Als jij bij dat gezin aan huis gaat oppassen, dan is er een ander contract van toepassing tussen jullie. Namelijk opvang aan huis. Dan is het niet meer zo dat jij 5 euro per uur per kind krijgt (bij wijze van spreke), maar dat jij een minimum uurloon krijgt. Dit is volgens mij minimaal iets van 10 a 11 euro. Dat jij een kind hebt weten die mensen, desondanks willen ze jou als gastouder toch? Ik vind niet dat daardoor het tarief omlaag moet. Het is jouw werk, jij hebt hiervoor gekozen en dit zijn 'jouw' voorwaarden, zij kunnen daar ja of nee op zeggen, maar je moet daardoor echt niet jouw tarief naar beneden toe doen! Tevens is het zo dat als je aan huis werkt, je ook recht hebt op vakantiegeld etc., daarvoor zou je even contact kunnen opnemen met een gastouderbureau. Aan huis opvangen is namelijk echt iets anders dan bij jou thuis. Succes in ieder geval
Is het zo dat jou kindje gebruikt maakt van hun facaliteiten? (eten, drinken, vervoer, enz) Want dan is het opzich logisch dat ze je daare en beetje voor laten betalen. Of ga je dat allemaal meenemen'?
Ja dit vroeg ik me ook af, want misschien bedoelen de ouders dit. Daarnaast krijg je als go aan huis inderdaad niet per kind betaald.
Ik ben zelf ook gastouder bij de gezinnen thuis, en krijg wel per kind per uur betaald. En wat je per kind per uur krijgt heb je samen met het gezin vastgesteld. En het minimum is 5 per kind per uur. En volgens mij staat het afgesproken bedrag dan ook vast. En ik vind niet dat je als je je eigen kind meeneemt dat je minder moet gaan verdienen. Misschien kun je inderdaad wel over een vergoeding naar het gezin toe denken voor eten en drinken. Of dit voor je eigen kind meenemen.