gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.671
    1.020
    113
    Lastig. Ik kijk vaak wat de GGD aanraad en bij waterpokken staat dat als het kind zich goed voelt het naar de opvang mag.
    Daarnaast heb ik momenteel maar 1 gezinnetje, een broertje en zusje. Dus is het hooguit hun gezin wat het mijne besmet (of omgekeerd). Ook zijn de waterpokken al besmettelijk voor de vlekjes, dus ben je met vlekjes 'te laat' en kunnen de andere kinderen al besmet zijn.
    Heb je hele jonge baby's in je opvang? Of moeders die bijna zijn uitgerekend van een volgend kindje? Dan kan het wel gevaarlijk zijn en zou ik het zeker niet doen. Maar in de andere situaties vind ik het lastig.

    Ik heb tot nu toe altijd ouders gehad die zelf ook meedachten. 1 van de kindjes had een koortslip en die moeder had afgebeld vanwege een ander oppaskindje (baby van een paar maanden). Uiteindelijk is het koortslipkindje wel geweest omdat de baby toevallig ook ziek was die week en niet kwam.

    Ben wel benieuwd wat je uiteindelijk heb besloten. Ik werk inmiddels al 5 jaar als gastouder en heb 'alleen' nog maar mond-hand-voetenziekte gehad in de opvang, verder nog geen besmettelijke kinderziektes.
     
  2. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Hoi,

    Voor hier is het opgelost inmiddels. De ouders hebben zelf besloten het kindje thuis te laten omdat hij er best veel last van had.

    Ik heb nog wel overleg gehad met ons gob. Zij raadde aan om wanneer je de vraag krijgt te zeggen dat je er even over nadenkt en ook met de andere ouders wil overleggen. Op het moment dat de anderen zeggen dat het niet uitmaakt en zij hun kindje evengoed willen brengen dan kun je het kind gewoon toezeggen. Maar mochten er baby's bij zijn of andere ouders die het niet zien zitten dan kun je het kindje beter weigeren. Want eigenlijk zadel je de andere ouders met een probleem op omdat je zelf een "ziek" kindje laat komen. En als veel ouders beslissen hun kind thuis te houden dan kan het je nog veel geld kosten ook.

    Ik vond dat wel een goed advies. Bij het volgende waterpokken geval ga ik dit volgen.
     
  3. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.671
    1.020
    113
    Ik denk altijd dat ik direct antwoord moet geven aan de telefoon, komt gewoon niet in me op om dan te zeggen dat ik er even over nadenk.
    Het zou wel de voorkeur hebben om 1 ziek kindje thuis te laten en de andere gezonde kinderen wel te laten komen ipv omgekeerd, inderdaad ook qua inkomsten.

    Zijn er gastouders met een eigen website? Waar hebben jullie die en vinden jullie dat wel/geen aanrader?
    Ik heb er 1, maar binnenkort verdwijnen de gratis domeinen van die website. Ik vind een website wel fijn, maar ik weet nu even niet waar ik een nieuwe kan doen.
    "Eisen":
    - makkelijk, niet te veel werk
    - niet te duur

    Heb nu een gratis website, maar vind de naam van de websitebouwer (hoe noem je dat?) erachter niet zo professioneel staan, dus daarom wil ik er nu wel wat voor betalen, maar niet zoveel.
    Ik wil er gewoon informatie op, paar foto's zodat ouders al kunnen zien wat in onder andere doe, een contactformulier mag maar hoeft niet.

    Vandaag thema winter afgerond. We hebben het liedje "het is winter bibber bibber" gedaan en jas, muts, sjaal en wanten gemaakt.
    Volgende week een valentijnsknutsel; een kikker op een waterlelie (of zo), van het sprookje de kikkerprins. Een chocolade/snoephartje erbij, klaar.
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Hier geen website maar een fb pagina waar ik elke dag een foto of meerdere opzet van wat we doen
     
  5. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.671
    1.020
    113
    Waar is de rest? @cvm1985 , @Skatje? Ik zag dat dani84 geen lid meer is.

