Kinderopvangtoeslag 2014 aantal uren?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Bettyboop1983, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bettyboop1983

7 jan 2013
    44
    0
    0
    Mijn vraag: ik moet kinderopvangtoeslag aan vragen, maar ons zoontje gaat wisselend naar oma en gastouder. dus elke week en elke maand is anders. Mede ook doordat ik avonddienst heb.

Wie heeft er ervaring mee? Uren doorgeven is voor een jaar,maar kun je dat per maand wijzigen?

Ik had ergens op internet gelezen dat als je meer door geeft dat je het aan het eind van het jaar terug moet betalen, Maar als je minder hebt door gegeven je het niet terug krijgt???

Alvast bedankt!

2. dt50

dt50 Actief lid

5 jan 2009
    215
    0
    16
    Ik zou de belastingdienst bellen. Dan weet je het zeker. En indien je blijft twijfelen of je te weinig opgegeven uren terug krijgt, dan evt voor de zekerheid te veel opgeven. Weet je zeker dat je goed zit.

3. Lyt

Lyt Actief lid

21 dec 2009
    296
    0
    0
    Ik zou een gemiddelde aanhouden per maand. Als je te weinig hebt ontvangen krijg je dat uiteraard wel gewoon terug. Het kan alleen een tijdje duren omdat ze niet zo snel zijn met het opvragen en verwerken van de definitieve jaaropgave ed van de kinderopvang.

4. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Ik geef ook door dat we iets meer verdienen als we daadwerkelijk doen. Je krijgt dat bij je afrekening gewoon terug. Echter de belastingdienst geeft bij kinderopvangtoeslag maar 1x per 2 jaar een afrekening.

5. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Ik geef elke maand het aantal afgenomen uren door op mijn toeslagen.nl omdat het bij ons ook elke maand anders is. Dus ongeveer elke 8 weken krijg ik een nieuwe beschikking, maar eind van het jaar heb ik wel precies het juiste aantal uren doorgegeven.

Deel Deze Pagina