Gas laten aansluiten, hoe lang duurt dat?

Discussion in 'De lounge' started by laravelk, May 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Donderdag krijgen we de sleutel van onze nieuwe huurwoning, deze heeft een jaar leeggestaan. Water en elektra zitten bij de prijs is omdat de verhuurder de aangrenzende stallen gebruikt en die onder dezelfde meter vallen. Gas zit enkel in het woonhuis en daarvoor moeten we zelf een contract afsluiten. Eind mei verhuizen we daadwerkelijk en ik wil dan graag gas hebben, liefst eerder ivm schoonmaken e.d.

Wie weet wanneer ik een contract moet afsluiten en hoe lang het dan duurt? Ik neem aan dat ik moet wachten tot we de sleutel krijgen.

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Volgens mij kun je je nu al aanmelden hoor zodat het werkt vanaf dat je de sleutel hebt. Zou gewoon even de netbeheerder of energieleverancier bellen.

3. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    kan de netbeheerder nagaan of het gas fysiek afgesloten is? Daar had de leverancier het over. Het huis heeft immers een tijd leeg gestaan dus heb geen flauw idee. Zou wel fijn zijn als het komend weekend al in orde is.

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Ik doe even een belletje

5. Cabb

Cabb Niet meer actief

Ik neem aan dat het gas niet afgesloten is want dat kost aardig wat om weer aan te laten sluiten. Als je de kraan oprndraait zou er gewoon gas uit moeten komen. Je kunt ervoor of zelfs erna je gewoon aanmelden bij een leverancier en de meterstanden doorgeven als je de sleutel krijgt. Controleer het wel even goed want als het zo lang heeft leeggestaan is er miss wel gas gebruikt maar niet betaald en draai jij hier missvhien voor op.

6. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Je kan gewoon ergens een contract afsluiten, hun zullen jou dan vertellen of hun daar kunnen leveren :)

7. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    Is al in orde, bedankt!

Share This Page