Had hier een discussie over, is laserschieten schadelijk voor een ongeboren kindje? Kan het op internet niet duidelijk vinden (of ik zoek niet goed )
misschien even zoeken op lasergamen en zwangerschap, kwam zo wel op verschillende sites van verloskundigepraktijken terecht met een soort standaard tekstje waarin het wordt afgeraden.
Je krijgt natuurlijk een band om wat behoorlijk strak zit. wij hebben een aantal weken geleden een personeelsfeest gehad met o.a. Lasergamen, ik heb niet meegedaan, was toen al 30 weken zwanger.
ik heb met de vrijgezellenfeest van me schoonzus gelasergamed ging hardstikke goed hoor wist niet eens dat het wordt afgeraden de clipjes kreeg ik alleen niet vast maar ach ik heb het naar me zin gehad owja ik denk dat ik z;n 32 weken zwanger was toen ze is 8 augustus getrouwd en ik was 25 augustus uitgerekend
Bedankt voor jullie reacties! Ik bedoelde alleen niet zo zeer of het pak past of dat het risico op vallen enz groter is maar vooral of de laserstralen kwaad kunnen voor een klein vruchtje (laat zeggen van 4 tot 12 weken).
Die stralen komen toch niet op je buik? Daar zit een heel ding voor...dat computerstuk zeg maar...waarin de laser wordt opgevangen... Ik zou het persoonlijk niet doen omdat ik zelf met lasergamen keihard ondeuit ben gegaan omdat ik in het donker niet zo goed kan zien
Hahahaha dat is natuurlijk ook nog iets ja maar ik doel wel echt op een miniscuul vruchtje en de straling van het gamen. Buikje valt nog niet over te spreken
Blootstelling aan allerlei soorten straling wordt afgeraden, zeker in de eerste maanden van de zwangerschap. Denk aan rontgenfoto's (bijv bij de tandarts), maar ook straling van computers en tv's (met zo'n diepe beeldbuis). Te veel blootstelling is niet goed. Ik heb zelf nooit gelasergamed, ik weet niet zo goed hoeveel straling daar aanwezig is. Maar houd in je achterhoofd dat er een risico is en dat dat vooral in het eerste trimester schade kan aanrichten. Dan is de baby daar heel gevoelig voor.
ik had ook vrijgezellenfeest ik was toen 36 weken zwanger....kheb niet mee gedaan maar dat was meer uit gevaar voor vallen dan echt voor de laserstraal ze zeiden daar dat dat geen kwaat kon ben ook gewoon mee naar binnen gegaan en heb gekeken hoe de meiden er op los schoten haha!!!!! succes liefs sjaantje