Ik wil graag een rechtsbijstand verzekering. Die heb ik nu niet en ik heb er ook niet zo veel verstand van. Ik heb wat online gelezen en vergeleken. Maar kom er niet helemaal uit. Veel verzekeringen hebben modules die je apart kan verzekeren. Moet je dan alle modules nemen? Want mij is niet helemaal duidelijk hoe je zelf zou moeten kunnen voorspellen welk soort conflict je ooit krijgt? Bij sommige zie ik in de voorwaarden staan dat je niet binnen x maanden na start van de verzekering een zaak mag beginnen, of aan je broek mag krijgen. Is dat altijd zo? En hoe ‘streng’ is dat? Als in, wat is een ‘gerede kans’ dat je aanspraak moet maken op de verzekering? Zit daar verschil in tussen verzekeraars?
Volgens mij hebben alle verzekeraars een wachttijd van 3 maanden. Dat is meestal voor werk en inkomen van toepassing. Als je nu al het idee hebt dat er een reorganisatie aan zit te komen of je hebt een slechte beoordeling gehad dan is de kans groot dat dit in de komende 3 maanden aan het licht komt. Trouwens ook als je iets verwacht is dit uitgesloten van dekking. Ik weet alleen bij Interpolis dat je kunt kiezen uit verkeer, consument en wonen, werk en inkomen en fiscaal en vermogen. Je kunt dan zelf kiezen welke je wilt. Maar je kunt inderdaad niet voorspellen wat voor conflict je krijgt, daarom kiezen de meeste mensen tot en met werk en inkomen. Er is geen dekking voor echtscheidingszaken. Sommige andere aanbieders bieden daar wel dekking voor.
Ik ben geen expert, maar volgens mij is rechtsbijstandverzekering pas nodig vanaf bepaald inkomen. Daaronder krijg je ook hulp vanuit de overheid. Heb je daar ook al naar gekeken?
Ja dat klopt. Daarom had ik er voorheen geen. Ik zit nu qua inkomen tegen een punt aan dat het gaat lonen er wel 1 te nemen. De nieuwe bijdrages zijn ook weer wat hoger met meer tredes.
Sowieso geen rechtsbijstand afsluiten bij de maatschappij waar je al je verzekeringen hebt lopen. Mocht je een geschil krijgen met je verzekering dan moeten ze tegwn zichzelf procederen.
O dat is inderdaad een handige tip. Mn eerste ingeving zou zijn om het in het al lopende pakket op te nemen. Maar dat is dus niet handig.
Nee tenzij ze het laten uitvoeren door DAS. Dat staat dan in de voorwaarden. Alleen dan nog kan de communicatie beinvloed worden.