een poosje geleden heb ik een mail, met een uitnodiging voor de verjaardag van mijn zoon, naar meerdere geadresseerden verstuurd. Alle geadresseerden hebben hem ontvangen, maar 1 persoon beweert dat hij de mail niet ontvangen heeft. Het mailadres klopt, ik heb de mail niet terug gekregen en de mail staat tussen mijn verzonden items. Nu mag de geadreseerde mij niet, dus ik heb het vermoeden dat hij mij in een kwaad daglicht probeert te zetten door te beweren dat ik de uitnodiging niet naar hen heb verstuurd. Misschien is dit wel een onterechte verdenking van mij hoor, omdat de relatie toch al op gespannen voet staat. Vandaar mijn vraag: hoe groot is de kans dat ze de mail echt niet hebben ontvangen (door storing in het netwerk oid)?
Hoe groot die kans is, geen idee, maar ik zou dan zelf een foto of printscreen maken als bewijs en dat appen als bewijs.... Hou nooit zo van dat soort beschuldigingen, dan stuur ik liever zo'n printscreen om te zeggen: Zie je nou, t ligt niet aan mij....
Niet, maar wat wel kan als je door diegene geblokkeerd bent of als reclame bent aangemerkt dat het dan niet in de inbox komt.
Ik heb idd geopperd dat het tussen de spam zou kunnen staan maar hij beweert dat dat niet het geval is. Het zou wel kunnen dat ik geblokkeerd ben maar krijg ik de verzonden mail dan niet terug?
Het hangt er een beetje vanaf op welke manier je de mail hebt verstuurd, maar als je gewoon alle adressen in het "To"-veld gezet hebt (als gewone bestemmeling), dan kan iedereen die de mail wél gehad heeft, gewoon zien dat het emailadres van persoon X daar tussen staat. Als je alle bestemmelingen als Bcc (blinde kopie) gezet hebt en jezelf in To, dan gaat dit verhaal niet op. M.a.w., beweren dat jij de mail niet verstuurd hebt, is waarschijnlijk een beetje een domme actie.
Als het een e-mail is van een bedrijf waar hij werkt dan zou het in theorie zo kunnen zijn. Maar dan zou je waarschijnlijk wel een bericht van de server terug ontvangen hebben. Wij zijn met ons bedrijf wel eens een dag mail kwijtgeraakt door problemen. Maar in basis worden alle mails gewoon bezorgd. Verder zou ik er geen welles nietes spelletje van maken en iets zeggen van "hoe kan dat nou, wat vervelend. Kijk ik heb het wel verstuurd. Kom je alsnog?"
Dat dus. Het door jou aan hem verstuurde mailtje weer aan hem doorsturen. Met bovenstaande als tekst erbij
Dan denk ik dat dit scenario het meest waarschijnlijke is. Misschien kennen jullie mijn topic nog van mijn zwager en het " kofferbakincident". Om dit gezin gaat het dus. Zwager kan mij niet uitstaan en wil geen contact met mij. Met schoonzus heb ik redelijk contact. Voor kinderverjaardagen nodigen wij elkaar altijd uit, maar ik kom daar niet en zwager komt hier niet. Nu hebben zwager en schoonzus elk een eigen e mailadres, maar ze veranderen zo'n beetje elk jaar van provider ( en dus emailadres). Ik had het nieuwe emailadres van mijn schoonzus nog niet, dus vandaar de uitnodiging naar het mailadres van zwager gestuurd. Die beweert nu dat hij geen mail ontvangen heeft. Ik wil er helemaal geen welles/ nietes spelletje van maken, maar wil ook zeker niet dat zij rondbazuinen dat ik ze niet heb uitgenodigd, terwijl dat wel zo is.
Een tijdje terug 18-19 september was er een gigantische storing bij outlook, hotmail en live adressen. Deze storing was wereldwijd. Verder komt ie volgens mij altijd wel aan en anders krijg je een e-mailtje terug dat ie niet verstuurd is.
Soms is het gewoon het beste om mensen in hun sop gaar te laten koken en er verder vooral geen aandacht aan te besteden. Het wordt dan Welles nietes als je het recht probeert te zetten en dan vestig je er alleen maar aandacht op en mensen denken toch wel wat ze willen. Volwassen reageren, ookal weet je beter en verder doen alsof je neus bloed. Niet iedereen is je aandacht waard
De verjaardag is inmiddels al achter de rug. Ik heb de mail idd nogmaals verstuurd (doorgestuurd)om te "bewijzen" dat ik hem echt verstuurd heb, maar ze blijven erbij dat ze hem niet gekregen hebben.
Niets aan te doen toch? Jij hebt je best gedaan en de mail 2x verstuurd. Hebben ze dus niets om over te klagen. Zeker als hij toch al niet van plas was om te komen
Mocht je het nog willen bewijzen, dan kan je ook een printscreen maken op je computer als je de verzonden mail open hebt staan. Ik neem aan dat je dan alle ontvangers kan zien.