Heb geen idee.. Maar lekker joh! Scampi.. En het liefst zo groot mogelijk. Eet het nog steeds. Staat ook niet op het lijstje dat ik gehad heb van de vk. Opgewarmd/verhit mag het sowieso (als je schaaldieren mag)
Dame? Wow, wat een eervolle aanname. Ik geloof dat ik nu wel genoeg op mijn kop heb gekregen nietwaar? @ iedereen: excuses voor het feit dat ik zo geïrriteerd ben overgekomen (in het bijzonder aan Kwebbels). Ik zal er nooit meer een woord aan vuil maken. En ik zal iedereen die mij aanspreekt op mijn eetgewoontes tijdens mijn zwangerschap gelijk geven want je hebt natuurlijk ook gelijk... eigenlijk is eten gewoon een heel risicovolle bedoeling! Autorijden, traplopen, met messen omgaan, fietsen etc etc is waarschijnlijk veel veiliger.. want anders zou er wel iets over op internet staan....
Ik moest wel even lachen. In je openingspost vraag je dit namelijk en nu "weet" je het opeens wel? . Het is geen aanval naar je toe voor de rest, maar vond het wel grappig. Meid, je kunt het wel hier vragen, maar meer als ervaringsdeskundigen zitten hier over het algemeen niet. Als je het echt zeker wilt weten kun je beter even naar de site van het voedingscentrum gaan of de verloskundige bellen, die zitten er namelijk speciaal voor dat soort vragen . Ik ben trouwens bijna geraakt door al die rondvliegende hormonen hier *duikt snel weg*
Maar geldt dat stukje over reageren dan ook niet voor de dames die reageren op de post van sm591? Ik vind sommige reacties die daarop volgen namelijk ook niet echt overlopen van beleefdheid, moet ik zeggen.
ik snap wel dat er idd even geirriteerd gereageerd word! Als sommigen de zoekfunctie eens wat vaker zouden gebruiken,dan kom je al een hele hoop tegen. maar goed,dat is niet alleen hier,maar over het hele forum......
Is er niet ergens een lange lijst met dingen die wel en niet mogen. Die kan dan telkens ge-update worden als iemand weer iets heeft bedacht dat misschien wel eens niet zou mogen nu je zwanger bent. Als mensen zich dan afvragen of iets wel of niet mag dan kunnen zij even de lijst checken en als het dan niet op de lijst staat kun je het alsnog even vragen. Dan voorkomen we dat iedereen dezelfde vraag stelt, andere zich irriteren aan de vragen en dat mensen misschien dingen niet durven vragen.
En dan gaan jullie er voor het gemak vanuit dat de mening van medeforumdames doorslaggevend is. Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit een superforum en haal er veel informatie vandaan. Maar wat ik wel en niet mag eten hoor ik liever van mn VK, de HA of via www.voedingscentrum.nl dan van een aantal amateurdames hier (inclusief ikzelf). Daar erger ik me dan weer aan, dat wat iemand hier schrijft zo vaak als waarheid wordt aangenomen.
Persoonlijk krijg ik inderdaad wel eens het idee dat ik beter sondevoeding of alleen brood kan eten, want bij al het andere wordt getwijfeld of het mag. Nu moet ik zeggen dat ik persoonlijk niet eet wat echt niet mag, maar bij het overige niet zo nadenk over wat ik eet. Als ik bij alles moet twijfelen of het wel mag dan wordt ik in die 9 maanden knettergek geloof ik.
Inderdaad, niet twijfelen, want je kunt werkelijk bij alles je vraagtekens zetten, blijkt hier soms uit. Bij twijfel vragen aan mensen die er ECHT verstand van hebben en niet van horen zeggen.
Mijn verloskundige vertelde mij om ook garnalen en mosselen te laten staan omdat die beestjes het water filteren en daardoor gif opslaan in hun lijfje. Grappig vind ik, dat ik eigenlijk helemaal geen trek heb in die dingen die je beter niet kan eten.
Aaaaah dit vind ik altijd zo'n enorme dooddoener hè....Zolang is die lijst niet, je mag gewoon alles eten, met uitzondering van een pààr risicovolle pruducten... Je bent gerust niet de enige persoon die dit roept, ik bedoel het verder ook echt niet verkeerd, maar hier erger ik me nou altijd aan...
Wat roep ik en waar erger je je aan? Dat die lijst zo lang lijkt? Voor mij is de lijst hartstikke kort. Ik eet alleen geen rauwe vlees en dat is alles. Ik ben ook van mening dat je bijna alles mag eten. Ik bedoel als je aan alle producten twijfelt die hier genoemd worden wordt de lijst voor SOMMIGEN wel erg lang ja.
Okay, sorry gelezen in de verkeerde context Dacht echt dat je meende dat de lijst erg lang was, maar snap nu dat je doelde op de twijfels van anderen... Maar er wordt zo vaak geroepen dat je helemaal nìks meer mag eten tijdens je zwangerschap en dat je dan maar op water en brood moet etc...en dat vind ik altijd zo zwaaaaaar overdreven..En nu was jij per ongeluk het slachtoffer van mijn ergernis