietzaak. Volgens mij heet hij NIJS in Maastricht. Ik kan me haast niet voorstellen dat hij met zoveel klanten (er staat altijd een lange rij) ook nog eens zelf de mayo maakt.Te veel risico`s lijkt me. Helaas dacht ik hier pas aan nadat ik het patatje op had :-S.......weet iemand meer.
Rauw ei is tijdens je zwangerschap net zo schadelijk (of net zo veilig) als voor je zwangerschap........ Natuurlijk bestaat de kans op salmonelle, maar hier word jij ziek van, niet de kleine........ Dit is wat mijn vk over rauw ei vertelde, sindsdien weet ik dus ook gewoon mijn zacht gekookte eitjes.
Kahrin,Ik dacht dat rauw ei net zo erg was als rauw vlees bijvoorbeeld.Gelukkig heb ik niks gemerkt. Voel me gewoon goed. Dus het zal allemaal wel meevallen. Als het inderdaad zo is zoals jij vertelt is dat een hele geruststelling. Bedankt voor je reactie !
kan me niet voorstellen dat hij die zelf maakt, zou kunnen natuurlijk maar als hij veel klanten heeft moet ie wel veel zelf maken?!
Dania -> Rauw vlees is gevaarlijk voor de lysteria bacterie (of zoiets , hetzelfde als de rauwe kazen). Ik snapte er in het begin niets van, dus heb zulke vragen allemaal aan de verloskundige gesteld
In de horeca mogen vaak vanwege allerlei hygiene-eisen geen rauwe producten gebruikt worden, dus over het algemeen gebruiken ze -als ze het al zelf maken- hiervoor gepasteuriseerd ei... Geen zorgen dus!
Ik zie de gemiddelde snackbar sowieso geen zelfgemaakte mayo gebruiken... in veel restaurants komt het gewoon uit een potje, laat staan bij Friet van Piet
in het lijstje met "verbode"producten in de zwangerschap staat rauw ei niet meer tussen. dat heeft mijn verloskundige me verteld. dus ik snoep ook lekker van het cake beslag en eet zacht gekookte eitjes haha zoals andere al zeggen van samonella bacterien word jij ziek en niet de kleine zolang je gnoeg blijft drinken. Liefs xx
nee idd. rauw ei schijnt geen kwaad te kunnen. zelf KUN je er ziek van worden maar de baby heeft er geen last van. zo heb ik het ook althans begrepen
Op de site van het www.voedingscentrum.nl staat nog steeds dit: "Vooral voor kwetsbare groepen zoals kinderen tot vijf jaar, ouderen, zieken en zwangere vrouwen is het belangrijk om (gerechten met) eieren goed gaar te maken en eieren hard te koken. Het eiwit en de eierdooier moeten gestold zijn." Wat is trouwens het verschil tussen zelfgemaakte mayo en die van Remia bijvoorbeeld? De laatste is toch ook gewoon gemaakt van rauwe eieren?
Hi, nee hoor. Volgens mij is zelfgemaakte mayo vaak met rauw ei gemaakt. Remia etc wordt volgens mij met eipoeder ofzoiets gemaakt. Daarom is de mayonaise altijd heel lang houdbaar. Met rauw ei zou het ook niet zo lang houdbaar zijn.