peuterspeelzaal niet kunnen bekostigen.

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door zwangervan4e, 16 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    onze dochter is bijna 2,5 jaar. we vinden psz belangrijk maar t kost ons 60 euro p/m. geld dat we met een gezin met 4 kinderen niet goed kunnen missen. ik ben momenteel werkloos en dat maakt ons financieel wat onstabiel. ik heb wel een paar uurtjes werk ( 5 uur) rest is ww uitkering. nu zit ik te denken om haar een ochtend naar t kdv te doen want dat word wel ( deels) vergoed. maar wat is wijsheid??

2. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Ik heb altijd begrepen dat er voor mensen met een kleinere beurs vergoedingen zijn vanuit de gemeente. Misschien kan je daar eens navragen?

3. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    Is geloof ik geen 60 euro meid.

mijn vriend is kostwinner ik krijg ww en wij betalen 30.30euro voor 2 dagdelen per week.

4. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Dat is helaas overal anders, hier ligt het zelfs nog lager. Maar ik heb dus ook al 90 euro gehoord (in de randstad).

5. Purified

Purified Fanatiek lid

28 mrt 2013
    1.223
    1
    0
    Ik zou haar dan deels op de opvang doen. Krijgt ze toch het sociale mee van de kinderopvang. Hier krijgen ze bij de opvang ook deels het VVE programma mee dus dat is enorm fijn. Ze spelen buiten, schilderen, versieren dingen. Hebben iedere maand een "thema" waar ze op focussen. Dus de jaargetijden, en dan een maand was b.v. Circus en de andere was Boeken..

6. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik zou eerst informeren, is er geen minima-regeling? Vaak is er vanuit de gemeente wel subsidie voor lage inkomens. En anders zou je inderdaad een kdv kunnen overwegen als je dat wel kan betalen.

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Bij de kinderopvang hier hebben ze een speciale peutergroep, inderdaad voor mensen die de psz niet kunnen/willen betalen. 350 euro per maand werd het hier, dus gaat ze nu lekker naar die peutergroep :)

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Dat is toch een prima oplossing

De meeste kinderdagbverblijven hebben inderdaad een peutergroep.

Het blijft altijd wel iets anders dan een schoolomgeving natuurlijk maar ze leren zo wel met leidsters omgaan en met andere kinderen te spelen ( anders dan broertjes en zusjes)

9. Mamasboefje

Mamasboefje Actief lid

25 mrt 2013
    195
    0
    16
    Noord-brabant
    Hier is het zo dat als je een vve indicatie hebt van het consultatiebureau dat je stukken minder betaald. Mijn zoontje gaat bijvoorbeel 4 dagdelen in de week en wij betalen hiervoor maar 21 euro

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.809
    9.317
    113
    Gelderland
    Ik lees veel over die VVE indicatie maar die krijg je toch ook niet zomaar?

Wij zouden rond de 80 euro betalen voor 2 dagdelen. Ik werk niet meer en ondanks dat mijn vriend een goed salaris heeft kunnen we die 80 euro op dit moment niet zomaar missen. Ik vind het ook gewoon teveel (zeker omdat je ook weet daar buurjongetje B voor 25 euro 4 dagdelen mag) het staat me zo onwijs tegen en vind de verschillen te bizar. Mijn zoontje zou het namelijk geweldig vinden om te gaan en is er ook wel een beetje aan toe maar ik vertik het verlopig om zoveel in dee maand te gaan betalen voor die paar uurtjes ;) ik ga nu 1 à 2 ochtenden naar een speelgroep hier in de buurt en dat scheelt enorm en hij vind het leuk! Zodra hij 3 is gaan we wel eens kijken om hem in te schrijven voor een paar maanden.

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

helaas is dat per psz verschillend hier betalen we 130 euro voor 2 dagdelen van 2,5 uur

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

vve krijg je niet zomaar. dat is vooral voor spraak en taal problemen omgangs problemen en voor kinderen van buitenlandse ouders (vraag me niet waarom maar je hebt dan automatisch recht op vve)

13. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.201
    113
    Brabant
    Heb je wel recht op kot als je dan niet werkt?
    en is er geen inkomensafhankelijke bijdrage?

14. LadyTwilight

LadyTwilight Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.624
    0
    36
    zuid holland
    Ik vind het ook erg duur! Kleine van mij gaat ook 1 dagdeel voor 64 euro terwijl ik een zw uitkering krijg maar vriendlief full time werkt.

15. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83

nee helaas heb je dan dus geen recht als 1 van de ouders niet werk krijg je ook geen kot. Dan werken ze hier met 2 schalen 25000 bruto per jaar betalen 70 euro als je er boven zit 130 per maand ;)

16. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    hier op de kinderdagverblijven moet je 2dagdelen mimimaal afnemen.
    dan zit je al 11uur kdv.
    je werkt er 5??
    140% van de gewerkte uren krijg je tegemoetkoming
    dus zul je een paar uur zelf moeten bijdragen
    ben je volgensmij niet goedkoper uit....
    tenzij bij jullie "opvang" het er anders aan toegaat.
    mischien kun je een stad/dorp verderop naar de psz?

17. Storm

Storm Niet meer actief

Vind ik ook eigenlijk. En niet zozeer omdat ik het jou buurjongetje niet gun hoor, mijn zoontje ging ook vier dagdelen voor €25 met VVE (zoontje ASS, spraak-/taalachterstand). Mijn man werkloos bij huis, een dagtaak hebbende aan het doorspitten van vacatures/sollicitaties en ik me een slag in de rondte werken om ervoor te zorgen dat we de rekeningen kunnen betalen.
    Hoor je dus ook verhalen dat er iemand is die bij ons in de straat gewoond heeft, gescheiden is, 2 kinderen (zit krap een jaar tussen, relatie was al bagger, maar toch die kinderen nog willen), dan scheiden (zij werkt niet), zeggen dat je de boel psychisch niet aan kunt en hop, beide kids gaan vier dagen per week naar het KDV op kosten van het rijk :$. Ja, soms zijn de verschillen enorm.

En zo ken ik vanuit mijn werk ook nog wel voorbeelden. Een verstandelijke beperking hebben, wel denken dat je een kind moet krijgen/kunt opvoeden en die mag dan ook gewoon 2 dagen per week naar het KDV om moeder te ontlasten van haar taken.
    Daar word ik ook een beetje kriebelig van.

Deel Deze Pagina