Hoi allemaal, De meeste lezers hier zijn moeder en werken daar ook bij. Over een poosje hoop ik mijn eigen gastouderbureau te beginnen. Omdat ik het heel belangrijk vind dat ouders/gastouders en natuurlijk de kinderen allemaal tevreden zijn heb ik de volgende vraag: Wie van jullie is gastouder of brengt zijn/haar kind naar een gastouder? Wat vind je belangrijk als je een gastouder moet kiezen? Wat vind je belangrijk als je een bureau moet kiezen? Heb je nare ervaringen met een ouder of bureau? Heb je goede ervaringen? Wat hebben jullie liever: lage bureaukosten (laag is rond 45 euro voor eerste kind per maand) en daardoor weinig aandacht en service van een bureau of gemiddelde kosten (liggen rond 75 euro voor eerste kind per maand) en meer service, bereikbaarheid, bemiddeling, persoonlijk contact en begeleiding van het bureau? Geen namen van bureaus of (gast)ouders natuurlijk, daar gaat het niet om. Graag wil ik mama's en kinderen helpen om goede opvang te vinden, wie helpt mij door een mening te geven? Alvast bedankt! Groetjes
Leuk onderwerp! Hieronder mijn mening/ervaringen: Wie van jullie is gastouder of brengt zijn/haar kind naar een gastouder? Vanaf a.s. maandag gaat mijn dochter naar een gastouder. Wat vind je belangrijk als je een gastouder moet kiezen? Ik wilde graag de gastouder persoonlijk kennen, liever een jong iemand met eigen kinderen en geen/weinig andere kinderen op de dag dat mijn dochter komt. Wat vind je belangrijk als je een bureau moet kiezen? Liever een wat kleiner, regionaal bureau. Daarnaast vond ik het belangrijk dat de bureaukosten per uur berekend wordenni.p.v. een vast bedrag per maand. DIt omdat we niet zoveel uur afnemen. Heb je nare ervaringen met een ouder of bureau? Nee. Heb je goede ervaringen? Intakegesprek heel positief. Kreeg één dag later al een gespreksverslag gemaild en op vragen wordt heel snel gereageerd. Contact met de gastouder is tot nu toe ook heel goed. Dochter is (kostenloos) een paar uur wezen wennen en dat gaf mij net weer wat extra vertrouwen dat het dadelijk goed zal gaan. Wat hebben jullie liever: lage bureaukosten (laag is rond 45 euro voor eerste kind per maand) en daardoor weinig aandacht en service van een bureau of gemiddelde kosten (liggen rond 75 euro voor eerste kind per maand) en meer service, bereikbaarheid, bemiddeling, persoonlijk contact en begeleiding van het bureau? Zoals eerder genoemd, liever geen vast bedrag, maar een bedrag per uur. Alvast succes met je gastouderbureau!
Dank voor je reactie. Tarief per uur is idd voordeliger als je niet zoveel afneemt. Goed idee om een gespreksverslag te maken. Veel succes maandag!
wij gaan morgen naar een open inloop ochtend van het gastouderbureau elke gastouder heeft dan open huis dus een unieke kans om een kijkje te nemen ! Normaal kennismakingsgesprek kost eenmalig 25 euro, en de inschrijfkosten bedragen 15 euro. Wij gaan naar 2 meiden: 26 jaar met een dochter uit 2013. 28 jaar met een dochter uit 2012. Wat ik belangrijk vindt is dat ze geen schoolgaande kinderen hebben zodat de slaapritmes niet ondebroken hoeven worden. Wat mooi meegenomen is dat hun kinderen ook van sylvano's leeftijd zijn (hij is van mei 2012.) Verder hebben ze beide een SPW diploma. De bureau kosten zijn 40 euro en het uurtarief 4,75 dus ook nog betaalbaar. Verder moet ik nog veel vragen aan beiden zoals wat zit er bij de prijs in luiers/eten. Maar ook hoe ziet de dag eruit. En wat in geval van ziekte enzovoort. Wij hebben trouwens een klein bureau uitgekozen die 3x per jaar langskomt en een gesprek voert met beide partijen.
Ik betaal maar 50,- per maand aan mijn GOB maar daar is absoluut geen sprake van weinig service hoor!! Dus dat klopt niet helemaal wat je zegt. Verder heb ik juist liever wel een vast bedrag maar ik neem dan ook veel uren af.
belangrijk is dat je gehoord word, en dat er naar je persoonlijke situatie gekeken word. en idd ik zou het ook fijn vinden als er geen schoolgaande kinderen zijn ivm slaaptijden. wat ik belangrijk vind aan een bureau is dat ze snel reageren en tijd voor je hebben. ik zou het maand bedrag niet het verschil gaan zien tussen verschillende gastouder bureaus. maar meer de tijd en aandacht en manier van werken. wij hebben er ook echt naar gekeken maar helaas zaten er geen in mijn woonwijk die aan onze dagen opvang voldoen.
Hoi, Ik ben zelf gastouder en heb meerdere bureaus. Het fijnste vinden de ouders het bureau dat een uurtarief bovenop mijn tarief handhaaft van 90 cent per uur dit is voor mensen die weinig afnemen goedkoop. Ik ben van mening dat een laag maand tarief niet perse slechte service inhoud hoor!! Ikzelf vind een bureau dat actief betrokken is bij werving erg fijn, goede communicatie en bereikbaarheid en open kaart. Alles netjes op orde etc.
Dit waren belangrijke punten voor mij: Flexibiliteit van go (heb zelf soms wisselende diensten) Goede omgeving (ze woont naast een groot park) Veilig huis Geen schoolgaande kinderen Persoonlijke aandacht voor het kind Ik kan niet anders zeggen dan dat ik enorm tevreden ben over mijn go en de samenwerking met het gob. Zij komen 2x per jaar op controle. Wij zien de uitslagen van deze controle ook. Ze heeft spw/pabo en haar ehbo diploma. Ze doet aparte activiteiten met mijn oudste die gericht zijn op zijn achterlopende spraak, terwijl ze dit niet hoeft te doen. Ze kijkt naar het ritme van het kind en past daar haar dagindeling op aan. Ze stuurt een berichtje met hoe het gaat als ik aangeef dat ze niet lekker/fit zijn enz. om me op de hoogte te houden. Gisteren toevallig was mn oudste zijn knuffel ,waar hij mee slaapt (en echt niet zonder kan), vergeten en deze heeft zij 's avonds zelfs nog even langs gebracht De kosten voor mij zijn dan niet eens zo belangrijk, ik wil best wat meer betalen voor een goede go waar ik mijn kinderen met een gerust hart naar toe kan brengen. Heb ook in het begin gekeken bij een andere go, waar ik echt nooit meer kom en ook een melding heb gedaan bij het gob. Zij had niks voor de kids in huis, wat meisjes speelgoed voor grotere kinderen (schoolgaand) en verder veel kapot. Ze vroeg of ik dan een wipstoel mee kon nemen, want die had ze niet. Ik heb een baby en er was geen box, enkel een camping bed in de slaapkamer, en met een konijnenhok op de grond zie ik mijn kleintje niet graag op de grond liggen. Daarbij deed ze een luier op de bank verschonen, liep vervolgens naar een andere kamer, baby (4 maanden) nog liggend op de bank! Bij een kennismaking maak je dan absoluut geen goede indruk!