Is dit een waterwrat?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sparky, 15 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Mijn zoontje heeft sinds een paar maanden een wrat op zijn achtehoofdje. N.a.v. een ander topic dat ik van de week las vraag ik mij dus af of dit ook een waterwratje is of een gewoon wratje.

2. Sparky

Sparky Niet meer actief

Even bijgesneden anders blijft hij scheef staan.

3. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.357
    273
    83
    Vrouw
    Ik weet het niet zeker, maar het lijkt mij niet een typische waterwrat.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid heeft waterwratjes in haar knieholte en daar lijkt dit bultje wel erg op. Een gewoon wratje ziet er anders uit, dan is het midden vaak plat, wit en meer als eelt.

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Ja dat is er idd 1.
    Hoop dat jouw zoontje er niet zoveel gaat krijgen als die van mij.....ppfff

6. Jolina

Jolina Niet meer actief

Onze dochters hebben ze ook, de oudste nog een beetje en de jongste zelfs in haar hals:( was echt niet leuk voor haar...

Hier kneep ik ze wel uit want als ze opengaan kun je weer een hoop nieuwe krijgen ... Als je ze uitknijpt komt er witte harde pus uit zeg maar...

7. Sparky

Sparky Niet meer actief

Uitknijpen hoef ik bij hem niet te proberen. Maar dit is dus besmettelijk?

8. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    146
    63
    Brabant
    Mijn dochter heeft ze ook.. Maar ik vind deze er toch niet helemaal op lijken.. Ze kunnen er idd veel meer krijgen. Goed afdrogen na het badderen/ douchen. Ik heb ze ook wel eens uitgeknepen maar alleen als het geen moeite was om ze uit te knijpen. Volgens de huisarts is uitknijpen helemaal niet nodig

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ik twijfel nog een beetje. Krijg hem ook niet goed op de foto, maar op Google vind ik ook veel afbeeldingen van waterwratjes die wel veel op deze lijken. Hij zit er zelf gelukkig niet aan dus verwacht niet dat hij snel kapot zal gaan.

10. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    146
    63
    Brabant
    Mijn dochter is ziek( net als ik..) dus ligt nog op bed. Zal straks eens kijken of ik een foto kan maken, dan kan je vergelijken. Ik ging ermee naar de huisarts omdat S bij een dermatoloog is geweest omdat ze een zeer gevoelige huid heeft en ik niet bekend was met waterwratjes dus niet wist wat ze had. Als hij er niet aan komt heeft hij er hopelijk niet teveel last van.

11. Sparky

Sparky Niet meer actief

Nee hij zegt alleen dat het pijn doet als ik eraan kom.

12. Jolina

Jolina Niet meer actief

Ja maar dan hebben ze een wittige inhoud...

Ik twijfel ook of het waterwratjes zijn, en ja het is besmettelijk...

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Lijkt mij meer een ophoping van de huid...een bultje.
    Heb ik ook een paar van, heb ook wat weg laten halen.

14. Sparky

Sparky Niet meer actief

Heeft wel degelijk een witte inhoud. Kan ik duidelijk zien als ik er lichtjes op of tegen druk.

15. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Vind het zelf meer lijken op een blanke moedervlek...

16. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik vind het er wel uitzien als een waterwratje. Incl ingedeukte kern.
    Kan besmettelijk zijn, zodra hij open gaat of ontstoken raakt. Anders niet hoor!

17. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Wratten nooit uitknijpen!! Ze hebben van die stiften ervoor te koop bij de drogist voor water wratjes werkt prima!

18. Sparky

Sparky Niet meer actief

Néé open knijpen ga ik niet aan beginnen. Wel ga ik even zijn vader waarschuwen, haar zus is kapster en doet zijn haren altijd en dit zit net op tondeuse hoogte. Verder laat ik het voor wat het is, maar hou ik het gewoon in de gaten of hij niet open gaat. Hij zit er zelf niet aan.

19. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    146
    63
    Brabant
    Dochter natuurlijk ondertussen weer wakker maar ze zijn al een heel eind weggetrokken bij haar, je ziet alleen nog een licht vlekje van waar het wratje gezeten heeft. Maar nog steeds denk ik geen waterwratje..
    Zou idd wel uitkijken met de tondeuse..

20. Jolina

Jolina Niet meer actief

Juist doordat ik ze ging uitknijpen werd het minder..l.

Ze gaan vanzelf open, dat deden ze hier tenminste, en die vloeistof maakt dan meerdere aan. Zo was ik he voor en vermeerderde het zich tenminste niet...

Wel goed ontsmetten daarna

Deel Deze Pagina