peuterspeelzaal en toeslag

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door kiki1986, 9 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    ik heb mijn dochter ingeschreven voor de peuterspeelzaal vanaf eind volgende maand gaat ze daarnaartoe voor 2 ochtenden in de week wij zullen kinderopvangtoeslag moeten aanvragen alleen de vraag waar ik mee zit is dat mijn vriend vrijdag te horen heeft gekregen dat zijn contract niet verlengd gaat worden hij zit in de ziektewet en gaat dus via de ziektewet de ww in alleen hoe gaat dat dan met toeslag aanvragen als ik bij proefberekening kijk staat de vraag: Studeert u, volgt u een traject om werk te vinden of volgt u een inburgeringscursus bij een gecertificeerde instelling? is dit zo als je in de ww zit? want als ik nee zet heb ik geen recht op toeslag ik heb geen idee hoe dit allemaal zit aangezien wij nog nooit kinderopvangtoeslag hebben aangevraagd.

2. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Je krijgt volgens mij nooit kinderopvangtoeslag voor de peuterspeelzaal? Hier is het tot een bepaald inkomen ook volledig gratis zelfs, de bijdrage is inkomensafhankelijk.

3. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Rechten op Kot zijn er niet voor een peuterspeelzaal.

Een peuterspeelzaal is er voor om leeftijdgenootjes met elkaar te leren spelen en kennis te laten maken en heeft voor de rest geen verzorgende rol.

Daarbij is het zo, op het moment dat je partner geen baan heeft zijn er ook geen rechten op KOT omdat je niet aan de voorwaarden voldoet helaas.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bovenstaande hoeft niet te kloppen, het ligt eraan of je psz onder kinderopvang valt. Dit verschilt per gemeente! Hier niet, dus ik heb er geen ervaring mee.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier hangt het af van de organisatie en de psz. Sommige kun je kiezen tussen KDV-systeem (met toeslag) of de gemeente tarieven (oude PSZ-tarieven). Afhankelijk van je situatie.
    En het KDV heeft ook nog psz-achtige dingen van zichzelf, maar dat is eigenlijk een halve dag opvang, ipv een paar uur peuterontwikkeling..

Die gemeentetarieven zijn er ook vast wel bij jullie, anders is het voor gezinnen met een ouder thuis niet te betalen om hun kind naar de psz te laten gaan..

6. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Hier valt de psz onder de kinderopvang en krijg wel gewoon kot.
    Maar voor een gewone psz die daar niet onder valt krijg je idd geen kot.

@kiki, Het enige wat ik weet is ,dat als je al kot krijgt en je komt vervolgens zonder werk te zetten ,dan heb je nog recht op maximaal 3 maand kot. Als de ww dan dus langer dan 3 maand duurt ,vervalt je kot. Ik zou even bellen hoe het in deze situatie gaat.

7. Eeka76

Eeka76 Fanatiek lid

13 okt 2010
    2.418
    53
    48
    Hier valt de PSZ inderdaad ook onder de kot-regeling, maar als je niet voor kot in aanmerking komt dan val je onder de gemeenteregeling en is de PSZ veel goedkoper. Je moet dan wel kunnen aantonen dat je niet in aanmerking komt voor kot.

Deel Deze Pagina