Gasten mee laten eten?

Discussie in 'De lounge' gestart door MaMa, 10 okt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Geboren en getogen Nederlander, maar ik zet voor iedereen een bordje bij als dat nodig zou zijn.

2. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Allebei in Nederland geboren en bezoek kan altijd mee-eten. Heb ik niet genoeg in huis, dan halen we wat of gaan we snel naar de supermarkt voor extra boodschappen.

3. zara1983

zara1983 Fanatiek lid

1 nov 2013
    1.207
    534
    113
    NULL
    Beide volledig nl. Maar ik maak graag wat bij voor gasten. Heb met pasta, rijst altijd teveel. Verder niet altijd, maar wel altijd wat in huis om er bij te maken.

4. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

26 dec 2015
    2.195
    1.242
    113
    Ik weet niet in welk land jij hebt gewoond maar dit herken ik totaal niet dat buitenlanders over het algemeen rond etenstijd komen aanwaaien.

ontopic, hier geboren en opgegroeid in NL (ouders wel buitenlands) maar onaangekondigde gasten kunnen altijd mee eten. Meestal maak ik dan ook gewoon iets extra.

5. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Wij koken altijd afgepast want we vriezen nooit in. Ik vind het zonde om altijd meer te koken voor die enkele keer dat er onverwacht mensen blijven eten en weg te moeten gooien.

Als er onverwachts mensen zijn dan halen of bestellen we iets. Ik houd niet van Chinees maar mijn man is er gek op dus die grijpt elke mogelijkheid aan, mee eten is dus nooit een probleem.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Geboren Italiaan ha ha

En inderdaad...iedereen kan blijven eten als het moet. Ik kook meestal te veel dus of er is al iets over of het ligt wel in de vriezer. ( ik vries het teveel altijd in of we weten er 2 keer van)
    Maar het gebeurt bijna nooit eigenlijk. Op zaterdag weleens.

Vroeger bij mijn ouders thuis at er ook vaak wel iemand op de bank mee weet ik nog. Wij aan tafel en bezoek op de bank. Waarschijnlijk was de tafel al te vol :roflmao:

7. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Bij ons komt, bijna nooit, iemand onverwachts eten. Is meestal dan gepland en dan koop ik daarvoor in.

Wij eten overigens wel vaker bij schoonmoeder onverwachts mee :roflmao:
    Gezin van 11 vroeger en nu zijn ze nog met 2 maar kookt nog voor 11 dus altijd eten daar :D

bosi333 vindt dit leuk.
  8. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Hier gelukkig vrijwel nooit onverwachte mee-eters, ik weet het altijd van tevoren. Kan ook eigenlijk nooit volledig ontspannen als er anderen bij zijn, dus dat weet ik graag alvast. :p Mocht het echter voorkomen, gaan we naar een restaurant of halen iets af. (op onze kosten uiteraard) Geen grote voorraden of extra gekook hier. :oops:

9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Wij hebben nooit onverwachts mee-eters eigenlijk. Mn vriend kookt overdag al, omdat ie 's nachts werkt en om 14 gaat slapen. Dus eten staat al klaar als ik met Dafne thuis kom om 18. Mocht er in het weekend onverwacht iemand mee eten, dan haal ik wel wat bij. We koken wel altijd afgepast, houden we wat over doen we in een bakje voor een kliekjesdag.

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Hier eten wel mensen mee maar vaak weet ik dat van te voren. Mocht het onverwachts zijn haal ik wat extra bij de winkel. Ip kook ik alleen voor ons gezin.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier allebei helemaal Nederlands en eters zijn altijd welkom.

Ik kook sowieso nauwelijks agv, dus dan is het ook wat makkelijker delen, dan hoef je niet een stukje vlees in 2en te snijden bijv. En als er dan mensen mee blijven eten, maak ik vaak gewoon een extra bijgerecht. En sowieso kook ik altijd vrij ruim, als er wat over blijft eten we dat de volgende dag als lunch. Hier eten er tegenwoordig vaak vriendjes/vriendinnetjes van de kinderen mee, omdat ze dan 's avonds weer samen moeten sporten. Net zo handig!

