Mijn moeder tobt al enige tijd met haar gezondheid en een paar weken geleden is ze door de huisarts doorgestuurd naar het ziekenhuis om een longfoto te laten maken. hier was enige onduidelijkheid, omdat ze wel wat zagen op de foto, maar niet zeker wisten of het wat was of een onduidelijkheid op de foto. Ze had op dat moment ook een infectie, dus ze moest 2 of 3 weken later maar terugkomen om opnieuw een foto te laten maken. Afgelopen maandag is ze weer naar het ziekenhuis geweest en inderdaad, er is een wit vlekje op de foto gesignaleerd! Omdat ze heel overstuur was mocht ze de foto zien en de radioloog benadrukte dat het niets hoeft te zijn en dat de artsen dit verder gaan onderzoeken. weer naar huis gestuurd met de boodschap dat ze over een week de uitslag krijgt via de huisarts. helemaal overstuur natuurlijk, logisch. Ook omdat haar zus vorig jaar precies hetzelfde had en 3 maanden later overleed is ze enorm bang. Toen ik het hoorde was ik heel rustig en probeerde ik haar gerust te stellen met dat het van alles kan zijn en niet zomaar het ergste , hoeft te betekenen en dat zij haar zus niet is.maar nu zit ik net te googlen (ik weet het, moet je niet doen, maar hoopte positieve info te vinden over witte vlekjes), maar wat ik allemaal las maakt me meer en meer ongeruster. Mijn moeder is 54 jaar en ik moet er niet aan denken om haar nu al te moeten missen....gatsie wat een rotgedachte..... Moest het even kwijt.......
Och meis wat verschrikkelijk die onzekerheid. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, maar kan me zo goed voorstellen hoe je je moet voelen! Ik wil je heel veel sterkte wensen de komende week en ik duim voor je dat de uitslag positief is... Dikke knuf
Ik help het je hopen dat alles goed is meis maar ik heb helaas alleen negatieve ervaringen met "vlekjes" op de longen. Mijn moeder is overleden aan longkanker en mn schoonvader is terminaal. Ik wil je niet ontmoedigen. Houd hoop het hoeft niets te zijn natuurlijk!
Pff.. vervelend meid (heb ook zoiets mee gemaakt met ons mam die heeft een hartinfarct gehad en kwakkelt nu nog steeds ) is zo raar hé, je leef dan in een soort roes en probeerd sterk te zijn tegenover je moeder en andere. Sterkte meid, ik duim voor een goede uitslag!
Jeetje wat een klote nieuws! Het is niet makkelijk maar probeer het idd een beetje positief in te zien. Hoe eng het ook is. Maar hoeft ze verder geen onderzoek dan? Met alleen een foto kunnen ze toch niet zien wat het precies is? Zal voor je moeder duimen iig, veel sterkte voor deze spannende tijd en hoop dat het allemaal met een sisser afloopt.
Hoi Oh wat vreselijk he Ik ken je gevoel. hadden we hier bijna 3 maand geleden ook. Hier niet het positieve nieuws wat je wilt horen Hier ook een wit vlekje ,bij mijn moeder op de long ,maar in dit geval slecht nieuws ( kanker ,die uitgezaaid is naar de lever) Hopelijk krijgen jullie positief nieuws. Heel veel sterkte!!! En ik hoop op een ontzettend goede afloop!!!
Ach, wat een verschrikkelijk nieuws. Begrijpelijk dat er allerlei vreselijke gedachten door je hoofd gaan. Ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen, en staar je vooral niet alleen maar blind op de negatieve gedachten. Probeer ook wat hoopvol te blijven, hoe moeilijk dat ook is. Ik duim met jullie mee voor een positieve uitslag!
Bedankt voor de lieve woorden en helaas ook de eerlijke, minder positieve ervaringen. naar aanleiding van de uitslag volgende week zal er denk ik inderdaad wel verder onderzoek plaatsvinden, maar die onzekerheid tot die tijd is echt naar. Er schiet meteen van alles door je hoofd en ik denk aan mijn zoontje die gek is van zijn oma en die oma nog heel wat jaartjes moet meemaken, dit mag gewoon niet gebeuren. Ik merk dat ik nu inderdaad van het slechte uitga, maar ik probeer ook positief te blijven, mijn man werd net al boos op me toen ik vertelde dat ik aan het googlen was . En het gekke is, dit is maandag bekend geworden en vanaf vanavond maak ik me ineens heel erg ongerust, raar hè?! Maar nu weer mezelf een schop onder de kont geven: we weten nog helemaal niks en gaan nog niet van het ergste uit, het kan nog allerlei kanten opgaan!
Wat naar meid Hopelijk valt de uitslag mee.... Hier een wat minder goede maar uiteindelijk toch wel weer goede ervaring met een vlekje op de longen... Mijn schoonvader had een vlek (dus geen vlekje) op zijn longen en dat bleek een tumor te zijn, hij is er aan geopereerd (deel van zijn long weggehaald) en kreeg wat bestralingen en nu is hij volgens de scans schoon... Goed je kan na 5 jaar pas echt zeggen of hij daadwerkelijk schoon is of niet maar het is in ieder geval al wel wat positiefs dat ze geen slecht weefsel meer hebben gevonden op het moment! Ik wens je veel sterkte en nogmaals ik hoop dat de uitslag meevalt!
Wat naar zeg, heel veel sterkte voor jullie. Hopelijk krijgen jullie snel duidelijkheid en ik duim voor je voor een posi uitslag!!! Liefs wolly.
Jeetje meid! Wat een onzekere en nare periode is dit... Hier ook ervaring mee in positieve zin! BIj mijn moeder werd ook een vlekje ontdekt in haar longen.. Ze heeft veel onderzoeken gehad en we vreesten het ergste! Na de zoveelste longfoto bleek het vlekje als sneeuw voor de zon verdwenen te zijn!! Sterkte en hou hoop!
Bedankt voor de reacties meiden! Op dit moment is mijn moeder vrij rustig en probeert ze positief te zijn. Dat probeer ik ook zeker wel en ik uit mijn ongerustheid ook nog niet naar haar, we weten immers nog helemaal niets! Als het goed is krijgt ze morgen de uitslag en aan één kant heb ik het gevoel dat ze misschien wel eerder aan de bel trekken als ze echt denken dat het geen zuivere koffie is? Weet niet of dat zo is, maar dat is een gedachtengang van mij. we zullen nog heel even geduld moeten hebben...
Helaas is dat niet zo meid. Heb ik meerdere voorbeelden van inmijn familie. Voor jouw gevoel is het logisch dat ze dan niet te lang wachten maar voor artsen is het blijkbaar de normaalste zaak van de wereld.