Maandelijks te weinig waar door ik nu veel moet bijbetalen. Zaten bij nuon, nu bij essent. Maandbedrag verhoogd naar 150.
gas en licht 135 euro( zitten te hoog hun zetten ons elk jaar terug naar105 euro, daar krijg ik dan ebricht van en dan zet ik hem elk jaar weer omhog naar 135 euro ) zitten bij energiedirect Water 30 euro per 3 maand. Zitten op hoekhuis met garage alleen beneden dubbel glas. Maar wij krijgen elk jaar ook nog een mooi bedrag terug
170 euro voor energie, water weet ik zo niet. Het is teveel, maar dan krijgen we tenminste terug. We hebben een redelijk groot, halfvrijstaand huis (2-onder-1-kap), 150m2 met garage. Wel dubbelglas, vloer, dak en muur isolatie. Dit jaar zuinige apparatuur aangeschaft die onzuinige vervangt (A+++ wasmachine en A++ vaatwasser), en de droger hebben we nu alleen nog voor noodgevallen (slaapzakje met poep ofzo). Ik douche kort want drukke ochtendspits. Kinderen delen een badje met weinig water, wel dagelijks, want ze zitten dagelijks onder zand en appelstroop. Ik hoop dat we dit jaar wat terugkrijgen, we hebben deze winter natuurlijk veel minder gestookt dan de vorige, maar je weet niet wat november-december nog kunnen brengen.
Gas en licht 175, we zijn geschat rond de 140 dus we gebruiken het ook beetje als spaarpotje. Water iets van 15 euro per maand. Wonen in rijtjes woning met 3 personen, aquarium en hond. Beneden dubbel glas, boven gedeeltelijk dubbel glas.
185,- voor gas en elektriciteit pm en dit zou redelijk dicht bij de realiteit moeten liggen. Water weet ik zo niet van buiten, maar dat valt nog redelijk mee aangezien de toiletten op een regenwaterput aangesloten zijn. Verder hebben we ook een waterput voor bv het wassen van de auto's en het gieten van de planten.
gas en electra 80 euro. eigenlijk 65 maar ik zet hem expres iets hoger. water 8 euro per maand. appartement, 1 volwassene en 2 kinderen en een groot aquarium
Gas & electra 80,- per maand en water 17,- per maand. Ik woon samen met mijn zoontje van 3 in een appartement.
Gas & elektra 165, water 20 per maand. 1 volwassene,2 kinderen in appartement bovenste verdieping.. Geen idee hoe we uit komen, we wonen hier sinds april. Ik hou wel van langer douchen.
140 euro bij Essent voor een hoekwoning. 62 euro per kwartaal voor water. We zijn met z'n 3, man en ik douchen dagelijks, dochter om de dag. Vaatwasser staat dagelijks aan, wasmachine draait 4x per week, droger 1x per week. Huis is slecht geīsoleerd (energielabel D), wel overal dubbele beglazing. In de winter staat mijn verwarming ook bijna nooit hoger dan 20. LED verlichting overal. Afgelopen jaar kreeg ik zo'n 500,- terug! Dit jaar zijn de tarieven hoger dus nu zal het aanzienlijk lager zijn.
Volgens mij doe ik iets verkeerd hier, als ik de bedragen zie die jullie voor water betalen.. Ik betaal 50 euro per maand.! Afgelopen jaar was het waterverbruik ongeveer 1/3 minder als het jaar daarvoor, maar ik krijg nauwelijks wat terug, omdat het overgrote deel van wat ik betaal allemaal vastrecht is... Voor gas / electra zo'n 70 euro per maand voor een 2 onder 1 kap woning van 100 vierkante meter..
Ik weet het niet want wij wonen hier pas sinds februari heb zelf onze elektra op 150 EUR Laten zetten (in de hoop wat terug te krijgen natuurlijk! ) en water betalen we 25 EUR per maand voor geloof ik. Eengezinswoning met 2 werkende volwassen en 1 kind
Rijtjeshuis betalen 180 (geschat 171) voor gas en licht bij greenchoice Water 15 10x per jaar bij vitens Hebben begin dit jaar zonnepanelen laten plaatsen dus ben benieuwd hoeveel we terug krijgen
70 water, ieder half jaar 150 aan essent, vrijstaand huis. Goed geïsoleerd dak, dubbele beglazing van 20 jaar oud. veel raam in de woonkamer. wel open haard. krijgen ieder jaar terug. Dit jaar zelfs heel veel vanwege de zachte winter. temp in de kamer altijd op 19, met echt koude dagen weleens op 20. Maar doordat we erg veel ramen hebben op het zuiden wordt onze woonkamer overdag door de zon verwarmd tot 21-22 graden. heerlijk dus.
De prijzen zijn sinds een jaar behoorlijk gestegen.. Vorig jaar betaalden we 170 euro en dit jaar wordt het 195 euro zelfde verbruik gas en elektriciteit voor vrijstaand huis. Wij gaan nu 195 betalen voor +-2500 m3 gas en 3500 kwh. Waarschijnlijk gaan we rond de 2100 a 2200 m3 aan gas verbruiken als deze winter weer net zo wordt als afgelopen winter, maar dat weet je niet van tevoren, dus zet hem daarom maar hoger. Waar ik wel benieuwd naar ben... Degene die hier zonnepanelen heeft, hebben jullie hier echt zelf in geïnvesteerd of een lening voor afgesloten,of...........hebben jullie een zeer aantrekkelijke aanbieding via de energieleverancier of iets dergelijks? Van het laatste vroeg ik mij altijd af of dat wel zou bevallen en of er geen haken en ogen aan zitten..
123,- aan gas/elektriciteit bij Greenchoice. Ons huis is oud, met enkel glas en weinig tot geen isolatie. Hebben wel net CV aan laten leggen voor de afgelopen winter, dus minder gasverbruik (hadden hiervoor gaskachels). We wonen met z'n tweetjes. Overigens kregen we vorig jaar 275,- terug. Dit najaar gaan we Winddelen kopen. Ik ben erg benieuwd wat dat gaat schelen in de rekening. Water betalen we 22,- per maand. Ik ga graag in bad
176 voor gas en elektra bij Greenchoice. We hebben een groot vrijstaand huis, met gaskachel. Die bizar zuinig is. Verder geen ander soort verwarming in huis. We kijken regelmatig naar onze meterstanden en zoals het er nu uit ziet, krijgen we een flinke smak geld terug!