Gastkindje 1 jaar

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Korenbloem86, 20 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Binnenkort wordt één van mijn gastkindjes 1 jaar. Nu kreeg ik vanochtend een uitnodiging voor zijn verjaardag. Het is de eerste keer dat een gastkindje jarig is, dus ik weet niet zo goed wat te doen. Aan de ene kant vind ik het heel lief dat ik word uitgenodigd. Aan de andere kant als ik nu naar de verjaardag van dit kindje ga, voel ik me ook verplicht om naar de verjaardagen van de andere gastkindjes te gaan. Verder ken ik er buiten de ouders en het kind niemand. (En als hij naar een kinderdagverblijf zou gaan, zouden toch ook de leidsters niet komen?)

Ik zit er nu aan te denken om wel een klein kadootje te kopen wat hij hier krijgt op een opvangdag, een muts te maken, wat slingers op te hangen zodat ik wel aandacht heb besteed aan zijn verjaardag maar me toch niet verplicht om naar de verjaardag te gaan.

Hoe doen andere gastouders dat? En hoe vieren andere gastouders de verjaardag van hun gastkindje(s)? Nog ideeën voor een (klein) kadootje?

2. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Gastouder van mijn dochter komt wel altijd, maar die kwam ook nadat ze net geboren was. We hebben ook een hele goede relatie :)

3. tuc

tuc Niet meer actief

hmm ja lastig idd....zou zo eerlijk gezegd niet kunnen zeggen wat ik zou doen.

4. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik denk dat ik ook niet zou gaan.
    Mijn gastkindje is tevens mijn buurmeisje en da dochter van mijn vriendin. Dus dat is heel wat anders.

5. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik zou niet gaan, niet voor het kindje nu maar om het voor jou in de toekomst niet als verplichting te laten zijn om overal op verjaardag te moeten. idd op een kdv komt ook geen leidster op verjaardag.
    misschien kan je haar verjaardag vieren als ze bij jou is?
    bij de action heb je van die kleine boekjes, balletjes, verf, klei voor een euro ofzo... maak het niet te moeilijk voor je zelf en denk aan de toekomst en je andere oppas kindjes.

6. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Mijn gastouder hadden we uitgenodigd en ze kwam gewoon. De kinderen vonden het erg leuk. Zij hanteert de regel: wie me uitnodigd, daar ga ik heen. Zij had geen cadeautje voor de kinderen bij verjaardag. De meeste kinderen trakteren wel de andere gastkindjes.

7. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.193
    173
    63
    NULL
    NULL
    Ik ga niet naar verjaardagen van gastkinderen, ouders weten dit ook en vinden het niet erg. Wel vier ik de verjaardagen van de kinderen altijd hier in de opvang. Ik hang dan slingers en ballonnen op, koop een klein cadeautje voor ze en we eten wat lekkers.

8. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Nou ik zou wel leuk vinden als ze kwam. Persoonlijk vind dat je moet gaan:)

9. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik ben gastouder en als ik word uitgenodigd dan ga ik ook naar de verjaardag. Er is 1 gezin waar ik tot kort geleden 4 jaar lang gewerkt heb en daar werd ik voor de verjaardagen van de kinderen altijd uitgenodigd en ben ik als het uitkwam ook altijd gegaan. Voor de verjaardagen van de andere kindjes word ik niet uitgenodigd dus ga ik ook niet. Wat ik dan wel altijd doe is op de eerste oppasdag na de verjaardag even uitgebreid met het kind alle verjaardagscadeaus bekijken en uittesten. Ze zijn dan enorm trots om dat allemaal te kunnen laten zien dus dan is het gewoon al groot feest.

10. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier gaat onze gastouder ook naar sommige verjaardagen. Ik las laatst in het schrift dat ze met mijn dochtertje op verjaardag was geweest bij een ander kindje. Ook was de gastouder bij de verjaardag van ons buurjongetje (die ook naar haar gaat) en ik had heel erg het gevoel dat ik de gastouder moest uitnodigen, maar heb het niet gedaan omdat ik het eigenlijk niet nodig vond. Ze is ook niet uit zichzelf geweest.

11. Deerne85

Deerne85 Fanatiek lid

10 mei 2012
    1.681
    0
    0
    Dat had ik eigenlijk wel raar gevonden, als mn gastouder mn dochter had meegenomen naar de verjaardag van een ander kindje, en dan ook nog in het schriftje schrijft. Dan is het net een soort hint...

Het was niet in mij opgenomen om mn gastouder uit te nodigen, ik heb met haar de traktatie overlegt die ik bij haar wou gaan trakteren namens mn dochter. Thats it. Ze heeft zelf slingers in haar huis opgehangen, en bij de traktatie kreeg mijn dochter ook een leuk cadeautje, en later kreeg ik alle foto's. dat vind ik veel leuker dan als ze bij mij thuis was gekomen. Ik zou niet gaan, en voortaan bij nieuwe ouders even benoemen dat je dat niet doet, maar dat de verjaardag samen met de andere gastkindjes gevierd wordt bij jou thuis. Is dat wat?

12. Nenanena

Nenanena Actief lid

5 jun 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja... Zo had ik het niet bekeken (als hint)... Moeten mensen maar duidelijker en concreter zijn hoor :)

13. Korenbloem86

Korenbloem86 Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.835
    1.343
    113
    Kom er net achter dat ik die dag helemaal niet kan:), dus dat is eigenlijk al vanzelf opgelost.
    Leuk om te lezen hoe andere gastouders het doen, ik had nog niet aan ballonnen en foto's maken gedacht.
    We gaan er in ieder geval een leuke opvangdag van maken als hij jarig is.

14. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier nodigden wij onze gastouder ook altijd uit en ze kwam ook altijd. Ook nadat we weg waren bij haar nodigden wij haar uit. Nu is het helaas ondertussen verwaterd.

Ik zou teleurgesteld zijn als je niet kwam, jij hebt toch ook een groot gedeelte van de opvoeding voor je van het kindje. Ik zou jou er ook bij vinden horen.

Deel Deze Pagina