gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Ja ondanks dat ik het moeilijk vind nog steeds heb ik er wel veel van geleerd. Wij hebben hem met het heel gob gevolgd bij 'positief werken'. Zij geeft nog veel meer cursussen. Je kunt haar ook vinden op fb.

2. misa

misa Niet meer actief

Ik ben ook blij met alles. Vind het denken eraan alleen al lief!
    Chocolade, iets zelfgemaakts (kaartje, doos, doosje, tasje, oid beschilderen). Bloemetje, iets wat in hun huis past aan accessoires. Bij de action heb je leuke goedkope dingen.

3. misa

misa Niet meer actief

Dankje, ik zal eens kijken!

4. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Ja vind dat ze dat verdiend zolang is ze nog niet onze go maar de meiden zijn gek op haar. Leuke ideeën ga ik wat mee doen

5. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Hoi dames,

hoe doen jullie het qua betaling met ziekte van kindjes? Ik heb in de contracten staan dat ze gewoon doorbetalen (ik reken immers op dat inkomen) maar merk dat ouders ervan balen als hun kind dan eenmaal ziek is, wat ik niet helemaal begrijp aangezien ze gewoon hun toeslag en salaris doorbetaald krijgen dus het kost ze niets behalve een vakantiedag misschien maarja, daar kan ik ook niets aan doen. Nou ben ik redelijk soepel met dagen ruilen als daar plek voor is maar ergens baal ik daar ook weleens van, nu heb ik dus een kindje wat vorige week 1 dag ziek was en vandaag weer, die komt dus vrijdag en de dag voor kerst dat even inhalen. Terwijl de vrijdag mijn rustige dag is (maar 1 kindje die toevallig deze week alleen de ochtend komt) en had ik het de dag voor kerst ook wel lekker gevonden om het wat rustiger te hebben dus ik had ook gewoon wat zakelijker moeten zijn en nee moeten zeggen. Contract is contract, ziekte is doorbetalen klaar uit. Maarja....heb trouwens wel aangegeven dat tkindje vrijdag mag komen maar alleen de ochtend omdat ik smiddags al plannen had.

6. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    En merk nu de nadelen van alle dagen werken, ben pril zwanger en moest dus een afspraak met de vk maken, maar de avondspreekuren zitten voorlopig vol en de kindjes allemaak meenemen zie ik niet zitten. Een dag vrij nemen kost me veel geld en is voor de ouders natuurlijk vervelend, dus dat doe ik eigenlijk nooit ( heb nu wel 31 december vrijgenomen, wat sommige ouders al heel vervelend vinden, terwijl ik op 1 week in de zomer na geen enkele dag vrij heb genomen dit jaar!)

Heb nu maar een afspraak gemaakt als ik ruim 9 weken zwanger ben, op de vrijdag omdat ik dan maar 1 gastkindje heb. Aan die moeder gevraagd of ze een keer later wil beginnen of iemand anders kan regelen om te brengen en als dat echt niet lukt moet ik het kindje meenemen, maar doe dat natuurlijk liever niet. Mn eerste echo, intakegesprek...wil dan alle tijd en aandacht voor mijn baby hebben en niet voor andermans kind.Heb uiteraard niet tegen die moeder gezegd dat ik zwanger ben maar het op een ziekenhuisbezoekje gegooid, wil het de eerste 3 maanden geheim houden.

7. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ziekte is hier 1/2 uren. Ik heb die uren wel gereserveerd dus als ik dan 'opeens' vrij ben, had ik wel wat anders willen plannen.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier ook doorbetaling bij ziekte. Spreek ik ook door tijdens het koppelingsgesprek.
    Wij betaalden onze eigen gastouder ook altijd door dan, (niet zo veel voorgekomen, dat we dochterlief thuis hielden, maar de paar keren dat we dat gedaan hebben, hebben we dus gewoon doorbetaald).
    Is op KDV ook gewoon zo toch? Normaalste zaak van de wereld: er staat een werkkracht paraat om je kind op te vangen, als dan op het laatste moment blijkt dat de opvang niet nodig is, is die werkkracht nog altijd ingeroosterd. Of dat nou op KDV is op bij jezelf thuis als gastouder.

9. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik vind het ook lastig, omdat ik met flexibele uren werk. Tot nu toe heb ik die uren eigenlijk nooit gerekend, ik vind het zelf soms wel lekker een onverwacht dagje vrij :) Staat overigens in het contract dat bij ziekte wel gewoon doorbetaald wordt.

