wat moet ik allemaal regelen/waar moet ik aan denken als ik gastouder wil worden? Ik wil het liefst een ruimte zoeken waar ik dat kan aanbieden. Mijn huis is er te klein voor. Ik wil 550 netto verdienen.... Wat zou ik dan brutto moeten verdienen? Want ik hoor het eea dat er 1/3 vanaf gaat??? Ik heb zelf spw3 diploma dus dat zit al goed
Ik ben gastouder en werk nu 34,5 uur per week (verdeeld over 3,5 dag en 3 kindjes) en verdien 630 euro bruto dus als jij min. 550 netto wilt verdienen dan moet je meerdere kindjes hebben of kindjes die veel uur komen om daar op uit te komen. Je hebt zelf dan nog een kinderEHBO diploma nodig. Er mogen maximaal 5 kinderen jonger dan 4 jaar aanwezig zijn, waarvan maximaal 2 baby's onder 1 jaar, en maximaal 4 kindjes jonger dan 2 jaar. In geval er ook kinderen aanwezig zijn ouder dan 4 jaar, dan mogen er in totaal 6 kinderen tegelijkertijd opgevangen worden Hier Kwaliteitseisen gastouderopvang | Kinderopvang | Rijksoverheid.nl staat nog meer info.
ik zou eerst eens kijken of je wel aan kindjes kunt komen! Anders heeft het weinig zin. Qua ruimte is het of bij jou thuis of bij de vraagouders andere constructies zijn volgens mij niet mogelijk. En als je het wel mag dan kost dat natuurlijk ook nog geld...
Als je in een ruimte buiten je huis op wilt gaan vangen zou ik als ik jou was even navragen of dat wel mag. Grote kans namelijk dat je dan niet meer als gastouder wordt gezien, maar als (mini)KDV en dan komen er heel andere regels bij kijken. Maar goed, dat was je vraag niet. Om aan de 550 netto te komen zou je moeten kijken hoeveel je per uur per kind wilt gaan vragen. Dat 1/3 waar je het over hebt is het gedeelte wat je apart zet voor de belastingdienst. Waarschijnlijk zal je niet gelijk al zoveel moeten afdragen aan de belastingdienst vanwege diverse aftrekposten; dat was bij mij tenminste het geval. Maar het is wel verstandig om het toch apart te zetten. Ik werk 5 dagen in de week en vang 6 kindjes op, verspreid over de week. Daarmee verdien ik zo'n 1500-2000 bruto per maand. Hoeveel je uiteindelijk gaat verdienen is dus afhankelijk van hoeveel dagen je werkt en hoeveel kinderen je opvangt.
het mag iig wel want de gastouder die ik nu geb doet dit. Vandaar dat het mij zo aanspreekt! Super ideaal