Gassen die vrijkomen tijdens het persen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Hummeltje 1, 9 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Bevallen is wel het ultieme moment dat je nergens, maar dan ook nergens schaamte voor hebt!
    Ik heb wel gepoept tijdens de bevalling, hoppakee, dikke drol draaien tijdens het persen, ik heb nog wel mijn excuses gemaakt naar de VK haha, maar had er verder ''schijt'' aan. Bevallen is 1 groot bloed, vocht, pis, vruchtwater, zweet en poepfeest. Ranzig wordt je toch wel. Wel of geen poep! ;)

2. Linana

Linana Niet meer actief

Dat is zeker waar.... Blij dat ik ook was toen ik direct erna mocht douchen :)

3. lienepien79

lienepien79 Actief lid

18 feb 2012
    125
    0
    0
    Ik heb bij mijn 1ste bevalling wel gepoept. Schaamde me er wel voor hoor maar ja de persweeen gaan gewoon door dus echt tijd om erover na te denken had ik niet. Bij mijn 2de bevalling heb ik een uur voor ik mocht persen me helemaal leeg gepoept op de wc dus hoefde ik daar niet overin te zitten. Wat gebeurt er? Plas ik de vk helemaal onder. Dat was eigenlijk nog erger want je ligt druk te persen en dan zie je ineens een straal omhoog komen. Geeft niks ga maar door zei ze toen. Bij de 3de heb ik gepoept maar dat heb ik niet gemerkt. Wel liet ik een keiharde scheet. En die stonk!!! Schaamde me kapot maar ja het uur daarvoor had de vk de hele tijd in me gezicht mee zitten hijgen en dat rook nou ook niet echt lekker dus heb ik haar mooi terug gepakt. Heb dus eigenlijk alles wel gehad. Moet nu straks weer bevallen maar het blijft toch in me achterhoofd zitten allemaal hoor.
    Volgens de vk poept 90% van de vrouwen tijdens de bevalling alleen de helft weet het niet eens. Dus maak je maar niet teveel zorgen

4. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    bij mijn laatste was ik niet echt meer bezig met poep/plas of andere narigheden. Maar waar ik me verschrikkelijk druk over maakte of dat ik wel een beetje normaal op de foto terecht kwam. De foto`s direct na de bevalling zagen er bij de andere 2 echt niet uit, dus had bedacht dat ik wel eens gewoon leuk op de foto wilde staan. Ging mijn man dus tijdens de persweeen als een gek door mijn haar heen staan woelen. Ik heb pluis haar dus je kan je er wel een voorstelling van maken. Ik heb me 5 minuten in kunnen houden en heb vervolgens gezegt dat ik ie echt van mijn haar moest afblijven....... Zul je zien mislukt de foto, alleen maar een zwart veld. (of zoals het grapje dat mijn man maakt, zelfs mijn fototoestel schrok zo van het aanbeeld dat hij er niks van kon maken behalve een groot zwart veld) Nare man!!!!!

5. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Geniaal. Heb hartelijk om je zitten lachen...:D

6. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Dat doe ik dus ook niet, en bij ons gaat ook de deur op slot + de woonkamer deur dicht (voor het geval dat hahahahahah)
    Heb steeds meer zo iets (nu ik al die verhalen lees) schijt aan alles en lekker persen :D

7. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Whahahahahaha geweldig omschreven dit.
    Dit verhaal hou ik zeker in mijn achter hoofd, en laat hem straks ook maar even aan mijn vriend lezen denk ik ;)

8. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Hahahahaha oh geweldig.
    Wat dacht je man ik zal je haar is ff lekker in het warretje schoppen ;)
    Wel een grappige opmerking van die foto :)

9. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.294
    113
    Nederland
    Ik heb geen scheten gelaten tijdens het persen, maar o wat was ik bang dat ik zou gaan poepen. Ik heb mn eerste 4 persweeen er ook mee verprutst, toen werd ik even streng aan gesproken. Ik heb toen eerlijk gezegd dat ik niet wil poepen.
    Zij heeft me toen gezegd, als je poept dan weten we dat je goed perst. Toen heb ik er "schijt" aan gehad. Ik had een heel klein beetje gepoept, maar dit halen ze meteen weg.
    Waarom ik zo bang was, geen idee! Schaamte kende ik echt niet. Al had het heel Nederlands elftal er bij gestaan, dan me t niets uitgemaakt!

10. Marleen en Lisa

17 jun 2012
    27
    0
    0
    Hahahaha tijdens je bevalling denk je daar echt niet aan hoor.

11. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Nou dat vraag ik me af
    Heb nu toch al meerdere verhalen gelezen hier dat vrouwen er wel degelijk mee bezig zijn :)

12. Marleen en Lisa

17 jun 2012
    27
    0
    0
    Hahahaha ik heb er geen seconde aan gedacht. Wel voor mijn bevalling. Maar ik had op het moment van bevallen hele andere dingen aan mijn hoofd haha :)

13. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    ik heb zelf niet echt problemen met ergens anders poepen of thuis poepen al hoeft mijn man er natuurlijk niet naast te gaan staan.