10. misa

misa Niet meer actief

Bij ziekte is hier ook doorbetalen. Op een kdv moet dat ook hoor. Je tandarts afspraak die je kort van te voren afzegt ook en ga zo maar door. Het is lastog, maar snij jezelf niet in de vingers hoor! En op mijn vrije dagen komen er hier geen kinderen. Bij uitzondering en in overleg kan het. Maar daar valt inhalen van een ziektedag niet onder bij mij.
    Maar je kunt ook terugkomen op het werken op alle dagen. Misschien kunnen ouders wat anders regelen of plannen of misschien moet je op zoek naar anderen die wel op jouw gewenste dagen kunnen?

Ik probeer tegenwoordig heel erg te kijken naar wat ik wil. En als ouders iets vragen wat niet gebruikelijk is, dan altijd aangeven dat je het nakijkt en erop terug komt. Geeft jezelf ruimte om te kijken wat je echt wilt.

Over kado ideeen: ik heb ooit eens een zelfbeschilderd theeglas met theetjes en hartjessnoepjes erin. Kun je ook met een koffiepakketje doen. :)

11. tuc

tuc Niet meer actief

hier is vanuit het gob de regel dat ziekte van het kind niet doorbetalen is.

12. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Jeetje Tuc, ik ben toch blij dat ik dat soort dingen zelf mag bepalen, werk met 4 bureaus samen en die laten dat allemaal aan mij over. Had anders een krap maandje gehad (4 onbetaalde dagen ivm kerst en nieuwjaar en een hoop zieke kindjes vorige week en vandaag)

En vakantie, word dat bij jullie doorbetaald? Ik heb 1 bureau waarbij ouders 3 weken p jaar vakantie mogen opnemen per jaar, bij de andere bureaus betalen ouders hun vakantie gewoon door. Als ik vakantie/vrije dag/ziektedag opneem betalen ze uiteraard niet door.

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Vakanties worden hier helaas niet doorbetaald.

14. tuc

tuc Niet meer actief

Nee vakantie niet hier.

Cvm, ik kan dat natuurlijk ook zelf bepalen in principe...de vraag is alleen hoeveel klanten ik nog overhoud als ik dat wel doe en mijn collega's niet;)

Hier wordt dat echt gezien als een stuk voordeel en flexibiliteit wat een gastouder kan bieden en een kdv niet.

15. misa

misa Niet meer actief

Vakanties worden hier ip ook niet doorbetaald. Tenzij een ouder zegt: doe maar wel ivm de belastingdienst.
    Veel dingen worden door het gob bepaald maar veel bepaal ik ook zelf. Er was een bureau die zelfs mijn uurprijs wilde bepalen.... Voorlopig kies ik daar dan liever niet voor. Ik wil dat iedereen die bij mij komt in grote lijnen hetzelfde behandeld wordt zeg maar.
    Uurprijs is 4,75. Ouders nemen dan zelf luiers, doekjes, lunch, fruit en eventueel een avondmaaltijd mee. Drinken, tussendoortjes als koekjes, crackertjes e.d. heb ik hier.

16. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik zit wel bij 1 gob wat een vaste uurprijs hanteert. Hoger dan mijn 'eigen' uurprijs. Maar dat is wel een heel fijn gob wat veel doet voor zowel de ouder als de gastouder. Ik was 2 jaar terug haar allereerste gastouder en nu is ze best groot.

Lunch e.d. krijgen ze van mij. Dat trek ik af van de belastingdienst. Daar zijn vaste bedragen per kind voor die je mag aftrekken. Net als tussendoortjes. Luiers nemen de ouders wel mee voor het kind.

17. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Ik wist helemaal niet dat het gastouderbureau je uurloon kon bepalen?? Ik zit bij 2 verschillende, maar bepaal idd zelf mijn uurtarief. Vakanties worden hier ook niet doorbetaald ...

18. tuc

tuc Niet meer actief

In principe mag een gob dat ook niet, het is altijd een adviesprijs...maar het lastige is dat ze vaak wel een advies uitbrengen en als jij daar als go ver boven zit kun je er natuurlijk wel op rekenen dat je dan geen klanten krijgt.

19. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Al die extra spullen ... bedjes, kinderstoelen en nu een duowagen, waar laat je het allemaal! Op de dagen dat ik niet werk zet ik het liefst alles weg, maar bv zo'n duowagen is zoooo groot, die zet je niet eventjes in een hoekje ... sorry moest even wat frustratie eruit gooien :)

20. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    In de garage :)

Deel Deze Pagina