Gare placenta

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Napoleon, 30 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maia

Maia Niet meer actief

jeetje wat toevallig, bij mij zat de navelstreng ook vast aan de vliezen. dus toen ze aan de navelstreng trokken, kwam hij met een aardige knal los. bij mij toen grote paniek want ze kregen de placenta er toen niet uit en ze stonden op het punt me richting ok te rijden toen de gyn die erbij was gekomen hem er toch uitgeduwd kreeg.

en ik was zo high als maar kon van de pethidine dus ik had zoiets van "ach meis (het was zelfs nog een stagiaire die het bij mij deed dus die had de schrik van haar leven), het kan gebeuren" maar achteraf gezien hoorde ik dat ze echt heel erg in paniek waren geweest. Maar het is goed gegaan ;)

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    jemig zeg, nog nooit van gehoort.

bij mijn dochter schrok de gyn niet van de placenta maar van de navelstreng. Hij zat op een haar na helemaal dichtgeslipt met een grote prop. placenta zag er redelijk uit. ze vertelde mijn dat we geluk hebben gehad dat ze bevalling spontaan is begonnen met 38wk en de kleine ook vrij snel voor een 1e kindje geboren is (14 uur) want een paar uur later of misschien wel enkele dagen later had fataal kunnen zijn. Wij danken haar beschermengel dan ook van harte :). placenta en navelstreng zijn meteen de vriezer in gegaan zodat ze het konden onderzoeken en er van wat van konden leren.

3. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Hier ook alleen ervaring met een navelstreng die vast zat in de vliezen. De verloskundige van het ziekenhuis (waar ik toevallig was wegens een nachtje goed slapen) trok aan de navelstreng en poef, ik zag haar beteuterd kijken en meteen was er paniek in de tent. De gyn stond binnen en paar minuten aan het bed en trok zijn handschoenen aan. Gelukkig mocht ik nog zelf even proberen om hem eruit te persen en toen lanceerde ik de placenta door de verloskamer. Pffff wat een opluchting bij iedereen, want toen ik achteraf hoorde wat ze anders hadden moeten doen.....:$

Een gare placenta heb ik gelukkig niet gehad, alleen maar mooie grote rode en bloederige.:D;)

4. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Dat is schrikken zeg, kheb mijn placenta's nooit gezien ivm keizersnede. Bij de oudste hebben ze me wel gevraagd of ik het wou zien maar heb vriendelijk bedankt.
    Ik heb dan ook geen idee hoe ze dr uit zagen, alleen gehoord dat ze mooi waren en een kilo wogen :) Ik ging er eingelijk van uit dat dat normaal was, maar dat blijkt dus helemaal niet zo te zijn.
    Gelukkig is het goed afgelopen bij je.

5. dommel

dommel Bekend lid

12 okt 2008
    770
    0
    16
    rotterdam
    hier een volledige 2e placenta... de navelstreng zat vast aan de 1 placenta en er zaten bloedvaten naar de andere volledige placenta... dit hebben ze echter nooit gezien op echo´s en ook ik heb heel veel geluk gehad... als 1 van die bloedvaten gesprongen was tijdens de bevalling, was het heel snel afgelopen met mij... je verliest dan zoveel bloed in een keer...

een week later per ambulance weer naar het ziekenhuis, bleek ook nog een stuk placenta achtergebleven te zijn...

waarom het 2 volledige placenta´s waren kon nieumand mij vertellen...

6. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Van harte gefeliciteerd met de geboorte van Lieze!!

Ik had ook al enkele verkalkingen in de placenta. Ben wel 1 dag voor de uitgerekende datum bevallen, maar er werd gezegd dat het ook niet veel langer had moeten duren. Volgens mij vond Valerie dat zelf ook want ze was er in 2.5 uur.

7. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    Ik had ook een rare placenta bij de jongste.. Blijkbaar moet de placenta mooi rood zijn maar deze was verdeeld in 2. Je had de hoofdader die de placenta mooi in 2-en deelde (dat was al apart) en aan elke kant een mooie hoe zeg je dat.. lob ofzo.. Echt heel raar en zeldzaam, en ze zei het is goed dat je geen bloeding gehad hebt want dat was funest geweest. En heb heel veel geluk gehad, want de kans dat de hoofdader geknapt zou zijn was heel groot. Maar dat was op de echo dus niet te zien..

8. flower28

flower28 Actief lid

13 mei 2011
    395
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mn eerste was de placenta niet goed, toen hij eruit kwam was hij grijs en grauw weet nog wel dat de gyn zei dat hij er raar uit zag en hij is toen opgestuurd voor onderzoek. (ze is met 37 wkn spontaan geboren, wel had ik veel bloedverlies toen de vliezen thuis braken wat erg zorgelijk was en dr hartje dipte heel erg en viel op het eind weg waardoor ze levenloos is geboren gelukkig waren de artsen heel snel en hebben haar gered godzijdank!! weet niet of het echt met de placenta te maken had, heb uiteindelijk wel een manuele placenta verwijdering gehad)

Bij mn 2e een ks (38 wkn 6dgn) gehad en toen was mn placenta goed!

Nu zwanger van mn 3e dus ben erg benieuwd..

9. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Jouw gynaecoloog was dan dus niet bij mijn bevalling aanwezig. Ook mijn placenta was ongeveer 1500 gram, mooi rood en zonder verkalkingen. Ons manneke kwam eruit met 40+3 en woog 4160.

10. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

mijn placenta zat vol met verkalkingen en tromboseplekken.
    ik had ook met 36 weken evenveel vruchtwater als een vrouw met 41 weken zou moeten hebben en met 37 weken was ons mannetje niks meer gegroeit dus zou het inleiding worden. gelukkig pakte mijn lichaam de weeen vanzelf op. ze konden niet zeggen waardoor het kwam. onze zoon woog maar 2470gr en was 46cm lang met 37 weken. hij had ook niet langer erin moeten blijven zitten anders was hij droog ter wereld gekomen.
    ik rook en drink ook niet en heb heel gezond gegeten.

11. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    We hebben de placenta niet meegenomen ;) Maar Lieze was mijn 5e en we zijn nu echt compleet ;)

12. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    ik had de mazzel dat mijn placenta al wel los lag dus wat dat betreft geen rare dingen ;)

Deel Deze Pagina