Hoi allemaal, Ik heb 2 kinderen. Mijn moeder past 1 dag per week op, maar nu tijdelijk 2 dagen op de jongste, totdat die naar het kdv kan. Nu wil mijn man volgende week een weekje met zijn opa op vakantie. Hij is normaal zelf ook 1 dag per week thuis. Ik wilde dus mijn moeder vragen of zij die dag nog een dag extra wilde oppassen. Dat kon helaas niet, sterker nog, ze kan die hele week niet oppassen, want ze gaat dan zelf een paar dagen ergens logeren. Probleempje dus! Behalve mijn moeder heeft nog nooit iemand een dag op de jongste gepast. Mijn man zei al gelijk dat zijn ouders dan wel 3 dagen konden komen logeren bij mij. Nou zit ik daar niet op te wachten, want ik kan niet zo goed met ze overweg. Ze drie dagen en nachten (ze wonen ver weg dus blijven dan gelijk logeren) over de vloer hebben, is een soort nachtmerrie voor mij. Ik heb best wat voor mijn man over en gun hem zijn vakantie met opa echt wel, maar dat vind ik toch wel wat veel gevraagd. Ik vind dus eigenlijk dat hij beter maar een andere keer met z'n opa weg kan gaan, bijv. in oktober als de jongste ook op het kdv zit. Dan is het makkelijk om een extra dagje opvang te regelen. Bovendien kost die vakantie met zijn opa mij ook nog 4 dagen van mijn vakantie. Wij gaan nl. aansluitend, maar ik ben donderdag al vrij en door die eerste vakantie gaan wij zelf pas zondag weg. Nu komen we er ineens achter hoe ontzettend weinig vangnet wij hebben. Ik heb hier maar 1 vriendin wonen, die net zelf een baby heeft gehad en dus geen tijd heeft om op die twee van mij te passen. Hoe moet ik hier nou mee omgaan? Ik heb hem nog niet echt rechtstreeks gezegd dat ik niet drie dagen met zijn ouders wil zitten, maar ik ben bang dat hij mij straks de schuld geeft als hij niet met z'n opa op vakantie kan.
Kan de kleine misschien niet een paar daagjes naar het KDV? Ze hebben daar nu ook kindjes die met vakantie gaan, dus misschien wel een tijdelijke plek. En anders misschien een vriendin van je moeder of een ander familielid?
ik vind idd wel dat je man zijn vakantie mag uitstellen, het zijn ook zijn kinderen dus de opvang is ook zijn verantwoording.
BEdankt, ik wist eigenlijk niet eens zo goed wat ik hier nou mee wilde, maar het zat me gisteravond nogal dwars, dus heb ik het hier maar gedumpt. KDV is niet echt een optie, hij is daar nog nooit geweest, dus om hem dan gelijk voor 3 dagen achter elkaar te brengen...... zie ik ook niet zo zitten. Bovendien worden er nu allerlei groepen samengevoegd ivm de vakanties. Waarschijnlijk gaat de vakantie met opa nu voorlopig niet door. Mijn man baalt er stevig van, maar hij snapt ook wel dat ik niet echt op 3 dagen logees zit te wachten als hij zelf weg is, gelukkig. Hij had het z'n ouders trouwens al wel gevraagd, de floepdoos. Dus ik hoop maar dat ze nou niet van alles zitten te bekokstoven achter mijn rug om. We zien elkaar deze week bijna niet, door verschillende werkschema's, dus weinig tijd voor overleg.
Kun je niet als compromis vragen of opa bij jullie komt logeren? Dan kan je man toch nog iets met hem doen, maar heb je geen oppas probleem...
Uiteindelijk is de vakantie met opa afgeblazen. Opa is ook niet helemaal in orde, dus die vond het gelukkig niet zo erg. En wij gaan zelf nu een paar dagen eerder weg dan gepland, omdat ik toch donderdag al vrij ben. Kortom, iedereen blij en het probleem is opgelost. Bedankt voor het meedenken!