oma als gastouder hoe werkt dat?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door -, 9 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi, ik zie wel een onderwerp hierover, maar die is gesloten, dus hier de vraag...

Mijn moeder gaat straks als oppasoma voor Kim fungeren.

nu hebben wij gehoord dat je dit via een gastouderbureau kan doen.
    Nu is het zo dat als we dat doen, wij 568 euro per maand kwijt zijn aan het gastouderbureau en oppas...

De belastingdienst zegt, gebaseerd op ons inkomen hier 88 euro aan mee te betalen...

Hoeveel geld gaat mijn moeder dan krijgen?

Is iemand hiermee bekend?
    Hoe hebben jullie dit geregeld?

Ik wil heeeeel graag alles van jullie weten hierover!

Alvast bedankt! :)

2. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hoeveel verdienen jullie dan wel niet als de belastingdienst maar 88 Euro bijbetaald? Vind het een beetje raar. Je hoeft hier geen antwoord op te geven hoor, maar wij werken met zijn tweeen en hebben best een goed inkomen. Ons zoontje gaat 1 dag naar het KDV en uiteindelijk moeten wij per maand ongeveer 75-100 Euro bijleggen. Het ligt er misschien wel aan hoeveel dagen je opvang nodig hebt, maar dan nog. 500 Euro zelf betalen....

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Jouw moeder krijgt een vast bedrag per uur van het gastouderburo. Jullie betalen een bedrag per uur aan het gastouderburo, daarvan houdt het buro een gedeelte in voor zichzelf en de rest is het loon voor je moeder. Bij ons is het zo dat we 5,86 per uur betalen aan het gastouderburo. Onze gastouder krijgt per uur 3,25 euro, of zoiets.

Wij zitten met ons inkomen op 1,5 keer modaal en krijgen ongeveer 75 % terug

4. Setteke

Setteke Niet meer actief

5. Niet meer actief

Heb het nog een keer gedaan en hij geeft weer 88 euro per maand...

Om nou ons inkomen zo op internet te zetten vind ik ook zo wat... Maar we verdienen best goed met z'n tweetjes...

Misschien komt het door het uurloon dat ik heb ingevuld? Op het formulier staat dat het 4,10 per uur kost, misschien is dat het? Heb ik dat verkeerd ingevuld?

Moeilijk hoor...

o ja, als ik 5,86 invul geeft ie 127 euro per maand.... Ook niet zoveel eigenlijk....

6. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hoeveel uren gaat Kim dan naar oma toe? En dat is de enige oppas die je hebt? Ik bedoel ze gaat niet voor een paar uurtjes naar oma en voor een paar uurtjes naar een andere oppas?

7. Niet meer actief

Ik heb het berekend op 31 uur per week. En ze gaat alleen naar oma, dus dat zijn dan andere tarieven, volgens de infobrochure van het gastouderbureau...

Maar ik dnek dta ik ze gewoon eens bel, want ik kom er zo echt niet uit...

8. Setteke

Setteke Niet meer actief

Dat lijkt me wel het beste. Het lijkt mij gek toe dat je zoveel zelf moet betalen, terwijl de overheid wil dat alle vrouwen weer aan het werk moeten kunnen, zonder dat dat hoge kosten voor kinderopvang met zich mee brengt.

9. Niet meer actief

Ja, nou als ik de helft van mn salaris wegbreng, blijf ik wel thuis! :)

Zo graag werk ik ook weer niet! Er klopt ook iets niet hoor, want volgens het gastouderbureau is het pas duur als je 100.000 per jaar verdient...

Nou dat doen we niet hoor! :) was t maar waar!

10. Nemo

Nemo Niet meer actief

Mischien snap ik het systeem niet helemaal met dat belastingteruggave gedoe. Maar waarom betaal je je moeder niet gewoon zo ? Nu moet je ook het gastouderbureau nog iets betalen.

11. Niet meer actief

Ja, als mijn moeder ziek wordt, regelt het gastouderbureau een vervanger.
    Plus dat de belasting niet meebetaald als ik mn moeder rechtstreeks geld geef.

En ze moet er een aardig eind voor rijden (friesland-utrecht) dus ik wil eigenlijk wel dat geld van de belastingdienst, snap je?

12. Oopsie

Oopsie Actief lid

23 feb 2007
    112
    0
    0
    Spijkenisse
    Volgens mij is jouw probleem hetzelfde wat ik eerst ook had....
    je vult het aantal uren per week in op www.toeslagen.nl in plaats dat je het aantal uren per maand invult!
    Dan maakt het nogal een verschil!

Probeer het nog eens?

Deel Deze Pagina