Bij mn vorige bevalling heb ik geen scheten gelaten maar wel gepoept. Eigelijk alleen in het ziekenhuis en lag nog onder de dekens toen ik al licht mocht meepersen. Nou ik had zulke krachtige weeën dat licht meepersen niet echt ging, ik ging gewoon voluit, kon het niet tegenhouden.
    Kleine drukte met zijn hoofdje flink naar beneden dus heb zelfs een aantal keer gepoept.
    Omdat ik dus nog niet echt in de pershouding lag, maar op mijn zij met deken er nog overheen, moest ik zelf even melden dat ik gepoept had, tot een aantal keer toe.
    Verpleegkundige kwam het dan netjes weghalen maar moet wel zeggen dat ik het gênant vond.
    Man zat ernaast maar zei verder niks, heb hem er ook niet over gehoord achteraf. Hij wist denk ik ook wel ik er verder niks aan kon doen.

Wat ik vooral ook gênant vond, is dat ik de eerste dag thuis ( 1 nachtje zh) vooral wel veel scheten moest laten :(
    Leek wel of alles wat slap was van onderen, had niet echt veel gevoel en kon het ook niet tegenhouden.
    Niemand heeft er wat van gezegd maar ik liet er echt af en toe een vloepen en roken ook niet echt heel lekker :(
    Toen ik na een aantal dagen flink naar de wc was geweest, was ik daar weer vanaf.
    Dat vond ik eigelijk erger dan het poepen tijdens de bevalling want je krijgt toch al ( schoon) ouders enzo over de vloer..

14. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik deed voor mijn bevalling precies hetzelfde, alle deuren dicht tot aan de wc als ik ging want hij mocht echt niks horen... :p
    Nou ik kan je een geheimpje vertellen ik deed en doe nogsteeds hetzelfde nadat ik mijn dochter heb gekregen.
    Zolang hij me nog nooit heeft horen scheten hou ik het liever zo. :)

15. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Gister is de vk kundigen bij ons thuis geweest om te praten over de bevalling.
    Dat is dus blijkbaar normaal hier.
    Iedereen tegen wie ik het vertelde stond me raar aan te kijken dat ze dat hier doen.
    De reden is dat je dan in je eigen omgeving bent, je je niet opgejaagd hoeft te voelen (wat je in de praktijk misschien wel hebt)
    Mijn vriend zat er uiteraard ook bij, en ze heeft heel veel verteld over het hoe en wat.
    Wanneer bellen, hoe om te gaan met pijn, wat moet je weten enz erg interresant.
    Aan het einde vroeg ze of ik nog vragen had, en heb dus aangegeven dat ik met dat poepen in mijn maag zit.
    Denk zeg het waar mijn vriend bij is, dan kan zij er wat over vertellen en dan hoort hij het ook.
    Moet zeggen dat dat me wel erg gerust gesteld heeft, ook omdat ze zij dat als het gebeurd je in ieder geval goed perst.
    Dus mijn vriend zijn ook gelijk zie je nou, dan doe je het goed :).
    Nu weet hij ook een beetje wat hem te wachten staat, en dat is wel fijn.
    Klink misschien gek maar krijg steeds meer zin in de bevalling ;)

16. Chaii

Chaii Niet meer actief

Wat fijn dat jeje nu veel geruster voelt.
    Het klinkt me niet raar in de oren dat je naar je bevalling uitkijkt inmiddels, dat had ik ook! ;)
    Voor je het weet is het zover.

17. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

6 dec 2011
    1.855
    2
    38
    NULL
    Ja indd het gaat zo snel allemaal.
    Vindt de hele zwangerschap snel gegaan, en dan te bedenken dat ik met een week of 7 mijn hummeltje al in mijn armen kan houden :).

18. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    Poepen, plassen, (ver)gassen, boeren (door maagzuur), alles doe je op dat moment. Maar wat dacht je van je doos die daar open ligt voor jan en alleman. Op die dag hoef je je niet te schamen lieverd, iedereen vergeeft het je hahaha. Zorg er maar voor dat je sterk blijft en bekommer je niet om die gassen en geluiden, want die kun je niet tegenhouden.

Een tip voor je stoelgang: ontbijt met volkoren brood of mueslibrood en je zult geen kwartier later naar de plee moeten. Ik heb nu elke ochtend mijn vaste moment...

19. Chaii

Chaii Niet meer actief

Deed jij alles?
    Ik niet hoor. :)

20. Harvast

Harvast Actief lid

10 jun 2012
    243
    0
    0
    Ik heb gepoept tijdens het persen, ik schrok er van maar het was niet veel. Ik kreeg daarvoor pijnstilling waardoor ik tussen de weeen door sliep en had een beetje geplast, wel wat boertjes gelaten bij binnenkomst. Scheetjes kan ik me niet meer herinneren. :D

En ja kijkdoos lag open daar he..

Deel Deze Pagina