Gas word flink duurder....

Discussie in 'De lounge' gestart door Yellowsun, 21 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellowsun

    Yellowsun Fanatiek lid

    23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    zojuist was op het nieuws dat waarschijnlijk het gas flink duurder gaat worden, ongeveer €380 per gezin.
    Zou jij daarvoor aanpassingen in je huis gaan doen? Bijvoorbeeld electrisch gaan koken?
     
  2. Blijdorp

    Blijdorp Niet meer actief

    We zijn er al mee bezig: nieuwe kozijnen en glazen, vloerisolatie en dakisolatie. Binnenkort ook zonnepanelen en erna inderdaad over naar elektrisch koken. (Ook omdat ze uiteindelijk van gas af willen.)
     
    DastyQueen, Syane en Yellowsun vinden dit leuk.
  3. Zwitsal

    Zwitsal Bekend lid

    19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Ik heb er totaal geen verstand van hoor, maar kun je je gasplaat laten verwijderen door een elektrische? Of moet je dan een compleet nieuwe keuken kopen?
     
    goblins vindt dit leuk.
  4. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    De gaskraan moet dan worden dichtgemaakt en de plaat kan gewoon op de plek van het fornuis.
    Ik kook keramisch. Aanpassing gedaan bij plaatsen nieuwe keuken.
    Maar het kan gewoon vervangen worden.
    Afhankelijk van het type wat je wilt moet er ook een speciale aansluiting van de kookplaat in de stoppenkast komen.
     
  5. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.184
    6.723
    113
    Wij krijgen dakkapellen en ik ben nu ook aan het kijken of we niet gelijk een warmtepomp kunnen installeren.
    Uiteindelijk moeten we daar toch naartoe. Gas gaat straks nog duurder worden. Dat doet de overheid waarschijnlijk met opzet...om zo alle huishoudens over te laten gaan.

    Voor mensen met een eigen huis best een investering.
    Mensen die huren zullen het wel terug zien in de huurprijs.