Mochten we niet genoeg hebben, als er bijv. ineens een heel gezin extra aanschuift, dan bestellen we gewoon wat. Ik zou nooit iemand naar huis sturen die mee wil eten.

12. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Zuid-Europa, mediterraanse zeegebied.
    Daar ging het van: "Hey, zal ik vanavond langskomen en zullen we dan lasagne eten?"
    In plaats van het Nederlandse: "Zullen we een kopje koffie drinken?"

Kan natuurlijk goed zijn dat dit anders in in andere landen.

13. julia80

julia80 Fanatiek lid

11 jan 2014
    4.610
    2.404
    113
    Wat grappig dat zoveel mensen zoveel mee eters hebben al dan niet onverwacht. We hebben best regelmatig bezoek maar weinig eters (1 a 2 x per maand) en dan helemaal weinig onverwacht.
    Er komen regelmatig wel kindjes spelen maar meestal op de woensdag of vrijdag na school en die worden dan al halverwege de middag opgehaald. En ook regelmatig gewoon mensen voor de koffie s middags. Verder spreken mijn man en ik apart regelmatig af om een hapje te gaan uit eten met eigen vrienden /vriendinnen.

14. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Laat ik voorop stellen dat ik aangenaam verrast ben door de reacties
    Wat een hoop mensen die mee eten geen probleem vinden. Dat ervaar ik in de omgeving echt anders
    Ik denk dat het een gewoonte is koffie te gaan drinken IPV om 5 uur op bezoek en komen omdat er dus wel degelijk een aantal zijn die niet zitten te wachten op visite die mee eet

15. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Zelfde hier.

Als het toch voorkomt dan ga ik even snel naar de winkel (is hier echt om de hoek) om even gauw wat bij te halen, of halen we bij de chinees of snackbar.

16. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Nou ik denk dat degenen die mensen wegsturen of die zelf gaan eten en bezoek laten wachten zonder eten aan te bieden niet zo veel reageren.

fafa vindt dit leuk.
  17. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Ja snap ik.
    Hoewel ik denk dat het ook wel een beetje door onze tijd mentaliteit komt. De meeste Nederlanders hebben een strakke tijdsplanning. Heel veel staat al vast.
    De boodschappen zijn in huis, om half 6 begint het koken, partner komt thuis uit het werk, om 6 uur samen eten, daarna de kindjes naar bed, etc.
    Ik denk dat het voor de gemiddelde Nederlander best moeilijk is om op een doordeweekse dag zo'n planning om te gooien.
    Ik heb het idee dat er daar in het buitenland makkelijker mee om wordt gegaan. In verschillende culturen gaan kinderen ook veel later naar bed, dus dan ben je in de avond ook niet echt gebonden aan slaaptijden ed.

In mijn vriend zijn cultuur eten ze sowieso pas om 9 uur 's avonds uitgebreid. Kinderen blijven daar gerust wakker tot elf/twaalf uur. 's Avonds zit je natuurlijk niet met werk.
    Dus dan kan het zo maar voorkomen dat je met een aantal gasten aan tafel zit.

18. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier nooit onverwachts mee-eters dus mijn porties zijn automatisch altijd voor ons alleen. Tenzij ik bami, nasi, pasta,... maak. Daar maak ik wel altijd teveel van. Wat overblijft eet ik s'avonds nog lekker voor de tv op of vries ik in. Als ik dat maak en er komt onverwacht een eter heeft die persoon geluk.

19. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Pfieuw gelukkig, ik durfde het al bijna niet te schrijven. :oops:

xElles vindt dit leuk.
  20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Nou ik heb het liever niet nee, maar dat is niet dat ze niet welkom zijn, maar komt meer voort uit mijn eigen onzekerheid. Ik ben namelijk niet zo'n keukenprinses. :oops:
    Ik ben zo iemand die de aardappels laat aanbranden of die na 20 keer een gerecht koken nog steeds het recept bij de hand moet hebben.

Dus ja iedereen is hier welkom, maar dan wel vaak een afhaalhap. En dat dus liever niet te vaak in de week :D;)

Marchella, Chocolat en Hopsatee vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina