Gastouder burnout

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Mamavan2SE, 26 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavan2SE

    Mamavan2SE Fanatiek lid

    22 okt 2018
    3.938
    1.667
    113
    Vrouw
    Onze go heeft ws een burnout. Al weken gaat het op en af en kunnen wij onze kinderen ene keer wel brengen andere keer niet.

    nu heeft ze morgen afspraken met artsen en coach.
    Zodra zij zich ziekmeld willen wij het contract tijdelijk stilleggen en een andere go ( ook ander go buro) voor 3 maanden vastleggen.

    kan dat? Kan niks vinden in de reglementen van het go buro roodkapje.
     
  2. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.673
    1.023
    113
    Wat vervelend dat jullie go ws een burnout heeft. Voor jullie ook lastig omdat je nu niet van haar opaan kunt.

    Of het bij gob Roodkapje kan, weet ik niet, heb ik nog nooit voor/meegewerkt. Wel een andere ervaring omdat een andere gastouder geopereerd werd. Gob kon geen vervanging vinden en ouders vonden mij.
    Ik heb van september 2019 t/m januari 2020 2 zusjes opgevangen. Zaten bij een ander gob, konden het daar "bevriezen", ingeschreven bij "mijn" gob. Normaal was er een maand opzegtermijn maar omdat we vooraf niet wisten wanneer de go hersteld was en weer kon werken, ging het gob ermee akoord dat er geen opzegtermijn zou zijn. Laatste maand zijn de zusjes langzaamaan weer naar hun oude gastouder gegaan (en hadden ze dus twee opvangadressen, en een maand dubbele bureaukosten). Na 3 weken een combinatie zijn ze weer volledig naar hun oude gastouder gegaan.

    Ik heb het gob wel steeds laten weten hoe het ervoor stond, verwachting was eerst dat de meisjes maar 8 weken zouden komen, maar werd dus langer. Toen de andere go weer 1dag in de week ging werken, laten weten, ook omdat ik toen wist dat het niet lang meer zou duren voor ze volledig naar hun oude go zouden gaan.

    Ik weet eigenlijk niet meer waarom ik niet bij het andere gob ben ingeschreven (want dat maakte me niet uit, wilde best ook bij hun ingeschreven staan), staat me bij dat ik best ver van hun vestiging woonde en ze het te ver/te veel moeite/ werk vonden voor de korte opvangperiode die uiteindelijk nog best lang was.

    Maar ouders hebben overlegd met het gob wat mogelijk was. Andere optie is dat de go zich bij jullie gob inschrijft als ze dat wil.
     
  3. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
  4. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.483
    1.718
    113
    Elk gob heeft eigen regels, dus zou het daar vragen.
    Misschien hebben zij een go in jullie woonplaats of wil go zich wel bij Roodkapje inschrijven, want voor har maakt het niet zo heel veel uit. Hopelijk heb jr het snel rond want de ene keer wel en de andere keer niet klinkt niet fijn!
     

Deel Deze Pagina