Lieve verloskundigen, Ik ben nu 17 w 5 d en heb al een behoorlijke buik. Sinds gisteren trekt de buik helemaal en vanmorgen voelt het gewoon heel erg vervelden vervelend. Het trekt voornamelijk aan de linkerkant (net naast de zij) en voornamelijk vanaf de navel naar beneden. Aan de rechterkant ook, maar dan minder. De rest van de buim voelt gespannen en krijg ook een trekkend gevoel onderin de rug. Het beneemt me soms gewoon de adem. Zijn dit groeipijnen en wat kan ik er aan doen? (heb ook blaasontsteking en de onderkant van mijn buik is vaak hard, net boven schaambeen)
Hoihoi, Er kunnen meerdere dingen spelen en het kan ook een combinatie zijn van deze dingen. Je zit rond het termijn waar we vaak een groeisprut zien daardoor kan je een soort van menstruatieachtige klachten hebben en ook je huidweefsel word dan ineens wat sneller opgerekt wat gevoelig kan zijn. Een blaasontsteking prikkelt je baarmoeder waardoor deze gaat samentrekken dit kan ook vervelend zijn. Het is denk ik dus een combinatie van deze twee en het zou minder moeten worden als de antibiotica zijn werk begint te doen. Is dit niet zo overleg dan even met je verloskundige. Imke