Gas-op-glas

Discussie in 'De lounge' gestart door loetje, 24 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnycloud

sunnycloud Fanatiek lid

28 dec 2006
    1.541
    142
    63
    Vrouw
    Bij ons zijn wij er in kosten behoorlijk beter van geworden sinds wij op inductie koken. Een pan water kookt in twee minuten. Gas is trouwens een stuk duurder als electrisch. Maar goed ik sanp het wel hoor ik wilde er eerst ook niet aan geloven maar ik ben volledig om.

2. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    Helemaal mee eens. Drama om schoon te houden!

3. vlademira

vlademira Niet meer actief

mij bevalt het niet.

4. mam85

mam85 Fanatiek lid

3 jul 2007
    1.729
    0
    0
    mama!
    wij haden inhet vorig huis ook rvs kookplaat. wat eenrot ding om schoon te maken.. nou ja. na het schoonmaken moet je latijd op poetsen.. 1 gouden tip: ik vond het ideaal en stukkengoedkoper dande duurdere speciale middeltjes..

---gebruik lampenolie om je rvs dingen op te poetsen!----

5. anne82

anne82 Bekend lid

16 mrt 2008
    838
    0
    16
    m-system (van boretti)

6. sam

sam Fanatiek lid

11 sep 2005
    1.543
    0
    0
    HIer ook gas op glas. Geen problemen mee.
    Schoonmaken gaat super goed, elke keer als ik heb gekookt. Neem ik het af met blue wonder dat zit hier standaard verdund in een spuitflesje. ideaal, en geen strepen.

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113

Ik vind inductie juist prachtig en zou het graag willen hebben, maar ik heb vanmiddag eens gegoogled en met een 5-pits plaat zit je al gauw tussen de 1500 en 2000 euro. En laat ik dat nou net niet aan mijn boompje hebben hangen :)

8. elasMIEKje

elasMIEKje Actief lid

14 feb 2006
    152
    0
    0
    ik had het in mijn vorige huis ook, gas op glas, maar wat een drama om schoon te maken. allemaal strepen op het glas, je poetst je een ongeluk en dan nog niet te spreken over het stof wat het aantrekt en op dat zwart zie je dat zoooo goed. Nee voor mij niet meer, hopelijk straks een mooie gladde rvs met 5 losse pitten/pandragers. die kan je goed schoonhouden en als je hem dan af en toe insmeert met b.v. baby olie blijft mooi en streeploos. (alle rvs overigens)

9. Fairy Tale

Fairy Tale Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.486
    7
    38
    Om van het hele schoonmaakprobleem af te zijn hebben wij voor onze nieuwe keuken ook gekozen voor inductie. Wij hebben een 4-pits van het merk Fagor (is een spaans merk) en waren daarvoor 700 euro kwijt.

Wij hadden in het vorige huis een 5 pits rvs gasstel, nou echt, nooit meer!

10. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik krijg mijn rvs ook probleemloos schoon, zonder strepen oid, dat is het probleem ook niet. Wat ik vervelend vind, is dat rvs krast. Hoe voorzichtig je ook bent, je krijgt gewoon krassen. En het inbranden kun je ook niet voorkomen en geloof me, ik heb alles geprobeert om dat weg te krijgen, dat lukt echt niet!

Je kan met gas op glas ook kiezen voor melk of wit glas, daar zie je volgens mij weer veel minder stof op..

11. Dushi

Dushi Niet meer actief

Merk: Zanussi

Deel Deze Pagina