gastouder clubje op het forum???

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door tuc, 21 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Hier gaan kvk. Kijk het geld gewoon op mijn eigen betaal rekening. Daar van gaat ongeveer 50% naar een speciale spaarrekening die ik heb.

Nou we wonen onder tussen een weekje in ons nieuwe huis.
    Huis is nog langs niet ggd proef... ;)
    Elke dag komt er weer wat bij wat ik kan afstrepen.
    Hoef alleen woensdag ochtend van 8 tot 13:00 uur te werken, en dan lekker pas weer in het nieuwe jaar. Leker even van genieten.

2. misa

misa Niet meer actief

Cvm1985: kun je wa meer vertellen waaom je recht hebt op zelfstandigenaftrek en startersaftrek?

3. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Omdat ik meer dan 3 opdrachtgevers heb, n administratie bij hou, ingeschreven sta bij de kvk, minimaal 1225 uur per jaar werk, reclame maak om klanten te werven en ondernemersrisico loop.

4. misa

misa Niet meer actief

Op de uren na doe ik dat ook allemaal. Hoe moet je die uren rekenen? Per kind of hoeveel uur je per dag werkt? En mag je reclame maken en inkopen doen ook bij die uren scharen?

5. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    De uren gaan per dag en niet per kind. Stel je hebt 2 kinderen op een dag dan tellen alleen de uren die je werkt.

Ik sta ook ingeschreven bij de kvk. Precies wat cvm1985 zegt.

Ik werk morgen, en dan rest van de week geen opvang.
    Lekker :)

6. xLovely

xLovely Bekend lid

10 nov 2010
    789
    0
    0
    Iedereen alvast hele fijne feestdagen :D

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik meende dat dat inmiddels 1270 uur is?

8. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Voor zover ik weet nog steeds 1225 uur, hier zit je vrij snel aan hoor, als je 25 uur per week werkt kom je er al aan, idd administratie mag je meerekenen, gesprekken, reclame maken, zelfs schoonmaken en boodschappen doen mits je het kunt onderbouwen. Doe ik overigens niet hoor, ik werk gemiddeld 50-60 uur per week dus kom er zo ook wel aan

9. raspberry

50-60 uur per week? Poeh.... vang jij alle dagen kinderen op dan? Dat ben ik hier echt niet van plan, wil wel nog een beetje eigen leven overhouden... 25 uur per week, als je echt moet rekenen met puur de uren dat er kinderen zijn, dan duurt dat nog wel even, voor ik daar aan zit :(
    Reden te meer dus om keihard te blijven zoeken naar een gewone baan....

10. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Mag ik stiekem even inbreken? :) Mijn zoontje gaat vanaf januari naar de gastouder en ik vroeg me af of er ook iets als een 'dag van de gastouder' is? Kan ik het vast in mijn agenda schrijven. En zo ja, wat zouden jullie leuk vinden om te krijgen?

11. raspberry

Wij gaven zelf voor de verjaardag van onze gastouder gewoon een kadootje. Dat vierde ze ook met de kinderen, (niet om zelf kadootjes te krijgen, maar gewoon om een feestje met ze te kunnen vieren ;)) en dat zou ik zelf ook zo doen, denk ik.
    Wat leuk is om te krijgen, is nogal persoonlijk, denk ik :)

12. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Ja die bestaat
    17-09-15

13. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Alledagen ja, maandag tm donderdag heb ik 4-5 kids (incl eigen dochter) en op vrijdag en meestal op zaterdag 1 kindje. Is idd heel veel, hoewel ik de vrijdag en zaterdag niet echt als werk zie. 1 kindje die al vanaf 10 weken bij me is, draait gewoon mee in het gezin. Doe die dagen ook gewoon boodschappen, uitstapjes ed.

Er is een dag vd leidster, ergens in September. Leuk om te krijgen: iets voor onder de douche, iets lekkers, leuk kaarsje enz. Ook wel eens een kleine cadeaubon gehad van etos, ook erg leuk!

14. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.275
    2.035
    113
    Bedankt!!!

15. Sammie1

Sammie1 Fanatiek lid

14 feb 2012
    3.494
    2
    38
    Vanaf januari werk ik 26 uur p week = 3,5 dagen.
    Daar zit je toch vrij vlot aan, zeker als je kindjes heb die 10 uur per dag komen.

Verder is dit voor mij een 'gewone' baan, net als iedere andere baan. I <3 it!!

16. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    50-60 uur lijkt mij best zwaar! Ik zit op 20-25 uur, maar zou graag naar de 30-35 gaan. Meer hoeft van mij niet perse :)

17. raspberry

Hier tot nu toe alleen nog maar naschoolse opvang en maar tot 4 uur, (vanaf half 1). Schiet dus niet zo hard op dan :(

18. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik zit op ongeveer 18 uur in de week in 3 dagen.
    Donderdag van 8 tot ongeveer 17:00 uur.
    Maandag en woensdag voor school en na schoolse opvang.

19. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Iedereen trouwens fijne kerstdagen.

20. misa

misa Niet meer actief

Ik zit op zo'n 23 uur. Soms tot 28 uur. Ik heb het verdeeld over 2,5 a 3 dagen en dat vind ik genoeg.

De dag van de leidster is ook de dag voor ons als gastouders...! Ergens in september ja.

Ik twijfel erg of ik komend jaar aan genoeg uren kom voor kvk. Ben je dan trouwens ook verplicht om dan elke drie maanden je belastingaangifte te doen?

Net werd er een kindje opgehaald. Zulke lieve ouders...! En ook een heel lief en schattig jochie. Zij betalen in vakanties door, omdat ze geen gedoe met de belasting willen en omdat ze niet willen dat ik dan geen geld verdien...... Zo lief! En zo heb ik er nog een oaar die om belasting redenen elke maand dezelfde uren wil doorgeven hiorde ik net. Wauw wat ben ik daar blij en dankbaar om!
    De ouder die er net was had een kerstkadootje (badschuimsetje) voor me... Zo lief! Ik bood haar aan om minder in de week te rekenen als vaste uren, zodat we dan ietsje meer quit staan met de vakantie uren zeg maar. Deze ouder wilde dat echt niet..... :) Ze zegt ook regelmatig hoe blij ze met me zijn.... :)
    Dit soort ouders zijn echt super! Dat maakt het werk zoveel fijner!

Deel Deze Pagina