Even in het kort: Ik werk nu als receptioniste met onregelmatige diensten, dus ook feestdagen,weekenden,late diensten enz. Ik heb een contract van 50tot75%(18tot27uur). zodra ik wist dat ik zwanger was heb ik direct gevraagd om een contract van 50%. helaas was dit niet mogelijk,maar ben ook niet verplicht om 75% te werken...toch als er veel zieken zijn of mensen vrij hebben zou dit wel moeten. Het werk is erg leuk, en omdat ik vaak laat begin,hoeft mijn dochter erg weinig naar opvang en is ze savonds en af en toe een weekend ook lekker bij papa. Nu het volgende, heb 3weken geleden een aanbod voor een andere baan gekregen,verdiend beter,vaste dagen,en uren. en leuker werk(ken dit werk en de mensen al goed omdat ik hier 2jaar geleden ook als inval 5maanden heb gewerkt) nu zou het dus voor vast zijn. eerst wilde ze dat ik 4dagen van 6uur ging werken, maar dat vond ik te veel. en dan helemaal in vergelijking met nu. Vooral omdat ze dan veel meer naar de opvang moet. Heb toen gezegd dat ik wel op maandag 4uurtjes(dan past 1van de oma's op) dinsdag 5uur,woensdag 6uur , donderdag vrij en vrijdag 5uurtjes, dan kom ik op 20uur. Vinden jullie dit nog veel? ik bedoel ze hoeft nu maar gemiddeld 8uur per week naar opvang. Maar straks ben ik wel smiddags en savonds en weekenden thuis. Zit erg in dubio.....maar werd net wel gebeld dat ze wel akkoord gaan met mijn rooster zeg maar, die 20uur. Sorry toch nog lang geworden....
20 uur is toch perfect. Ik werk er zelf 24 maar 20 uur zou ik ook niet erg vinden hoor! En als jij zelf die uren voorgesteld hebt en ze hebben akkoord gegeven dan gewoon lekker doen! En het gaat om 8 uur per week dat je dochtertje naar de opvang moet. Nou dat is toch goed te doen! Als je die baan graag zou willen hebben en ze gaan akkoord met jouw eisen dan zou ik het zeker doen. Het is al gelijk een vaste aanstelling dus geen onzekerheid.
Nou ik zou het ook doen hoor! Ik werk nu 20 uur maar ga naar 24 uur, gewoon omdat ik het leuk vind en Louise dan 2 hele dagen ipv 1,5 naar de opvang gaat en ik dat erg goed vind voor haar ontwikkeling. Ik vind het erg prettig te weten waar ik aan toe ben en lekker vaste dagen heb en niet met feestdagen en in weekenden hoef te werken.