Naar de go tijdens zwangerschapsverlof

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door A l i e s j e, 4 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

10 mrt 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn dochter gaat 3 dagen naar de gastouder. Ik zit te denken aan hoeveel dagen ik haar naar de opvang zal brengen tijdens mijn zwangerschapsverlof en ook als de baby is geboren.

Ik wil haar niet maanden weghouden daar, omdat ik bang ben dat dat te lang is en ze weer heel erg moet wennen. Daarbij vindt ze het er leuk.

Wat deden jullie? Ben benieuwd naar ervaringen!

2. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Onze zoon heeft ook 3 dagen per week oppas (ma-vrij omas, wo go), maar is de afgelopen 4 weken (mijn verlof) lekker thuisgebleven.
    Als hij straks een beetje aan de nieuwe situatie en zijn zusje gewend is wil ik hem rustig aan eerst weer op maandag naar oma gaan brengen. Wanneer weer naar de go weet ik eigenlijk nog niet, laat ik vooral van mn gevoel van dat moment afhangen denk ik...

3. tuc

tuc Niet meer actief

ik zou haar in de weken verlof voor de baby komt lekker laten gaan, maar dan maar 2 dagen bv en kortere dagen...of misschien gaat ze al korte dagen? In in de eerste 3/4 weken nadat de baby geboren is zou ik het even niet doen. Ze heeft geen leeftijd nog waarop je dingen makkelijk uit kan leggen en ze kan evt het gevoel krijgen dat ze weg moet en de baby lekker bij mama blijft..ik zou dat als een soort vakantie voor haar zien en daarna wel weer brengen voor 2 daagjes zodat het ritme er weer in komt.
    Persoonlijk voor iedereen maar dit is hoe ik het zou doen.

4. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

10 apr 2011
    3.878
    0
    36
    Ik zou haar ook twee dagen brengen. Zo blijft ze in het ritme en heb jij ook een paar dagen alleen met de baby.

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik heb ze allemaal gewoon naar de go gebracht, ook tijdens mijn verlof. Dan kun je rusten voordat de baby er is, en heb je alle tijd voor de baby tijdens je verlof naderhand.

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.883
    113
    Ik heb ze telkens 3 dagen (wel kortere) naar het kdv laten gaan. Blijft het ritme er een beetje in, heb je lekker de tijd om rustig aan te doen en na de bevalling met de baby te zijn.

7. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

10 mrt 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    Ok, thanks. Heel wisselend dus :)

Ze gaat nu 3 fulltime dagen, ma, di en woe.
    Ik beval rond begin juni, dus er zit sowieso een lange vakantie in, go gaat 4 of 5 weken met vakantie, dat valt samen met de laatste weken van mijn eigen verlof.

Ik denk dat ik het een beetje afbouw, tijdens mijn verlof voor de baby komt 2 dagen en daarna 1 dag. Dan is ze een tijd gewoon thuis ivm vakantie en daarna gaan ze samen naar de go.

8. A1988

A1988 Fanatiek lid

8 okt 2012
    1.133
    0
    0
    Twente
    Hier gaat dochterlief gewoon (net als anders) naar de go, soms haal ik haar wat eerder op. Voor haar is het (naar mijn idee) een stukje vastigheid, structuur en veiligheid dat het gewoon doorgaat zoals ze altijd gewend is.
    Voor mij is het ook fijn want ik heb het een beetje rustiger zo 😊

9. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Onze dochter gaat normaal 2x naar het kdv waar ik werk. Nu tijdens mijn verlof gaat ze 1x. Het is fijn voor ons allemaal. Zij vind het geweldig om daar te spelen en ik heb een dag alleen met haar zusje. Ik vond 2x zonde van ons geld maar wilde haar wel in dat ritme laten. Er veranderd al zoveel als er een broertje of zusje komt.

10. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Mijn oudste gaat drie dagen per week naar het kdv en is hier gedurende mijn hele verlof gewoon alle dagen naartoe geweest. Ons idee was dat ze de conituniteit van ket kdv juist goed zou kunnen gebruiken in een periode met zoveel heftige veranderingen en ik heb achteraf het idee dat dit ook echt zo was. Ze vindt/vond het ook altijd heel leuk daar en heeft nooit gevraagd of ze this mocht blijven (terwijl ze wist dat ik even niet hoefde te werken).
    Zelf vond ik het ook wel fijn om dagen met alleen mn baby te hebben. Een peuter en baby vindt ik soms toch best heftig em ik vond het vooral erg moeilijk dat ik op de dagen dat de oudste thuis was voor mn gevoel zo weinig echt aandacht voor de baby had. Op deze manier kon ik daar dan voor compenseren.

11. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Hier hetzelfde als humptydumpty.

3 dagen kdv en tijdens verlof door. Zo had ik eerst mijn handen vrij en rust en tijd voor mezelf. Na de bevalling had de oudste zijn eigen ding en ik tijd en aandacht voor de jongste en meer rust en dus betere herstel voor jezelf.

12. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

10 mrt 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    Dank dames!
    Goed te horen dat jullie kinderen het ook fijn vonden om naar de opvang te gaan, ondanks dat er een broertje of zusje bij kwam.

Ik vind het jammer dat de go zo lang op vakantie is, mijn man is gelukkig ook 4 weken vrij, dus hij kan veel met onze dochter ondernemen. Kan mama zich richten op de baby :)

13. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Ik deed onze oudste destijds ook gewoon naar de opvang. Ik bracht haar dan wel later (9 uur ipv half 8) en haalde haar vroeger op (4 uur ipv half 6). Het was eigenlijk voor haar nog het fijnste denk ik. Haar ritme ging gewoon door en ze kon daar haar energie kwijt.

14. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.962
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon is van twee dagen naar 1 dag gegaan toen. Ik bracht hem vaak wel wat later. Lekker geen gehaast 's ochtends.
    Ik kon aan het einde van de zwangerschap niet zoveel meer met hem doen qua spelen en wandelen enzo. Dus voor hem wel fijn om daar aan zijn trekken te komen. (En natuurlijk op andere dagen ook wel met papa en andere familieleden.) Bovendien vond hij het leuk om met andere kindjes te spelen. Ik heb dus wel de dag gekozen die voor hem het leukste was.

In de kraamweek is hij niet geweest. Daarna weer wel 1 dag in de week. Lekker terug in het ritme en ook toen had ik natuurlijk niet altijd 1 op 1 tijd voor hem. Bovendien vond ik het ook fijn om wat 1 op 1 tijd met de baby te hebben. Die heeft dat toch al veel minder gehad dan de oudste in zijn eerste jaren.

Deel Deze Pagina