hij is geweest en heel snel ook... de pijp in het plafon naar de schoorsteen zat er niet goed in waar door er gas en koolstofmonoxide lekt... een wonder wat we nog leven zei hij... de cv ketel doet het ook weer gelukkig... gelijk allee ramen open gezet want er kwam me een lucht toen hij aan de pijp zat... vieze lucht... raar alleen de de melder niet af is gegaan... naast de cv ketel hangt de koolstofmonoxidemelder
He bah wat een eng idee!! Misschien hangt je melder verkeerd trouwens? Die hoort er net onder te hangen. Koolmonoxide zakt omlaag.
hij hang onder de cv er naast zeg maar... en ik controleer af en toe of hij het nog doet... en hij doet het gewoon... de monteur zei dat hij juist hoog moet hangen en zoals de brandmelder die hangt bijna tegen het plafon... ik heb over het algemeen een goede neus en ik ruik alles in huis... er hoeft iemand maar een scheet te laten en ik weet gelijk van wie die is... maar gelukkig is het goed gekomen... schrok er wel van zeg...
Volgende keer dus gewoon gelijk de brandweer bellen .. Dan maar met toeters en bellen voor je deur toch ? Denk eens na over wat er had kunnen gebeuren
Ehm, je monteur zit er gruwelijk naast! Een koolmonoxidemelder moet onder de bron hangen en juist helemaal niet hoog! Daarom zijn 2 in 1 melders ook zo nutteloos!
hij moet lager dan je ketel hangen het liefst halverwege je trap naar zolder of op je overloop vind het wel een gevaarlijk geval hoor! bah volgende keer als je het niet vertrouwd meteen stekker uit je ketel mijn man zegt dat soms kleinere bedrijven nog wel eens willen aandikken met het gehalte koolmonoxide is een manier om een nieuwe ketel te kunnen slijten en iedereen is gefixeerd op koolmonoxide. bij een colega van mijn man was er ook bedrijf geweest en had het ook over dat ze wel dood konden zijn en een nieuwe ketel enz uiteindelijk ging mijn man savonds heen met zijn meetaperatuur en was het gehalte nog binnen de norm mijn man werkt als service hoofdmonteur al 22 jaar en ik durfwel te zeggen dat ie weet waar hij over praat
wij wilde graag een nieuwe omdat deze 22 jaar is en wel toe is aan vervanging. Maar we willen binnen 5 jaar verhuizen naar een ander huis en vind het dan ook wel weer zonde van het geld
die buis is er weer uit.. lekker hoor... ga ze morgen weer bellen want ze hebben hun werk niet goed gedaan... moet weer de cv ketel uit zetten anders overleef ik de volgende ochtend misschien niet
Heftig hoor om te lezen hoe het nou zit...er hadden idd hele andere dingen kunnen gebeuren, gelukkig is dat niet het geval! Btw: als je 's avonds gas ruikt moet je echt ook bellen naar dat 0900 nummer! Wij hebben dat hier ook een tijd geleden gehad. Was 23u en ik rook gas in de gang....daar zit onze hoofdingang zeg maar.. Werd eerst gezegd dat we de kraan maar moesten dichtdraaien en alles op zetten. En dan kwam er de volgende ochtend wel iemand langs. Maar de geur bleef hangen, dus weer gebeld. Ik was overigens 30 weken zwanger toen en vond het maar niks om naar bed te moeten met zo'n lucht! Uiteindelijk is er, nadat ik een beetje boos werd, iemand gekomen. Wat blijkt: we hadden een gaslek vóór de hoofdkraan....dus wij konden onze kraan wel dichtdraaien, dat had dus geen enkel nut omdat dat lek daar voor zat.... Als ik niet aangehouden had, had er dus de hele nacht nog gas gelekt...de gemeente heeft toen een heel stuk leiding moeten laten vervangen. De kosten waren overigens voor hun omdat het vóór onze kraan zat.... Er zijn altijd monteurs die soort van spoeddienst hebben...
Je kan een hele goede neus hebben maar koolmonoxide is helaas reukloos. Daarnaast gaat koolmonoxide naar beneden en rook naar boven. Daarom is het belangrijk een koolmonoxide melder laag, dicht bij de grond te hangen en een rookmelder hoog. Ik zie dat hij nu weer uit is balen!
Nou ja, ik vindt dat behoorlijk misleidende communicatie!! zou ff navraag doen bij consuwijzer.nl of zulke misleidende communicatie mag, vindt gaslucht nogal iets belangrijks, dus daar moeten ze elk moment van de dag voor komen als je belt, al is het 3 uur 's nachts!!!!!
mijn man is nu zelf naar de gamma gegaan om tape te halen om die buis vast te maken. Ik probeer al uren om die firma te bellen die gisteren is langs geweest maar ze nemen niet op... Ik ga vandaag of morgen een email sturen en vertellen dat we niet voor de kosten gaan betalen van vrijdag... Heb nu weer het zelfde probleem... en 85 euro vind ik best veel als het probleem niet is opgelost.