Spiraaltje-welke en ervaringen

Discussion in 'Na de bevalling' started by Kiwi1, Oct 31, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Dames met spiraal-ervaringen. Welk spiraaltje hebben jullie? Een mirena of een kopere? Wat zijn jullie ervaringen met menstruatie. Bleef het weg? Werd het heviger? Hoe vonden jullie het inbrengen ervan?
    Ik moet deze maand een beslissing nemen, daarom wil ik graag jullie ervaringen.

Alvast bedankt!

2. MamaNiess

MamaNiess Fanatiek lid

Aug 6, 2008
    2,166
    10
    38
    Female
    Paradise.
    Hoi hoi,,,

Ik heb nu een paar maanden de Mirena spiraal, ben er zelf erg tevreden over! Het inbrengen was wat gevoelig, voelde mijn baarmoeder wel wat samen trekken, voor de rest geen pijn van gehad!
    De menstruatie die ik tegenwoordig heb is gewoon echt super weinig. Waar ik dus heel erg blij mee ben. Voor de mirena was ik namelijk lang ( met uitlopers van 12 dagen) en heel hevig ongesteld!
    Heb toen voor de mirena gekozen in overleg met de gynaecoloog aangezien ik op dat moment aan de bloedverdunners zat!

Nu kan ik gewoon een inlegkruisje gebruiken om het op te vangen..

Ervaring met een koper spiraal heb ik niet, dus hopelijk zijn er mensen die wel ervaringen er over kunnen delen met je!

3. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Ik had voor mijn 1e zwangerschap een koperspiraaltje (zonder hormonen)
    Het inbregen gebeurde door mijn huisarts en deed geen pijn. Mijn menstruatie bleef eerst gewoon hetzelfde toen was ik opeens 5 maanden niet meer ongesteld. Vond ik toch wel vreemd,bleek bij de huisarts dat ik 5 maanden zwanger was. Spiraaltje nergens meer te vinden.
    Dus daar vertrouw ik niet meer op,maarrrr,die kans is natuurlijk nihiel.;)

Zou ik het aanraden aan een vriendin? ; ja,mits ze kinderen willen natuurlijk:D

4. ikke1981

ikke1981 VIP lid

Apr 14, 2006
    13,689
    0
    0
    Den Haag
    Hier de mirena spiraal nu al bijna 4 jaar, het inbrengen was eitje, beetje ongsteldheid gevoel dezelfde dag en verder nergens meer last van gehad.
    Ik ben in de jaren nooit meer ongesteld geweest, heerlijk!!

5. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    Heb de mirena gehad. Ongeveer 6 maanden. De reden dat ik hem eruit heb laten halen is dat ik constant heb gevloeid, op een paar dagen na. Ook werd ik erg chagrijnig en daalde mijn libido tot het vriespunt. En ik heb 6 maanden lang ontstoken ogen gehad. Een week na het verwijderen waren de klachten verdwenen. Het inbrengen heb ik haast niet gevoeld. Oja en ik kreeg heel veel puistjes, die ik voorheen nooit had. Dus geen positieve ervaring haha.

6. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

Oct 14, 2011
    4,136
    0
    36
    friesland
    Hallo,

Ik heb zelf ongeveer 5 jaar een mirena spiraaltje gehad. Moet eerlijk zeggen dat ik het inbrengen geen pretje vond en dan druk ik me zachtjes uit.. Maar ja ik moet dan ook eerlijk zeggen dat ik een hele lage pijngrens heb ( hmm dat wordt wat als ik ooit zwanger raak en moet bevallen hihi ) ik was in het begin nog amper ongesteld, dat kwam na 3 jaar ongeveer weer terug gewoon een normale cyclus maar dan met weinig bloed. Het eruit halen was ook geen pretje. Hm al met al zou ik denk ik niet weer een spiraaltje laten zetten. Al heb ik er verder nooit last van gehad. En mijn partner ook niet tijdens de seks.

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Ik heb ook jaren de Mirena gehad. Ideaal, want je wordt niet tot nauwelijks ongesteld. Tzt wil ik er weer één.

Inbrengen is even vervelend, maar als je van tevoren een ibuprofen neemt, valt het wel mee. Het eruithalen voel je echt nauwelijks.

Suus

8. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

Jan 11, 2010
    2,855
    0
    36
    ik heb ook de Mirena spiraal gehad en die beviel heel goed.
    werd na een half jaar iets bloedverlies helemaal niet meer ongesteld.
    als ik bevallen ben wil ik daarna weer een

9. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

Jun 11, 2011
    1,143
    12
    38
    Uden
    #9 MissBianca, Oct 31, 2011
    Last edited: Oct 31, 2011
    Heb de mirena gehad. Ongeveer 6 maanden. De reden dat ik hem eruit heb laten halen is dat ik constant heb gevloeid, op een paar dagen na. Ook werd ik erg chagrijnig en daalde mijn libido tot het vriespunt. En ik heb 6 maanden lang ontstoken ogen gehad. Een week na het verwijderen waren de klachten verdwenen. Het inbrengen heb ik haast niet gevoeld. Oja en ik kreeg heel veel puistjes, die ik voorheen nooit had. Dus geen positieve ervaring Vaag, hij plaatst mijn berichtje dubbel. Dat was dus niet de bedoeling

10. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

ik heb nu 4 maanden de mirena en het bevalt goed. het inbrengen deed echt enorm zeer en ben 6 weken ongesteld geweest. nu wordt ik om 4 weken ongesteld en vloei ik minder dan voorheen. moet zeggen dat ik er weinig van merk en mijn man ook niet. als het goed is moet je er geen enorme bijwerkingen van hebben omdat de hormonen alleen in de bm blijven zo is het mij vertelt. ik zou het zeker weer doen na een eventuele zwangerschap. de pijn heb ik er wel even voor over!

11. AHzondag

AHzondag Niet meer actief

oja het kan 6 maanden tot een jaar duren voordat je helemaal niet meer ongesteld wordt, het is maar net hoe je lichaam erop reageert.

Share This Page