    Ben nu bezig met een nieuwe website omdat ik het toch wel fijn vind dat info (tarief, dagindeling etc.) makkelijk te vinden is en dat vind ik bij facebook wat minder overzichtelijk. Daarnaast heb ik het idee dat ik bij fb regelmatig er iets op moet zetten en dat vergeet ik vaak. Al vind ik het wel leuk om af en toe bij andere gastouders te kijken en ideeën op te doen.

    Over 6 weken krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis. Vorige week had ik eigenlijk pas door dat de gastkindjes dus nog maar 6 weken komen. Blijf het toch raar vinden als de opvang stopt (al is het nu mijn eigen schuld;)). Oudste meisje komt al bijna 3,5 jaar, ik vind het jammer dat ik de laatste maanden voordat ze naar school gaat nu niet meer kan afmaken.

    @tuc, jouw nieuwe gastkindjes zijn begonnen, hoe gaat het?

    Moeder van de gastkindjes had met Valentijnsdag een doosje bonbons gegeven. Erg leuk (en lekker!). Ik vind zo'n onverwachts kadootje altijd erg leuk.
     
  6. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.671
    1.020
    113
    Hoi @tuc (en misschien toch ook nog wat anderen?),
    ik had opeens een factuur van stichting reprorecht op de mat liggen. Jij wel eens van gehad? Vond het er wat malafide uitzien maar als ik google lijkt het wel echt te zijn.
    Zou 'verplicht' zijn omdat je als bedrijf kopieën, prints of scans maakt van tijdschriften, kranten, boeken of digitale representaties.
    Als ik kranten gebruik is het om te knutselen, niet om de kinderen uit voor te lezen of zo;).

    Verder bezig met foto's (zelfgemaakt, dus daar hoef ik geen reprorecht over te betalen;)) uitzoeken. Eind deze maand stop ik op deze plek en dan krijgen de gastkindjes hun foto's mee.

    Wilde gisteren de spullen voor de belasting wegdoen, maar had opeens geen internet, dus dat wil ik zo ook afmaken.
    En ik heb de oudste beloofd dat we pannenkoeken eten, dus daar moet ik zo ook mee beginnen.

    Had jij een tijd terug een kindje wat geen goede 'seizoenskleren' had? Ik had laatst gezegd tegen de moeder dat we gingen fietsen (gevoelstemperatuur van -15) en of ze de kinderen dikke, warme kleren wilde meegeven, heeft het meisje alleen een maillotje aan (en een rokje natuurlijk). December had ze een dikke skibroek aan toen het bijna 10 graden was. Moest toen even aan je denken.
    Begon aan mezelf te twijfelen omdat ik mijn jongste een thermolegging, broek en skipak had aangetrokken.
     
  7. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Hee, nee nog nooit van gehoord die stichting. Ik zou dat ook niet zo vertrouwen geloof ik.

    Dat van die kleding klopt idd. Midden winter en geen sjaal of iets bij destijds. Vervelend he? Daar sta je dan.

    Zie nu pas je vorige bericht. Gaat goed hier met de nieuwe kindjes. Over 2 weken een baby erbij.

    De verhuizing komt nu dichterbij he...spannend!
    Wat ik niet meer weet, ga je daar dan weer opnieuw starten met opvang?
     
  8. Korenbloem86

    Korenbloem86 Fanatiek lid

    1 mrt 2013
    1.671
    1.020
    113
    Idd vervelend, heb maar fleecedekentjes over ze heen gelegd met fietsen (bakfiets), leek me zo koud anders.

    Ik ga straks weer opnieuw beginnen. Ik denk mei/juni wel beschikbaar voor reserve-opvang en dan na mijn zwangerschapsverlof nieuwe, vaste gastkindjes.

    Ik kon een "verklaring geen gebruik" invullen op die website, dus dat maar gedaan. Manlief zegt net dat we geen printer/scanner hebben, had ik nog niet eens bedacht:rolleyes:.
     

Deel Deze Pagina