gaskraan open/dicht.

Discussion in 'De lounge' started by Sensea, Aug 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

zet jij elke keer je gaskraan uit na het gebruik van je fornuis?

1. ja, elke keer als ik iets gedaan heb op het fornuis gaat ie uit.

2. ja, maar alleen voor de nacht.

3. nee, nooit!

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. Sensea

Sensea Niet meer actief

even een polletje, omdat ik nieuwschierig ben.
    ik logeer tijdelijk elders met de kids, omdat ons huis beneden ongeveer een slagveld is vanwege een verbouwing.

nu is het hier de gewoonte om na elk gebruik van het gasfornuis de gaskraan dicht te draaien. nu is dat hier gemakkelijk hij hangt ernaast.
    thuis doe ik dat nooit eigenlijk dan zou ik elke keer helemaal onderin mijn inbouwkastje moeten kruipen.

dus nu vroeg ik me af wie doet zijn gaskraan wel of juist niet steeds dicht?

ga nog ff proberen een poll bij te voegen.

2. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nog nooit dichtgedraaid sinds ik hier woon (3 jaar), vroeger ook nooit, thuis bij mn ouders ook nooit.

3. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

Aug 19, 2006
    3,079
    1
    0
    drenthe
    ik kan er ook bij, draai m na het schoonmaken van de keuken altijd dicht, iig 's avonds.

4. joanita

joanita Fanatiek lid

Oct 7, 2008
    2,027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hier draai ik hem altijd dicht

5. tulip

tulip Niet meer actief

ik doe dat nooit hoor. Eerlijk.... ik weet geen eens waar dat ding zit. Op de camping doen we het wel. Dan draaien we het knoppie altijd dicht, maar ja dat is ook zo'n gasfles met zo'n slangetje.

6. Sensea

Sensea Niet meer actief

ja tulip, dat herinner ik me ook nog van mijn ouders ja. dat ze dat met die flessen s 'avonds wel deden.

7. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

Oct 14, 2010
    16,543
    3,057
    113
    geen idee waar die zit..

8. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nou heb eens zitten kijken.. hier in de keuken vertakt hij naar de geiser en het gasfornuis.. zou niet weten waar ik hem dan dicht zou moeten draaien? In de meterkast? Maar dan slaat wel meteen mn geiser uit en dus geen warm water meer.

9. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ja hier hetzelfde, met slangetje enzo wel uit en als we op vakantie gaan ook maar verder nooit, ook niet nodig bij een normaal veilig huis met goede installatie

Nu hebben we een huis zonder gasaansluiting maar met stadsverwarming dus helemaal fijn!

10. Jel

Jel Niet meer actief

Nee, ik doe dat nooit, en moet dan inderdaad ook de inbouwkeuken inkruipen. Weet geeneens precies waar die knop zit.

11. Amfy

Amfy Niet meer actief

alleen als ik op vakantie ga

12. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

Dec 20, 2010
    3,855
    24
    38
    Zuid Holland
    Nee nog nooit gedaan. Ook niet over nagedacht eigenlijk!

13. Sensea

Sensea Niet meer actief

er zijn dus gelukkig toch wel meer mensen die het nooit doen.

kijk als ik er zo bij kon als hier, dan zou het een kleine moeite zijn en dan zou ik het misschien wel doen voor de avond. maar om nu elke keer door me halve inbouwkeuken te kruipen. ik weet eerlijk niet eens waar dat ding zit. (of zat, momenteel heb ik niet eens een keuken, hihi).

14. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Hier ook nooit gedaan, geen idee waar de knop zit haha...

15. Linda86

Linda86 VIP lid

Wij hebben dat ook nog nooit gedaan en we wonen hier nu ruim 3 jaar (ik weet ook eigenlijk niet eens waar ik 'm uit zou moeten draaien).

Vroeger thuis deden we dat volgens mij ook niet hoor.

16. tulip

tulip Niet meer actief

ik had nooit verwacht dat mensen zouden zeggen: ja, dat doe ik wel eens.

17. Truus21

Truus21 Niet meer actief

Nee ik ook niet en ik zou ook niet weten waar dat ding ergens zou moeten zitten.

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik doe mijn gas wel uit bij het gasfornuis.

Mijn gasfornuis staat in mijn open keuken me dochter kan er zo bij vandaar ik hem nu standaart uit draai. In mijn vorige huis deed ik dat niet daar kon ze niet bij de pitten nu dus wel. Dus ik kook met een kind in de kinderstoel als er verder niemand is om te helpen.

Voor hier dus ja van wegen de veiligheid.

19. Done

Done Fanatiek lid

Jan 5, 2009
    2,634
    0
    0
    Huismoeder
    Hier hebben we een stopcontact met schakelaar waar het gasfornuis in zit (stroom heb je alleen nodig als de oven aanstaat bij die van ons namelijk beetje zonde om die 24/7 aan te hebben staan terwijl hij misschien 1 x per 7 dagen gebruikt word).
    Die stroom gaat er dus op zodra ik de oven gebruik en het gas gaat erop zodra ik ga koken (steek het aan met een lange aansteker want ons vlammetje doet het niet meer) en gaat er direct weer af als ik klaar ben met koken.
    Niet zozeer dat onze jongen ooit geprobeert heeft eraan te komen maar ik vind het wel zo'n fijn idee en het is makkelijk uit te zetten en het bespaard nog stroom ook (de knop uit van het stopcontact dan)

20. Malibu Stacy

Malibu Stacy Actief lid

Dec 13, 2010
    204
    0
    0
    Limburg
    Ja 's nachts en als ik lang van huis ben (als ik er aan denk :) )

Share This Page